"So sekarang ni macam mana? Majlis berjalan seperti yang dirancang kan?" Soal Encik Charisan yang menginginkan kepastian. Wajah cantik cucu perempuan ditatap lembut.Sekarang ini mereka berada di ruang makan bersama dengan keluarga Yara Evelynn serta keluarga Tengku Ian Zafran.
"No way! Grandpa, how many's time i have to told you that i am not to get married with him, your bestfriend son" Bantah Yara Evelynn dengan perlahan. Penat lah nak terangkan benda sama.
"Listen to me-"
"I said no, means no grandpa" Bantah Yara Evelynn seraya bangun meninggalkan kesemua yang berada diruangan tersebut.
"It's ok grandpa, Ian tahu macam mana nak pujuk Yara" Ujar Ian Zafran seraya bangun mengikuti Yara Evelynn dari belakang.
Yara Evelynn berdiri dihadapan kolam sambil berpeluk tubuh. Dahla dipaksa datang kesini oleh papa nya, dahtu terpaksa pula menghadap muka yang dia tenuk tak siap tu. Dengan masalah grandpa yang asyik nak menangkan bestfriends dia, siapa je tak hangin.
"Love.." Panggil Ian Zafran dengan lembut. Yara evelynn hanya mengendahkan dengan mengeraskan tubuhnya tanpa ingin berpaling ke arah Ian Zafran.
"Love, kita dah bincang kan benda ni dua hari lepas. Kita akan kahwin, i akan bertanggungjawab dengan apa yang jadi.."
"Even you yang start goda dulu" Sambung Ian Zafran lagi.
Yara Evelynn mendengus benci mendengar kata kata Ian Zafran. "Mu ni memey tok reti baso ko? Oloh baso bodo lah nate beruk ni. Doh aku oyak tokse tu makno nyo tokse lah" (Kau ni memang tak faham bahasa ke? Alah bodoh lah binatang beruk ni. Dah aku cakap taknak tu taknak lah)
Ian Zafran terdiam buat seketika, ini kalau dah keluar loghat kelantan memang tanda Yara Evelynn memang betul betul tengah marah. Sepanjang mereka bercinta dulu pun pernah juga dia beberapa kali, itu pun ketika bergaduh dengan student lain.
"Tak perlu kahwin dengan i, pandai pandai lah i selesaikan. Kalau perlu i akan cari pak sanggup" Ujar Yara Evelynn tanpa berfikir, asalkan dia tak perlu kahwin dengan Ian Zafran.
"Are you insane?!" Soal Ian Zafran dengan gigi yang diketap kuat. Tak mampu nak bayangkan kalau Yara Evelynn betul betul cari peganti dirinya.
"Gila tak gila, asalkan i tak perlu kahwin dengan you, i ok je" Balas Yara Evelynn bersahaja.
"Don't you dare love. Buat lah kalau you nak i sentuh you lagi, dengan cara yang paling you tak suka" Bisik Ian Zafran keras, memberi amaran kepada Yara Evelynn.
"Atau you memang nak family kita tengok video hot tu?, i ada buat copy dalam phone i. In cases you nak tengok ke apa kan, memori indah kita malam tu" Tangannya mula membelek hanphone, senyuman sinis terbentuk takkala dia sudah menemui video tersebut.
Namun belum sempat video itu ditunjukkan pada Yara Evelynn, hanphone dirampas lalu dicampak ke dalam kolam. "Don't worry love, i ada banyak lagi copy. Takkan lah i nak sia sia kan video hot kita tu"
"Atau you memang nak family kita tengok?" Soal Ian Zafran lagi. Yara Evelynn hanya mengendahkan, dia tahu Ian Zafran hanya sekadar mahu mengugutnya.
Melihat Yara Evelynn yang hanya diam tidak memberi respon, tangan kanan mengeluarkan iphone dari poket seluar. "i have another phone, lagipun phone yang you baling tadi memang i dah sedia awal incase you nak mengamuk ke apa at least i ada spare"
"Ok lah fine, maybe you memang nak family kita tengok kan. Ok i buat, tapi jangan terkejut kalau malam ni jugak kita akan kahwin" Ujar Ian Zafran lalu beredar meninggalkan Yara Evelynn yang masih membatukan diri.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...