Ian Zafran dengan mamai membuka matanya dengan perlahan. Suara tangisan seseorang membuatkan dia mengeluh kecil. "Stop it love, i just kiss you je. Lagipun i tak gila lagi nak buat sejauh tu""Kiss je? Hey Ian, you layan i tak ubah seperti pelacur tau! You ingat i suka ke you layan i macam tu hah!" Amuk Yara Evelynn.
Mendengar suara yang berubah dari Yara Evelynn itu membuatkan Ian Zafran bangun dari pembaringan. Tangannya naik memegang kedua sisi kepala gadis tersebut "No love, i tak anggap you macam tu pun. I'm sorry ok? i tak boleh kawal perasaan i bila berada dekat dengan you. I promise i akan cuba kawal perangai i yang miang ni ok?"
"Promise tak buat lagi?" Ujar Yara Evelynn mahukan kepastian.
"Pinky promise" jari kelingking nya disatukan dengan jari kelingking Yara Evelynn yang kecil itu. "Tapi tak ada lah tak buat langsung tapi tapi i cuba kawal ok love" tambah Ian Zafran membuatkan Yara Evelynn memukul kuat lengan sasa lelaki tersebut.
"Dasar lelaki mesum!"
Tergelak perlahan Ian Zafran melihat riak wajah cemberut Yara Evelynn.
"Love, harini you ada nak pergi mana mana ke? kalau ada i temankan""You tak kerja ke harini?" soal Yara Evelynn hairan.
"I tak rasa nak masuk kerja lah harini love, i nak spent time dengan you harini" balas Ian Zafran dengan tangan yang memegang pinggang Yara Evelynn, mengamit gadis itu merapatinya.
Tangannya tidak henti mengelus sisi pinggang Yara Evelynn. Mata mata staff yang memandang tidak dihiraukan. Apa nak kisah, ini syarikat dia jadi memang lantak dia lah nak buat apa. Sesekali tangan kecil Yara Evelynn dicium lembut.
Haih, tangan je dah wangi belum yang lain lagi.
Eahh! Stop it Ian Zafran! Otak dia ni memang tak boleh nak behave kalau berada dekat dengan Yara Evelynn. Lain macam betul aura gadis yang dia sangat cinta ini."Hey mana boleh macam tu, you tu bos. A.k.a ceo Reave Empire tau, takkan lah disebakkan i je you nak cuti. I ni bukan penting mana pun, setakat kawan eah bukan setakat patner bisnes je" balas Yara Evelynn menyedarkan keadaan hubungan mereka yang sekarang.
Ian Zafran mendengus tidak suka. Sekali pun dia tak pernah menganggap Yara Evelynn sebegitu, walaupun apa yang dikatakan oleh gadis itu betul namun dia tetap beranggap yang hubungan mereka ini adalah yang sebenar.
Tanpa kata Ian Zafran berlalu pergi meninggalkan Yara Evelynn dibelakang. Terpinga pinga gadis itu apabila Ian Zafran bertindak mengendahkannya. Tak lama kedua bahunya diangkat, lantak kau lah nak merajuk pun ada ku kesah.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...