Bab 12

462 22 0
                                    



"Eve?"

Yara Evelynn terus panggung kepala ke arah pemanggil itu, dan tidak semena dia tersenyum manis.

"Eah hai, makan dekat sini jugak ke? ke date?" soalnya sambil kepala berpaling ke kiri kanan seakan mencari seseorang.

"I datang sorang je, nak dating dengan you tapi you jual mahal " ujar lelaki tersebut sambil tersenyum.

Tergelak kecil Yara Evelynn mendengarnya, haihh dasar buaya darat. "Tak ada eah. You yang tak pernah ajak i tau tiber pulak jual mahal"

Ian Zafran mengetap rahangnya melihat Yara Evelynn tersenyum bersama lelaki itu, kalau dengan dia kemain sombong haji bakhil. Jangan kan nak senyum nak bercakap lembut macam tu pun jauh sekali.

"Ok next time i ajak you dating ok, jangan tak sudi pula" ujarnya lagi

"Ehem"

"Oh sory bro tak perasan kau ada tadi, Afiq Nabil. Kalau kau ingat lah siapa" ujarnya lagi kepada Ian Zafran

Ian Zafran mengangguk sambil tersenyum " ofc aku ingt anak Tan sri Adam kan? Ian zafran tapi kau boleh panggil zafran" balasnya sambil menghulurkan tangan

Afiq Nabil menyambut tangan itu dengan senang. "btw sorry kalau ganggu you guys tengah date. Eve, you cakap you still single kan" ujarnya sambil mengecilkan mata memandang ke arah gadis itu.

"i'm still single and available okehhhh" ujarnya sambil mencebik. hehh asyik tak percaya je mane nak ada boyfriend nye pun.

"Ohh so you gusy just kawan jela eah? fuhhh! nampaknya i still ada peluang laa kan kan" usiknya lagi bukan dia tak tahu Ian Zafran sedang menahan marah.

Ian Zafran makin tidak tertahan apabila ada yang ingin mengatal dengan gadis kesayangannya itu. Yara Evelynn hanya menunjukkan riak biasanya. Dah memang bethol single kannnn.

"So i mintak diri dulu, i ada hal sebenarnya kejab lagi. Bye Eve nanti kita dating okeh" Ujar Afiq Nabil sambil mengenyitkan mata kepada gadis itu.

Yara Evelynn hanya tersenyum "Alright, daa"  ujarnya tanpa tahu ada yang sedang menahan rasa.

Ian Zafran hanya diam tidak bersuara. Yara Evelynn hanya membuat muka tidak kesahnya sambil bermain iphone.


☁️☁️☁️


Suasana di dalam kereta hanya ditemani oleh muzik, Ian Zafran sedari tadi hanya diam tidak bersuara sama seperti Yara Evelynn.

Teringat akan kemesraan Yara Evelynn bersama Afiq tadi membuatkan dia mengenggam erat stereng itu malah gadis itu juga seakan tidak kisah tentang dirinya.

Yara Evelynn terus memegang eret seatbelt itu akibat terkejut apabila merasakan kereta yang dipandu lelaki semakin laju, "You!" jeritnya

Dia mengigit bibir apabila lelaki itu hanya mengendahkan nya malah terus membawa kereta itu dengan semakin laju,

Dengan selamba Ian Zafran memotong sebuah lori dan pada masa yang sama kereta dari arah bertentangan semakin menghampiri mereka.

Keadaan itu membuatkan Yara Evelynn memejamkan matanya, "Iannnn!!"

Dia membuka matanya dengan perlahan apabila merasakan dirinya masih bernafas.

Perghhh! ni kalau aku chek jantung dah beralih tempat ke pinggang memang aku sula kau hidup hidup jantan!

"Iannn!! stop it! kalau you nak mati you mati sorang jangan ajak i !" jeritnya lagi dengan nada yang menahan sebak. Nyaris nyaris nak lepak underground! "i nak balik. hantarkan i balik!" sambungnya lagi.

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now