Bab 19

420 18 0
                                    




Bam!

"Sorry Tuan Muda saya tak sem.." belum sempat PA Ian menghabiskan kata dia mengangkat tangannya membiarkan manusia yang tidak mempunyai adap itu masuk dengan itu PA nya menunduk sedikit dan berlalu pergi,

"Abang Zaf, Rina call banyak kali tau tapi abang Zaf tak angkat pun." ujarnya dengan suara yang mengoda

Ian Zafran mengurut kepalanya, sakit kepala sakit hidung setiap kali berhadapan dengan sepupunya itu. Perfume apa lah yang dipakainya.

"Abang Zaf sakit kepala ke? meh sini Rina urutkan" tawarnya sambil melangkah mendekati Ian

"No tak payah, lagi kau dekat lagi sakit kepala aku nanti" dinginnya.

Arina hanya mencebik, "Abang Zaf jom pergi lunch alang alang tu kan boleh temankan Rina ambik baju dekat butik"

"Aku sibuk Rina, pergi jelah sorang macam tak biasa pula kau nih" sambil meneliti laporan yang disiapkan oleh staffnya

"Eii manalah Rina biasa pergi sorang, abang Zaf lupa ke selalu kan Abang Zaf yang temankan Rina kalau pergi mana mana" dengan gedik Arina berkata

Ya, dia memang tidak biasa pergi sorang diri. Boleh aje sebenarnya tapi dia saja mahu rapat dengan abang sepupunya yang hensem plus berharta itu.

Ian Zafran mengeluh, sampai bila nak kena temankan minah nih! Ini semua maklong dia punya pasal lah mintak tolong jagakan sementara mereka semua berada dia United states atas urusan kerja.


☁️☁️☁️



"Korang nak balik terus ke? or ada nak singgah mana mana?" soal Thiya sambil matanya kekal focus pada pemanduan.

Yara panggung kejab ke arah Thea lagak seakan tengah berfikir, "singgah hotel aku sekejab boleh? aku tertinggal file penting"

Thiya hanya menguman, dijeling sekilas pada penumpang dibelakang. Elok saja kepala Aria pada bahu Ayla, keduanya sudah memasuki night shift. ketiduran suda bha itu anak.

Sampai sahaja dilobi hotel tersebut, Yara segera menanggalkan seatbelt lalu melangkah keluar.

"Jangan lama sangat uii" pesan Thiya, Yara hanya mengangguk lalu berlari anak.

kesemua staff yang ternampak kelibat ladyboss mereka menundukkan sedikit kepala tanda menghormati.

Apabila melalui ruangan makan hotel kepalanya seperti biasa melilau memerhati keadaan, tiba tiba matanya terhenti pada arah pasangan yang berdekatan dengannya.

Ralit dia memerhati, terasa sakit kembali menyerang. Macam sial eak jantan ni acah mintak aku behave tapi diri sendiri macam pukimak.

"Eah cik Evelynn"

Terhenti lamunan Yara apabila disapa oleh pengurus kedua hotel tersebut. "Bukan ke cik evelynn cuti harini? ke ada tertinggal barang?"

"Hah? haah i tertinggal barang itu yang datang singgah. btw i pergi dulu yer" balasnya lalu beredar dari situ tanpa  menunggu balasan dari pengurus lelaki tersebut.

Ian zafran yang mendengar nama yang tidak asing itu lansung panggung kepala, terlihat gadis sedang bercakap dengan manager dan berlalu pergi.

Keluhan dilepaskan sambil tangan naik memicit sisi kepala. Dia pasti gadis itu sudah salah faham bila ternampak dia keluar dengan perempuan lain.

"Zarina"

matanya terus naik memandang ke arah jejaka yang berada dihadapannya itu. "Yer abang zaf, kenapa?"

"Abang nak cakap sikit harap dengar baik baik sebab abang takkan ulang benda sama"

Sudah tiba masa nya dia menjarakkan dirinya dengan sepupunya itu. Tidak mahu Yara Evelynn terus menerus salah faham dan tidak mahu benda seperti ni menganggu hubungan dia dan Yara pada masa akan datang.

Manakala Zarina sudah tersipu malu, seperti boleh menganggak apa yang mahu dikatakan oleh sepupunya.

"Abang sebenarnya nak berterus terang dengan Rina.."

"Rina setuju! Rina janji akan layan abang zaf dengan sebaik mungkin and Rina janji akan jadi wife yang terbaik untuk abang!" sampuknya dengan nada yang gembira.

Berkerut kening Ian zafran bila mendengar kata kata dari syamimi. Apa benda ni miskah?

Pang!

Bunyi kaca yang jatuh berderai itu menyentakkan dia dari lamunan, dilihat seorang perempuan yang terjatuhkan gelas itu membelakanginya.

wait.

Jangan cakap perempuan tu Yara?

Sah!

memang Yara Evelynn!

Panas hatinya bila melihat Yara keluar dengan terburu buru. Segera dia bangun ingin mendapatkan Yara.

Belum sempat dia melangkah Zarina menahan lengannya dari pergi "Abang nak pergi mana?"

Bam!

Ian Zafran menghentak kuat meja makan itu sehingga mengamit perhatian orang sekeliling. "kau ni kan! aku dah lama bersabar dengan perangai gedik kau tu."

"Mulai hari ini tolong jauhkan diri kau dari aku, aku dah cukup muak nak hadap perangai munafik kau tu" perlahan sahaja suaranya tapi masih lagi dapat didengari oleh syamimi.

Zarina meneguk liur dengan kesat, kenapa abang sepupunya tiba tiba sahaja baran ni? tadi kemain sweet bagai.

"Ap-apa abang zaf merepek ni? tadi baru je abang zaf lam.."

"Stop calling me abang! i'm not your brother. apa kau merepek ni setan? sejak bila pulak aku nak lamar kau? kau bukan bodoh tau Zarina, kau tahu aku tak suka kau tapi kau tak habis habis dengan perangai mengada kau tu"

"Aku malas cakap banyak yang aku tahu kau boleh berhenti dari terus datang office aku, datang mintak aku teman ke apa benda setan tu semua. Just stop ok?"


Terus dia beredar dari situ meninggalkan Zarina yang masih lagi mematungkan diri dengan mata yang tidak lepas memandang ke arahnya.






tbc.

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now