Sedang leka menyiapkan kertas kerja, bunyi ketukkan pintu menyapa telinganya. "come in".
"Cik Evelynn, Cik Aria datang nak berjumpa dengan cik" Ujar PAnya itu. Yara Evelynn panggung kepala lalu mengangguk.
"Hai elynn!" sapa gadis itu seraya memeluk kejab badan nya. Yara Evelynn membalas pelukan itu dengan senang hati. "sory datang mengejut alang alang i lalu area sini, itu yang i singgah sini. you tak marah kan" sambung Aria lagi.
"No, i ok je kalau you nak datang, lagipun harini i free dari meeting" balas Yara Evelynn sambil menarik tangan Aria untuk duduk pada sofa yang telah disediakan di dalam pejabatnya itu.
"i sebenarnya nak ajak you teman lunch, boleh ? ke you dah ada date?" soal Aria, mamang itu lah niat sebenarnya.
"boleh jugak i pun dah lapar nih, tapi bagi i kemas meja i dulu ok" balas Yara Evelynn.
Aria Natalia hanya tersenyum, bersyukur dapat berkawan dengan gadis itu yang lansung tidak sombong. Kalau jadi kakak ipar pun nice jugak kan.
"Jom" ujar Yara Evelynn sambil tersenyum. Mereka keluar dari bangunan tersebut sambil berborak kosong.
☁️☁️☁️
"so you nak makan apa western, east or local?" soalan Aria sambil melilau mencari restoran yang diinginkan.
Melihat Yara Evelynn hanya diam lalu dia berpaling ke arah gadis itu. Yara hanya memuncungkan mulutnya menunjukkan sesuatu. Aria hanya mengerakkan kepalanya mengikut arah yang ditunjuk. Cermin? berkerut dahinya. ok kenapa dengan cermin.
Yara Evelynn dengan segera mengeluarkan iphonenya lalu memandang sekilas gadis itu. Aria tersenyum tanda mengerti, fahemmm. Perempuan dengan cermin kan berpisah tiada.
Clik!
"Wah nice teruk! nanti airdrop eahh," ujar Aria gembira, gambar cantik kot opkos kena gembira plus manusia didalam gambar itu double triple lagi cantik. ehek."Makan western ok tak? rasa macam dah lama tak makan mac and cheese" ujar Yara Evelynn sambil mengosok perlahan perutnya. Aria hanya tersenyum lalu mengangguk.
Sedang mereka makan, Aria Natalia meminta diri untuk ke tandas. Sedang dia memerhati keadaan restoran tersebut matanya terhenti pada pasangan lelaki dan perempuan yang sedang menjamu selera dengan mesra.
Dasar sampah
Seketika Aria mendekatinya dengan seorang lelaki. "hai pretty can i join?" soal lelaki itu. Yara Evelynn tersenyum lalu mengangguk.
Afiq Nabil mengambil tempat di sebelah Yara Evelynn lalu memanggil pelayan. Dia mengeluarkan iphone miliknya apabila menerima mesej dari seseorang lalu membalas sambil tersenyum.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...