Bab 8

446 17 0
                                    




"Morning bondaku si ikan kaloi eah dady dah balik, morning dady sugar" Sapanya dengan ceria dimeja makan itu. "morning puteri katak" balas Puan Elvina. Encik Ezra Singmai hanya tersenyum melihat dua karenah kesayangannya itu.

"Hah lynn macam mane nk pergi kerja kalau kereta kamu dekat workshop?" Tanya Puan Elvina. Yara Evelynn menepuk perlahan dahinya, maiigad macam mane boleh lupa

.

"Pakai jela kereta dekat garaj tu kemain banyak apa yang masalah you ni pun" Ujar Encik Ezra Singmai. "Nice lah, khop khun (terima kasih) dady sugar" balas Yara Evelynn sambil tersengih.

Segera dia berlalu pergi, sempat dia memilih kunci kereta milik dady nya itu. "okeh disebabkan mood pagi ni like bossy so kita pilih mercedes AMG GLC 63s" gumamnya

 "okeh disebabkan mood pagi ni like bossy so kita pilih mercedes AMG GLC 63s" gumamnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.




"Harini i bawak you dolan dolan okeh," Ujarnya seraya masuk kedalam perut kereta itu.

Sampai sahaja di Royal Elvez Hotel itu dia terus melangkah ke arah lift lalu butang itu ditekan. "Morning Cik Evelynn" sapa staffnya yang kelihatan beberapa orang lelaki dan perempuan yang di agak sepertinya sedang menunggu lift.

"Morning guys, dah breakfast?" tanya dia ramah. "Belum Cik Evelynn tadi tak sempat jem teruk sebab ada accident depan simpang sana" balas salah seorang staffnya itu.

"Kalau macam tu nanti i mintak kak Seri orderkan breakfast, i belanja harini tapi setengah jam je makan tau lebih nanti i potong gaji ualls" Ujarnya dengan gurau.

Terus melebar senyuman mereka apabila mendengar perkataan 'belanja' malah diberi masa extra untuk bersarapan pagi. Disebabkan ini lah mereka menyukai Ladyboss nya itu yang sangat pemurah sama seperti Encik Ezra Sangmai.

Kaki melangkah masuk kedalam pejabat diikuti oleh PA daddynya itu. "kak Seri harini ada apa yer?" soalnya kepada pembantu peribadi dadynya itu.

"Pagi ni cik Evelynn free, tapi nanti ada lunch meeting dengan ceo baru dari Adnys fabric's dan lepas tu dengan luxury living" ujar pembantunya.

"Alright thanks, ohh lupa nanti tolong order breakfast untuk semua staff eah termasuk kak Seri sekali tau and make sure setengah jam je" balasnya kembali sambil menyuakan beberapa not 100 itu.

Pembantu peribadinya itu tersenyum lalu mengangguk, "Terima kasih, semoga segala urusan Cik Evelynn dipermudahkan, andddddd semoga cepat cepat tawin" ujarnya seraya itu dia berlari anak keluar dari situ.

Yara Evelynn hanya tersenyum sambil menggeleng, macam macam bethol lah.

☁️☁️☁️

Dia dan PAnya itu melabuhkan punggung pada kerusi, dan matanya melilau memerhati sekekeliling. Memang ramai lah waktu lunch kot.

Jam dipergelangan tangan ditilik sekilas pukul 1:10pm, mane pulak malaun ni aku kang pantang yang tak reti punchual nih. Kerusi dihadapannya ditarik lalu kelihatan dua orang lelaki duduk disitu.

"Evelynn?" sapa lelaki itu. Yara Evelynn juga turut tergamam tak sangka kuat bethol bodoh nya dengan lelaki ini, eah silap jodoh. "Lah Ariq? so Adnys fabrics tu you punya ke?"

"Oh you wakil dari Royal Elvez Hotel ke? tak sangka pulak i, sambil menyelam minum air tak githuww" ujarnya. "tak habis habis dengan menyelam you tu" jawab Yara sambil mengecilkan matanya. Ariq Naufal hanya tergelak melihat reaksi gadis itu.

Sedang mereka ingin bersurai, iphone milik Yara Evelynn berbunyi, dia memberi isyarat kepada PAnya itu untuk pulang terlebih dahulu. Berkerut keningnya melihat nombor yang asing. "hello".

"kalau nak kereta you balik, you kena jumpa i dekat cafe kolej kita dulu" ujar seseorang lalu talian tersebut dimatikan.

Yara Evelynn mengeluh, setan ni nak apa lagi yaa ampun! Ariq Naufal yang perasan hal itu terus bertanya. "you orait ke tak orait nih lynn?"

"i oraitt, ok lah i nak pergi ambik kereta diorang call cakap dah siap"ujarnya. "i tolong hantarkan lah, tak kan you nak naik uber or cab pulak" balas Ariq Naufal.

Yara Evelynn tersenyum tipis, "No it's ok, i mintak tolong kak seri yang hantarkan." Ariq Naufal mengangguk lalu berlalu pergi.

☁️☁️☁️

Delight Cafe

Dia memerhati seganap ruang cafe tersebut yang masih lagi sama seperti dulu. Sama seperti 5 tahun lepas, terasa macam dejavu. shit,

Terus dia mendekati susuk itu lalu berpeluk tubuh " Bak kunci kereta, aku tak ada masa nak berlama dekat sini"

Lelaki itu hanya diam memandang wajah Yara Evelynn. Sungguh dia rindukan gadis itu,

Yara Evelynn berdecit, sumpah semak gila jantan macam nih. "Hello hencikk, nak bagi ke tak? kalau taknak bagi aku nak berambus"

"Apa yang i dapat kalau i bagi?" ujarnya. Mengerut kening Yara Evelynn bila mendengarkan itu. Semacam aku pulak yang berhutang dengan hengkau eak.

"Tiber pulak kau nih kan, takda siapa pun yang suruh kau ambik. Kau je yang memandai" balas Yara sambil menjeling.

Ian Zafran tersenyum sinis melihat tingkah gadis itu, sudah banyak berubah. Dari segi pakaian masih lagi sama macam dulu. Seksi.

"Memang takda siapa yang suruh, tpi takkan nak tinggalkan kereta girlfriend i dekat situ pulak kan" ujarnya

Yara Evelynn tergelak perlahan, ni mesti tidur tak basuh kaki kan itu yang mimpi kuban kuban je tu. "Sorry Mr. aku tak kenal kau siapa tau, macam sakai je tiber mengaku gilprend bagai. ada split ke apa?" ujarnya dengan menyampah.

Ian Zafran mengetap rahangnya, sedikit terasa dengan kata kata gadis itu. Mana tidaknya sepanjang hubungan mereka gadis itu hanya tahu bermanja saja, tidak pernah sekalipun samada dia ataupun gadis itu berkata kasar.

"Fine kalau you taknak i bakar jelah kereta nih, you ok kan?" soal lelaki itu

Shit! seriusly nak bakar? kalau nak tolong simpankan aku boleh kompromi lagi tau, ni nak bakar? watdapishh! Aku beli pakai duit first gaji aku kot!

"Erghhh! fine kau nak apa cakap cepat" ujar Yara Evelynn dengan mengalah,

Ian Zafran tersenyum gembira, "date dengan i "

Jari telunjuk nya dihalakan ke arah diri nya sendiri lalu bergerak ke arah lelaki tersebut. Mendapat anggukan dari lelaki itu maka benarlah apa yang dia didengarinya. "untuk berapa lama i meant untuk berapa kali?"

Ian Zafran tergelak kuat "mesti tak sabarkan nak dating i"

'scary gile tiber je gelak, sumpah tak normal' gumamnya perlahan namum boleh didengari oleh lelaki itu.

"Eww please.. memang tak lah, tapi boleh tahan jugak kan kau punya perasan nih next level betul" ujarnya sambil membuat flip hair. heh

Ian Zafran hanya tersenyum sambil matanya tidak beralih walau seinci pun dari melihat wajah gadis itu. "just dating dengan i untuk sehari, dari 8 pagi hingga 12 malam."

"Apa apa jelah" jawabnya lalu merampas kunci kereta dari tangan lelaki itu dan segera berlalu pergi. hehhh kalau aku tahu boleh rampas gitu je dari tadi aku ambik.


Yara Evelynn melangkah mendekati kereta audi R8 nya itu. "sory baby sebab tinggalkan you dengan malaun tak guna tu" ujarnya perlahan lalu masuki perut kereta tersebut.




tbc.

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now