Újabb lelket kísért át azon a bizonyos átjáron. Szegény pára belekapaszkodott, mikor meglátta Kerberoszt. Megnyugtatta, nem fogja bántani, s menjen tovább, ám a szellem makacskodott. Hatalmas sóhajtás után a halott fiúgyermekkel ment el egészen a Sztüxig, ahol Kharón vette át. Magányosan tért vissza a helyére, készenlétben állva következő újtára. Az Alvilág bejárata előtt az ő részét nevezték a Halál kapujának. Ő maga volt Thanatosz, a halál istene, ám ezzel együtt magányos. A családjából időnként meglátogatták őt pár percre. Legfőképp húga Hekaté hiányzott neki, aki az Alvilág úra mellett lakott.
Mennie kellett újabb harc kezdődött. Szeretett volna végre egy kis nyugalmat, ám mostanában az messziről elkerülte. Kitárta éjfekete szárnyait, és útra kelt. A felhők között szállva észrevette, hogy egy nyíl száguld felé szélsebesen. Hiába próbálta elkerülni, a tárgy keresztül fúrodott a szárnyán, ami által a mélybe zuhant.
A fák ágai sebeket ejtettek rajta, míg földet nem ért. Fémes szagot érzett, s lassan elveszette eszméletét és emlékezetét...
*********
Zajokra lett figyelmes. Nem akart, de muszáj volt felkelnie békés álmából. Elvette a szobája sarkából a seprűt, majd morogva lépett ki a házából. Elkergette a gyerekeket, akik folyton megdobálták a lakhelyének a falát. Néhányat meg is csapkodott a seprű nyelével. Három hete költözött be, azóta zaklatják. Mélyen sóhajtott. Ha már felébresztették egyszer nem látta értelmét az este leszálltáig ismét elaludni. Elvégezte a szokásos teendőit. Felhúzott egy bő pulóvert, majd elindult a vásárközpontba terméket cserélni. A téli hideg illata megcsapta az orrát, hosszú sötétbarna hajába belekapott a szél, talpa alatt recsegett a hó. Utálta a telet. Ilyenkor sokkal több kamasz zaklatta őt. Morcosan vágott át a szekéren vonulok között, ám azok mégsem szóltak hozzá, mivel a természetében valami rémületes volt. Csak a kölykök piszkálták. A legtöbb emberrel ellentétben volt egy fiatal leány, aki szívesen cserélte vele az áruját.
Liziton666 versenyére készült volna novella formájában, de nem tudtam folytani ihlet hiány miatt.
YOU ARE READING
Múzsa könyv
PoetryMúzsák: Kalliopé: epikus költészet, filozófia, tudományok Terpszikhoré: tánc Thaleia: komédia, színház Melpomené: tragédia, dráma, táncélet Polühümnia: himnikus költészet Euterpé: lírai verselés, zene Erató: szerelmi költészet, dalok Kleió: történet...