Bab 39

379 29 2
                                    




"Ian" Panggil Yara Evelynn perlahan.

"Hmm" Ian Zafran hanya bergumam, dengan tangan yang masih lagi menyuap gadis itu makan. Kesan comot ditepi bibir Yara Evelynn dilap mengunakan ibu jari tangan kirinya.

"Apa plan you kurung i dekat sini" Soal Yara Evelynn direct. Malas nak tapis tapis, lelaki kan susah nak faham ayat belit belit.

Ian Zafran terkelu, tak tahu apa yang harus dia jawab. "Yang pasti you tak akan boleh keluar dari rumah ni selagi you tak setuju untuk kahwin dengan i"

"Hey, you dah ada calon kan? Si perempuan solehah tu mana? haritu kemain berkepit sampaikan tunang sendiri pun tak ambil kisah" Balas Yara Evelynn, geram pulak kalau ingatkan balik.

"Love, i tak ada apa apa hubungan pun dengan di-"

"Hah, memang tak ada apa apa hubungan siap makan bersuap bagai. Sampaikan staff sendiri buat cerita majikan curang dengan staff baru. Al maklum lah, perempuan solehah. Siapa je tak berkenan, ye tak?" Sangkal Yara Evelynn.

"You memang dari dulu tak pernah puas dengan sorang kan? Haritu dengan adik sepupu sendiri pun jadi, dalam kawasan kolej pulak tu. Sekarang dengan kawan lama pulak. Yang itu nak, yang ini nak. Kalau dah lelaki tetap lelaki"

Melihat Ian Zafran berdiam diri tanpa menidakkan apa yang dia katakan, membuatkan hatinya sakit. Seolah olah lelaki itu mengiakan saja tuduhan yang dikatakan olehnya. Walaupun jauh disudut hatinya, dia berharap sangat yang Ian Zafran menidakkan kata katanya.

Tapi sebaliknya pula yang dia dapat. Diam tanda betul lah kan?

"Ada bagus nya jugak i nampak you dengan betina tu tempoh hari, at least i tahu perangai sebenar tunang i. Opss! Salah, bekas tunang" Tangan kanan naik menutup mulut, seolah terlepas cakap.

"I dah kenyang" Pinggan nasi yang masih tersisa itu ditolak perlahan. Memang dah kenyang pun, sebab dah makan bertambah. Nasib sempat makan sebelum bergaduh. Kalau tak, lapar wuii.

Ian Zafran melepaskan keluhan kecil. Macam mana dia nak terangkan kalau Yara Evelynn tak pernah nak bagi dia peluang. Dia taknak terlalu keras terhadap gadis itu. Risau makin memberontak jadinya nanti.



☁️☁️☁️



"Love, i kena masuk office kejab. Lagi 3jam i balik" Kepala didekatkkan ingin mengucup puncak kepala Yara Evelynn. Tetapi gadis itu terlebih dahulu memalingkan wajahnya, tidak mahu Ian Zafran terus menerus melakukan sesuka hati.

"Kalau bosan, you boleh keluar dari bilik ni. You hanya boleh bebas 'didalam rumah' sahaja. Jangan sesekali you terfikir untuk lari dari sini. Trust me, you takkan mampu untuk lihat sisi lain pada diri i" Dingin suara Ian Zafran memberi amaran.

"Tak pernah terfikir pun nak lari.."

"Good girl, that's why i lo-"

"Untuk hari ini atau esok mungkin tak. Untuk lusa maybe yes" Sambung Yara Evelynn tanpa riak.

"Don't you dare love" Keras suara lelaki itu kedengaran. Tidak suka dengan tutur kata Yara Evelynn. Dia akan pastikan pekara tersebut tak akan berlaku.

Yara Evelynn hanya menjungkit kedua belah bahu. Mengendahkan amaran dari Ian Zafran. Ingat dia takut? Heh..



☁️☁️☁️


Kaki menapak mendekati rak yang tersusun segala macam bahan bacaan tersebut. Tak lama keningnya berkerut, apabila melihat deretan novel yang masih elok berbungkus didalam plastik jernih.

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now