kiscsillag_86 Vállald be könyvének mai hívó szava
Egy villanás és máris megvan a tinta. A vörös tinta mely erősebb a többinél. A páva tollat belemártva írni kezd a papíruszra. Otthona elbukott ezt nagyon is tudta, mégha titkolták is előle.
— Jobb, ha azt gondoljátok nem vagyok többé. — mondogatta félhangosan Szília.
Utolsó sorokat megírva a vörös tintával, kisurrant a szobája ajtaján és a konyha asztalára tette, rá egy kistányérat, nehogy a szél lefújja onnan, miközben elhagyja a házat, hazát.
Másnap az udvarhölgy síkoltozva keresi a ház urát és úrnőjét. Szília szobájában a tükör alatt ott a vörös tinta nagy pocsolyában. Hiába keresték, hiába adtak érte magas fizettséget senki sem találta a lányt.
Egy kerek esztendő múlva a hír megérkezett. A tavacska mellett egy elszenderedett lányra bukkantak. Feketébe emelték az egész telket. Azóta is feketében áll a mára már romos épület, melyet a lázadók pusztítottak el a családfővel együtt. A többiek éltek a felajánlott lehetőséggel, s elmenekültek.
A vörös tinta valójában a gróf kisasszony egyik, elhunyt macskájához tartozott, s akit megtaláltak ki is volt? Nem tudni. Szília sem tudta, ki lehetett az a lány, akiről azt feltételezték, hogy ő az. Sajnálta annak családját.
Szília most egy asztalnál ül a gróftelek újjáépítésén dolgozik. Anyja és két testvére mögötte állnak.
— Miss Levanda. Egy férfi keresi önt és a családját.
— Fekete ruhát visel?
Mielőtt a hírvívő válaszolhatott volna ott volt mögötte a férfi.
— Elárultatok.
Ezt volt az utolsó szó, melyet apja lelke mondott neki, mielőtt végleg elment volna.
A hírvívőn és Szília anyján vörös tinta jelent meg. Magára maradt a három testvér.— Az egész a te hibád! — fogott meg az idősebbik egy kis kést és a lány felé szúrt vele, csakhogy a fiatalabbik útját állta és egy tőrt helyezett belé.
Szília egyedül maradt. Nem törödőtt a körülötte lévő vörös tintával. Folytatta a tervrajz készítését. Kacagásban tört ki, és félresöpörte a papíruszokat. Levette magáról a varázslatot. Szília helyében egy gyönyörű nő állt.
— Gyere elő drága lányom. Most már nincs ki utunkba álljon.
— Öröm számomra hallani boldogságát, anyám. — jelent meg Szília.
— A Levanda gróftelek és lakosok mind a szolgálatunk alatt!
Szília valójában egy boszorkány lánya volt, kinek régóta fájt a telekre a foga. A fiatal boszorkány elnyerte a gróf bizalmát és belülről szakította szét a családját.
YOU ARE READING
Múzsa könyv
PoetryMúzsák: Kalliopé: epikus költészet, filozófia, tudományok Terpszikhoré: tánc Thaleia: komédia, színház Melpomené: tragédia, dráma, táncélet Polühümnia: himnikus költészet Euterpé: lírai verselés, zene Erató: szerelmi költészet, dalok Kleió: történet...