Tok! Tok! Tok!Dia mengeliat kecil bila terdengar bunyi ketukan dari luar pintu biliknya. Dengan malas dia bangun membuka pintu lalu berjalan menuju ke katil untuk menyambung kembali tidur nya.
"Dasar budak tak berapa nak bertuah, sunglight dah terpacak atas kepala tau. Ikut sangat laa perangai daddy you tu yang susah nak bangun pagi" bebel Puan Elvina.
Dia hanya mencebik bila mendengar bebelan dari mumy nya, Dengan malas dia bangun lalu menguap kecil. "sunlight tu dishwasher mumy yg dekat sink tu la... sunscreen baru matahari" katanya
"you jangan nk gulakan mumy eah, nanti mumy nak you try one dress yang mumy dah tempah dekat aunty Ayu. Kejab lagi sampai" panjang lebar Puan Elvina berkata sambil melangkah keluar dari bilik anaknya.
Melihat Puan Elvina keluar dari biliknya segera dia bangun melangkah ke bilik air sambil tangan nya mengambil tuala lalu diletakkan di atas bahu.
☁️☁️☁️
"Omo siapa yang cantik sangat nih" katanya sambil melirik ke arah pantulan.
Dia Yara Evelynn gadis cantik hasil kacukan dari ibubapa nya Chinese dan Thailand. Tubuh tinggi lampai hidung mancung bulu mata lentik rambut ikal keperangan yang asli itu menambahkan lagi seri kecantikan nya.
"Haishhh kenapa mesti jadi cantik, why Yara why? penat tahu tak jadi cantik ni, tapi tu lah boyfriend pun tak ada!" jeritnya lalu duduk dihadapan cermin.
"Ke barang tak mantop? kena try purplelady nih, ke jamu kak kemam?" katanya sambil jari diketuk perlahan pada dagu tanda memikirkan hal itu.
Yara Evelynn menilik penampilan nya lalu mengambil iphone dan icon camera ditekan.
Yara berjalan keluar dari lift menuju ke ruang tamu setelah melihat Puan Elvina berada di situ sedang membaca majalah."Mumy, Lynn nak keluar kejab tau tau nk jumpa tiga ketul malaun tu" kata Yara Evelynn sambil tersenyum
"Lahh kan mumy dah cakap kejab lagi dress sampai, mumy nak you try kot ketat ke apa boleh tukar yang baru terus" ujar Puan Elvina sambil panggung kepala ke arah anaknya itu.
"Mumy jangan eah minggu ni Lynn dah turun 0.10kg tau tak ada maknya nak ketat bagai" Jawab Yara Evelynn sambil mencebikkan bibir.
"What! seriusly sayang? 0.10kg? amazing sayang amazing!" ujar Puan Elvina sambil menutup mulutnya dengan tangan tanda terkejut, sempat dia bertepuk tangan sebentar melayan karenah anak tunggalnya.
"Eii mumy nii over nau reaction nya" jawab Yara Evelyn sambil memeluk tubuhnya. Mumy nya itu kalau bab menganjing ke mengembek ke memang champion habis!
"what? mumy just bangga dengan anak mumy pun salah ke?" katanya lagi
"Eii annoying tau bagitau mumy ni tak sepot langsung anakmu ini, dahlaa Lynn keluar dulu layan mumy sampai esok lusa belum tentu habis" ujar Yara Evelynn sambil berjalan keluar dari rumahnya
"Sepot salah ngajing salah semua salah, semua tak oleh!" bebel Puan Elvina sendirian sambil mata nya melihat pemergian kereta anaknya yang semakin jauh keluar dari kawasan rumah.
☁️☁️☁️
Yara Evelynn melangkah keluar dari kereta audi R8 dengan tergopoh gapah sambil membetulkan sedikit rambutnya, "Cehh kemain betulkan rambut macam nk pergi dating" gumamnya perlahan sambil mencebik.
Lalu menyambung kembali kekalutannya sambil berlari anak menuju masuk ke sebuah cafe, dan tiba tiba..
Buk!
Jatuh terduduk Yara Evelynn apabila terlanggar sesuatu didepan nya. "Auww buntut cantik gue sakit banget deh" gumamnya perlahan.
"Oh mygod. i'm so sorry miss my mistake, jalan sambil tengok phone. Sorry sangat sangat" Ujar lelaki tersebut sambil menghulurkan tangannya ingin membantu gadis tersebut. Jelas terpancar riak wajahnya yang serba salah itu.
"No thnks but thnks" jawab Yara Evelynn sambil bangun berdiri dan melihat sekilas ke arah tangan lelaki tersebut.
Lelaki tersebut mengangguk lalu tersenyum lagi ke arah gadis tersebut. Halahh cantik nya lahai, makkk Ariq dah jumpa bakal menantu untuk mak!
Yara Evelynn mengerutkan kening nya. Dah kenapa tersengih sorang sorang buang tabiat nak mampus agaknya. Lalu melambai kan tangannya dihadapan wajah lelaki tersebut .Jangan buat drama samarinda dekat sini sudahlah.
"Eahh sorry again. Err, hai nama i Ariq Naufal" Tanpa disuruh dia terus memperkenalkan diri, Ini anak mak lah lautan api pun sanggup ku renangi even minyak terpecik time mengoreng ikan pun kau dah terlolong menjerit nama mak.
eahh ada ku kesah.
Yara Evelynn membuat muka blurnya, nak jadi ramah ke nak jual mahal. Boleh lah dari tak ada kan..
"Hai, i Evelynn" jawabnya sambil tersenyum manis ke arah lelaki yang bernama Ariq itu. "btw i sebenarnya dah lambat ni dah hal" sambungnya lagi.
Memang dah terlambat sangat dahni, nasib nk jumpa malaun tu aje kalau jumpa bakal mertua kompem kena rijek kau. Eah tiberr.
Ariq Naufal hanya mengangguk tanda mengerti. Tidak sempat untuk berkata Yara Evelynn terus berlalu pergi.
alahh lupa mintak no phone tapi tak apa lah kalau dah jodoh tak kemane, ye idok.tbc.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...