Bab 27

417 25 0
                                    




"Love, you ada nak beli apa apa lagi tak?" Soal Ian Zafran sambil melihat sekilas pada kedua tangan nya yang memegang shopping bag milik gadis itu. Dan kebanyakkan nya dari brand local.

Boikot selagi boleh katanya Yara Evelynn.

"Hmm.. pergi butik tudung jom, i nak beli something untuk my mom" Balas Yara Evelynn dengan tangan yang merangkul lengan kanan Ian Zafran.

Lelaki itu hanya menurut saja kemahuan Yara Evelynn walaupun waktu lunch sudah tamat.

Masuk saja ke dalam butik mewah itu mereka disambut mesra oleh staff butik tersebut. "Welcome, can u help you?'

"Boleh tunjukkan pada i tudung yang latest?"

"Boleh. Jom saya tunjukkan" Balas salah seorang dari staff tersebut diikuti oleh Yara Evelynn dibelakang. Manakala Ian Zafran pula melabuhkan duduknya yang terletak berdekatan dengan Yara Evelynn. Matanya tidak lepas dari melihat gadis itu yang sedang leka memilih tudung.

Tak sangka rancangan nya dengan mengikat Yara Evelynn dengan contract tersebut membuahkan hasil. Akhirnya dia boleh bersama semula dengan Yara Evlynn walaupun tidak secara mutlak namun sekurang nya gadis itu sudah berada didalam tangan nya.

Dan dia sangat gembira akan hubungan nya yang sekarang bersama Yara Evelynn. Gadis yang paling dia cinta dari dulu hingga sekarang. Dan sampai mati pun cintanya akan tetap untuk gadis bernama Yara Evelynn.

Yara Evelynn sedang dilema hendak memilih warna soft blue atau warna soft pink. Haishh, kedua nya sangat cantik pada matanya. Ini kalau beli untuk mama mesti dia suka.

Sedang leka membuat pilihan tiba tiba tangan yang memegang tudung berwarna soft blue itu dirampas oleh seseorang. Terkejut dengan itu membuatkan Yara Evelynn berpaling ke arah manusia yang biadap itu.


"Awak rupanya, Girlfriend Zafran kan? Eah sorry saya ambil dekat tangan awak. Awak takknak kan? lagipun awak kan freehair takkan lah nak beli tudung kot, nanti siapa nak pakai " Tegur Aisyah, beserta renungan jengkel dari atas ke bawah menilik pakaian Yara Evelynn beserta gelakkan halus.


Sebenarnya dari luar lagi dia melihat gadis seksi tersebut sedang memilih tudung. Jadi dia pun masuk sekali, saja nak melihat buat kali kedua gadis yang menjadi girlfriend kepada Zafran.


Berkerut kening Yara Evelynn. Dah kenapa tiber je perempuan ni? Tak ada angin tak ada ribut, datang datang terus perli dia.

Melihat gadis cantik yang berada dihadapan nya itu hanya berdiam membuatkan Aisyah tersenyum. "Saya pun pelik apa yang Zafran pandang pada awak, nak kata cantik biasa je. Maybe sebab awak seksi itu jelah yang ada. Saya kenal Zafran tu macam mana jadi saya agak mesti cik yang start goda dia kan? Yelah dah ikan ada depan mata tak kan lah kucing nak tengok je kan"


"Tapi cik kena tahu, sebaik atau sejahat mana pun lelaki dia tetap nakkan seorang wanita yang tahu menjaga maruah diri sendiri. Nak kasi faham, wanita yang macam saya lah. Pakai pakaian labuh, besar menutup aurat yang sempurna" Sambung Aisyah lagi, puas rasanya apabila dia dapat menegur gadis seksi tersebut.

"Love?"

Serentak kedua mereka berpaling apabila Ian Zafran datang menegur Yara Evelynn. Baru saja Yara Evelynn ingin membalas tapi kehadiran lelaki itu membuatkan dia terfikir apabila melihat senyuman penuh makna milik Aisyah.

"Eah awak pun ada sekali Zafran? Tak perasan pula saya, kalau tahu tadi saya pergi tegur je awak dulu"

Terjungkit sebelah kening Yara Evelynn mendengar suara yang sehabis ayu dari gadis bertutup litup itu menegur Ian Zafran.


𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now