"Err can i join you gais?" Tanya Ariq Naufal tanpa malu. Mak cakap kalau malu nanti lapor, so kite sebagai anak mak hanya mengikut aje nasihat ore tua.Ayla dan Mikayla memandang ke arah Thiya manakala Thiya hanya mengankat bahu lalu berpaling ke arah Yara Evelynn tak boleh jawab sesuka hati kang naye aje kena tendanh.
Yara Evelynn panggung kepala ke arah Ariq Naufal "sure duduk lah Mr.Ariq"
Ariq Naufal hanya tersenyum lalu mengambil tempat dihadapan Yara Evelynn. "Thanks, so memandangkan tadi i dah langgar you sekaligus you dah tolong i tadi apa kata i belanja you gais makan,"
"Makan sampai kenyang tau don't worry my treat" sambungnya lagi.
Yara Evelynn tersenyum penuh makna sambil melihat ke arah Thiya.
Ayla dan Mikayla hanya berpandangan sesama mereka, harap lelaki tersebut tak terkejut nanti bila melihat 2 ketul manusia tu makan. Hanya orang yang terdekat sahaja tahu macam mana nafsu makan mereka.
"Serius? tak menyesal sebab nak belanja? nanti jangan ungkit pulak eah, sebab you yang pelawa tau" tanya Yara meminta kepastian.
Ariq Naufal tersenyum, tahu sangat perempuan dengan makanan memang tak boleh berpisah. Dia tak kesah semua tu janji dia boleh berkawan rapat dengan gadis cantik tersebut.
"No lah, don't worry order je banyak mane yang you nak makan i tak kesah" jawabnya
"Alright then" ujar Yara Evelynn dengan nada gembira sambil memanggil waiter bagi menambah hidangan mereka pada petang itu.
☁️☁️☁️
Yara Evelynn menutup mulutnya dengan tangan apabila mulutnya secara tidak sengaja melepaskan sendawa akibat terlalu kenyang.
Mane tidak nya spaghetti carbonara, nasi goreng chicken chop, molten chocolate dan semangkuk ais krim coklat semua habis dia bedal! Dia punya licin sampai pinggan pun boleh jadi berkilat.
Kemain kau eah melantak mentang mentang ada orang payung,
Ariq Naufal tergelak kecil apabila melihat gelagat gadis itu. hey laa cummel bethol aok ni kan.
Melihat semua hanya mendiamkan diri dia terus bersuara "Solepasni you alls nak pergi mana? shopping or what?"
"Korang nak pergi mane? aku dah kena balik ni kang membebel pulak madam dekat rumah tu" Ujar Yara Evelynn sambil melirik sekilas jam dipergelangan tanganya itu.
"Aku dengar kan brand 'Royalmine' ada keluarkan handbag baru tau lawa namati babe" sampuk Ayla
"Wehh, haah laa aku ada tengok dekat website diorang sumpah cantik terok" Ujar Yara Evelynn tanda mengiakan penyataan Ayla.
"Haa dahtu jomlahh kang habis baru putih mata korang," sampuk Mikayla kenal sangat dengan kawanya itu pantang ada barang latest mula laa nak mengelupur.
Tapi yang bagus nya, kalau mereka rasa bosan or tak nak pakai, merek akan buat prelove dekat live instagram dan duit tersebut diorang akan sedekahkan dekat rumah kebajikan atau rumah anak yatim.
"Alaa gue juga mau dong, emangnya kalian ngak bisa nungguin gue?" ujar Yara Evelynn yang tidak berpuas hati.
"Ngakk bisa goblok, ntar kalau udah abis stok gimana. Dahh kau pergi balik sana kang menyinga pulak madam vina dekat rumah tu" sampuk Thiya
Ariq Naufal hanya tersenyum sambil matanya ralit melihat kerenah manja Yara Evelynn bersama kawanya itu. "Nanti i call manager butik tu mintak simpankan untuk you. Dah jom i teman you pergi dekat carpark""Eii acah betul eak you ni" sebik Yara Evelynn, yeye je si nopal ni bukan boleh pakai sangat lalu kaki nya melangkah keluar dari mall tersebut. Ariq Naufal hanya tersenyum lalu mengikut jejak langkah gadis tersebut.
Mikayla menyiku lengan kawannya "nampak sangat si Ariq tu dah tangkap cintan dekat anak cina tu kan?"
"Itulah tu, untunggg badan dah lah hensem segak pulak tu, i is jeles. huaaa" sampuk Ayla
"Dah korang yang memilih sangat nak ceo lah nak docter lah lawyer majestrik lah" Ujar Thiya sambil mengelengkan kepalanya.
☁️☁️☁️
"Thanks Mr.Ariq belanjersss kitorang makan" ujar Yara Evelynn setelah sampai ditempat letak keretanya.
Ariq Naufal hanya senyum "No need, sepatutnya i yang patut ucap thanks, but thanks a lot sebab dah tolong i tadi, and please just call me Ariq, tak perlu formal lagipun you bukan staff i"
"Btw sorry kalau you rasa i ni penyibuk ke apa tapi since tadi you dah jadikan i pelakon soo.." Belum sempat dia menghabiskan bicaranya terdengar suara gelakan dari Ariq Naufal.
Dah kenape si nopal ni, aku punya laa curious dia boleh gelak pulak.
"Sorry tapi tu laa rasa macam lawak pulak bila ingat balik muka blur you tu" Ujarnya perlahan sambil tersengih
Watdapish
banyak banyak memek muka aku, part yang hodoh jugak lah dia ingat dasar bahenol punya nopal!
"Dasar bahenol" gumam nye perlahan sambil berpeluk tubuh. " ok lah got to go bye!" sambungnya lalu terus masuk ke dalam perut kereta lantas button lock ditekan, safety first!
Ariq Naufal hanya diam sambil melihat kereta yang dipandu gadis tersebut bergerak keluar dari kawasan tempat letak kerata. Sekarang ni dia pulak yang blur tiba tiba di tinggalkan kesepian keseorang.
Dia mengaru kepalanya yang tidak gatal. Aik takkan merajuk kot sebab aku gelakkan dia? memang muka dia nampak macam lawak tapi lebih kepada comel sebenarnya cuma tak berani nk habiskan ayat tersebut. malu!
"Buat hal betul laa kau ni Ariq, lagi sikitttt je lagi nak oraitt dengan dia" gumamnya perlahan sambil berlalu pergi.
☁️☁️☁️
"Dasar bahenol! boleh pulak dia gelakkan aku selepas apa yang telah aku korbankan untuk dia? huh" ujarnya sendirian.
Propa bethul seketul Yara Evelynn nih, sebenarya tadi dia dah lambat plus malas nak layan sangat sebab nampak macam betul tak betul aje si nopal tu. Zaman sekarang yang muka helok ni laa yang kelaut dalam sebenarnya.
tbc.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...