Bab 22

449 26 0
                                    




"Love" tegur Ian Zafran pada Yara yang sedang duduk termenung dihadapan kolam ikan itu.

"Love wait.." panggil Ian lagi setelah Yara ingin beredar dari situ..

Yara Evelynn berhenti tanpa berpaling, menunggu kata kata dari lelaki tersebut.

"I tak faham kenapa you dingin dengan i, sedangkan haritu kita elok je kan?" soal Ian bingung, yelah haritu bukan ke diorang dah berbaik?


"Excuse me? sejak bila ada 'kita' antara you dengan i? and sejak bila kita jadi elok? ohhh pasal haritu? maybe you lupa.. i ingatkan balik ok. I ok dengan you haritu pun atas paksaan siapa? you ingat i rela hati ke nak berbaik dengan you lepas apa yang jadi hah?" balas Arluna sambil menikam tepat ke dalam anak mata Ian Zafran.


"Wait, bukan haritu you ada melamar someone ke? tak silap i dia terima kan lamaran you tu.. thanks god, nanti you dah tak perlu nak ganggu i lagi sebab dah ada perempuan lain disisi you, and perempuan tu perempuan yang sama you khianat i dulu kan?"


Tersenyum sinis Yara Evelynn takkala melihat wajah kelu Ian Zafran. Mesti lelaki tersebut tak menduga bahawa dia masih mengingati akan sosok 'budak' yang menjadi punca mereka begini.



"Btw congrats, and selamat berbahagia atas penderitaan orang lain" sambung Yara Evelynn lagi lalu merempuh kuat bahu tegap lelaki tersebut.


Hampir saja Yara Evelynn ingin terjatuh, Haihh lah. mSendiri start sendiri yang nak sakit. Nasib dapat kawal kalau tak sia sia je jadi nangka busuk depan Ex.!




Sekali lagi Ian Zafran kalah dengan Yara Evelynn. Wajah diraup kasar sambil bercekak pinggang. Seperti yang dia agak, Yara Evelynn ada ketika dia menemani Zarina untuk makan di hotel tempoh hari. Dan semakin kusut jadinya apabila Yara Evelynn terus salah faham



☁️☁️☁️


"Grandpa, Lynn nak keluar kejab tau nak beli barang"  ujar Yara Evelynn pada Encik Charisan.

"Ok, eah dah alang alang tu sekali kan dengan Zafran lah. Dia pun nak keluar jugak tu" balas Encik Charisan.

"Huh?"

"Haah Lynn tumpang Zafran lah dah alang alang tu.. Boleh kan Zaf?" sampuk Puan Alina. Melihat anggukkan dari anak teruna nya membuat kan dia tersenyum. Macam betul aja apa yang dia duga.

"Eah tak apa auntie, lagip-" belum apa apa tangan nya di tarik oleh Ian Zafran. "Jom, sekali jalan dengan i je Love"


'Love?'

kesemua mereka berpandangan, jadi maksud nya mereka tak salah dengar lah tadi kan?



Yara Evelynn meronta untuk melepaskan peganggan tangan Ian Zafran pada nya. "Ishh! lepaskan tangan i lah.. dasar cicak kobeng betul dia ni"

"What cicak kobeng?" muka punya hensem cicak kobeng dia panggil aku?

"Yes you are! huh, dah lah i pergi sendiri. Bye" ujar Yara Evelynn sambil melambai kecil. Baru beberapa langkah lengan nya sekali lagi ditarik mengikuti jejak langkah lelaki tersebut.


𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now