Minden sötét. Fény villan, a középen álló férfira mutat.
Gliscen: Mit lehetne tenni? Az a lány tönkreteszi a tervemet!
Mérgelődve járkál fel-alá a színpadon. A háttérben megbúvó tükörben egy alak rajzolódik ki. Gliscen nem veszi észre, míg meg nem szólal. A hideg végigfut a hátán.
Alak: Tudod, mit kell tenned.
Gliscen: Nem! Azzal mindkettőnket a Halál kapujába lökném. Egy rossz mozdulat vagy gondolat és egyikünk meghal!
Alak: Gyáva vagy Gliscen Ignira!
Az alak eltűnik a fények lekapcsolódnak.
Másnap reggel a Kör tagjainak termébe a tűzvarázsló lép be utoljára. Alig észrevehetően remegő kezekkel kezd bele a mondandójába.
Gliscen: Társaim!
Hangzavar tölti be a termet. Lángra lobbantja az asztal közepén álló gyertyát, ismét szól.
Gliscen: Társaim! A helyzetünk egyre csak súlyosbodik! A Bűbájok bejutottak ide, Cinogárdba is. Az Alamedia egy diákja, mind kiderült, annak a szekta csoportnak segített aznap, mikor a ceremónia utáni ünnepséget tartották!
Egy fiatal lány vezetnek be. Láncok csüggenek a kezén. A rúnakövét elvették, nehogy megtámadjon valakit.
Gliscen: Nira, Coten lánya. Mindenki ismerte az apját. A családja szégyenkezhet, a miatt, amit tett.
Nira felé fordul, aki dühtől lángoló szemekkel figyeli.
Gliscen: Mi oka volt...
Mielőtt folytathatná, a boszorkány tanonc megvádolja.
Nira: Maga megátalkodott hazudozó!
A Kör tagjai megdöbbennek, néhányan készülnek bevetni az erejüket. Nirát nem érdekli.
Nira: Maga a Bűbájok vezetője! Ön rabolta el az apámat és az összes többi rúnamágust! Hallottam mindent! Ön és Aruira Furen már előre eltervezték az egész átkozott támadást!
Aruira: Bizonyára félreértett minket, Ms. Nira. Most olyan varázslót vádol meg, aki felajánlott egy helyet az Alamediában, miután kidobták az otthonából.
A többi tag egyetértően bólogat a légmágusnővel. A továbbiakban a fiatal wicca sorsáról döntenek.
A fények ismét kihunynak. A sötétben fenyegetés hangzik el, majd rohanás. Ketten futnak két különböző irányba. Világítás fel. A látótérben két férfi. Az egyik egy cellában ül, míg a másik vele szemben a rácsokon kívül.
Gliscen: A lányod magára maradt. Száműzetésben részesült.
Coten: Neked kellene abban lenned! Őrült vagy, Gliscen Ignira!
Gliscen: Nira addig van biztonságban, míg véget nem ér a rituálé! Örülj, hogy megmentettem őt!
Coten: Gariana átka szállna rád, Gliscen!
Minden elhalkul. Gliscen lángra lobbant ököllel lép közelebb a rabhoz. Rámarkol a karjára. Coten felordít a fájdalomtól. Ismét csend. Ismét homály.
Pár nap elteltével egy másik erdőben, tábortűz körül. Öt bajtárs beszélget Nirával, aki zokogva vall szint nekik. Megköszöni, hogy megmentették a magánytól fizikailag.
A leány kivéve mindenki elvonul a saját kis sátrába. A sötét wicca az égre néz. Dúdolgat.Nira: Ha... már... minden veszni látszik körülötted... Keresd a legfényesebb csillagot... mi elvezet téged...
Lassan feláll, könnyek közt énekel tovább.
Nira: Küzdj, míg mások hallgatnak. Küzdj, míg mások téged okolnak hanyagságuk miatt... De mit is tehetnék, Ceten? Nem mehetek vissza Cinogárdba... Nem! Nira nem mehet vissza!
Erejét használva felrepül a fák fölé. Széles vigyorral figyeli a Holdat.
Nira: Senki sem mondta, hogy ő ki van tiltva onnan! Megtalállak téged, és kiszabadítalak apámmal együtt! Meg fogom dönteni Gliscen Ignira rémuralmát!
A hangos nevetésre előmásznak a befogadói, kissé értetlenül, de örülnek a boldogságának. Nira leszáll közéjük, elmondja nekik a tervet. Sikerült maga mellé állítania őket, nem tudván, van köztük egy tégla...
Nyolc évvel később egy rúnamester tűnik fel Cinogárdban. Az őrök megállítják, amint meglátják mögötte Nirát.
Őr: Hölgyem, ez a nő ki van tiltva Cinogárdból.
Rúnamester: A felettese nem értesítette? Nira az én felügyeletem alatt áll! Most pedig távozzon, míg szépen kérem!
Az őr jobbnak látva távol tartania magát, kettőt hátrál, és biccent a fejével, mire kinyílik egy hatalmas épületbe vezető kapu.
A sötétség átveszi a fény helyét. Léptek zaját hallani, és fák susogását. Nem sokkal később küzdelem veszi kezdetét, valakit árulónak kiáltanak.
Minden fénybe borul. A földön három mágus és két mágusnő fekszik. Az egyikük a rúnamester. Körülöttük az öt szektatag áll.Gliscen: Úgy látszik, Nira elmenekült. Luxor, jó munkát végeztél.
Veregeti meg a fényvarázsló vállát, elmegy mellette
Luxor és egy másik férfi beviszi a barlangba a foglyokat.
Liziton666 versenyére készült. Direkt színdarab formájában írtam meg.
YOU ARE READING
Múzsa könyv
PoetryMúzsák: Kalliopé: epikus költészet, filozófia, tudományok Terpszikhoré: tánc Thaleia: komédia, színház Melpomené: tragédia, dráma, táncélet Polühümnia: himnikus költészet Euterpé: lírai verselés, zene Erató: szerelmi költészet, dalok Kleió: történet...