"Woi perempuan cepat lah, nak pergi makan je pun bukan nak pergi usha bule(mat saleh)" tempik Thiya dari ruang tamu. Haih anak dara kemain bersiap! eah kau pun anak dara Thiya!"Sabar lahh bengong, aku ni kan memang dah asal cantik so kena laa bersiap lawo lawo" balas Ayla sambil membetulkan sekilas dressnya
"Makanan semua dah ready ? kang sampai sampai, picnic kemana makanan kemana"
"Sudah buk. dari semalam lagi udah ku siapin kok" penuh tangan Thiya yang memegang bakul sambil berjalan keluar dari dapur.
Pon! Pon!
"Hah, tu anak cina dah sampai jomlah lah" ajak Thiya sambil menapak keluar dari rumah mereka.
☁️☁️☁️
"Wahhh! best nya lama tak datang sini" terlompat lompat Aria setelah sampai di tasik buatan itu.
Yara hanya tersenyum melihat karenah kawanya itu. Mereka menghamparkan kain lalu menghidangkan makanan yang dibawa.
"Selamat hari raya jemput masuk jemput duduk, jangan shyshyton sangat buat macam rumah sendiri yer" ujar Thiya sambil menghulurkan tangan ingin bersalam dengan mereka, acah seperti tuan rumah yang didatangi tetamu.
Mereka menyambut tangan Thiya melayan drama dipagi hari ketika itu, "Weh air apa nih, asal macam arak do warna dia"
"Ni bukan arak, ni ketum lah aku kenal sangat warna nih" balas Yara sambil merampas air dari tangan Ayla
"Ish! bodoh korang ni terbawak sampai besar eak?, Ni air anggur bergas lah gila, tak nampak ke kemain besar orang tu tepek pelekat dekat situ." ujar Thiya sambil menepuk sekilas dahi Yara dan Ayla.
Aria hanya tergelak melihat wajah cemberut dari mereka. "Gaissss! selfie duluan yokkk!"
"yokkkk"
dan klik!
"Bestnya kalau tiap minggu boleh spent time macam ni dengan korang, btw thanks sudi berkawan dengan i. i really appreciate it" ujar Aria yang memandang ke arah mereka."No hal lahh, kitorg pun suka berkawan dengan you. Yang pentingggg you cantiks"
Mereka tergelak mendengar balasan dari Ayla. "Kalau ada masalah, tak ada tempat meluah or bosan ke apa just calling calling je kitorang akan selalu ada untuk you tau"
Mereka semua mengangguk bersetuju dengan apa yang dikatakan oleh Thiya. "Thanks gais tayangg ketat ketatt" balas Aria sambil memeluk sekilas kawanya
"Tulung tulung i is lomas, cpr wehhh nak mampus dah nih" macam biasa siapa lagi yang suka berdrama kalau bukan si Ayla
Thiya berdecit lalu dikepit kemas Ayla pada bawah lengannya, "Kau nak sangat kan haa ambik kau, cium lah ketiak aku nih"
"Yara kira, aku nak menang dah nih" sambung nya lagi yang sedang mengepit kepala Ayla dengan lengannya lagak semacam tengah membuat aksi WWE
" 1 2 3, ting! ting!" Yara bersuara serentak itu Thiya melepas pelukan dan Ayla segera terlentang sambil termengah mengah
"And the winner is Thiya Atisha!" ujar Yara lalu terdengar sorokkan dari manusia manusia berada di sekitar mereka.
Thiya menunduk sedikit badannya "Thank you thank you, kalau nak autograf ke nak mengorat ke sila beratur yer"
"Citt, perasan laa kau perempuan menyampahhhhh haku" Ayla bangun dari telentang dan duduk bersimpuh, tak boleh duduk bersila kanggg haa nampak yang tak sepatutnya pulak.
Aria ketawa terbahak bahak sambil memegang perutnya itu, manakala Yara hanya mengelengkan kepalanya.
"Nanti kita pergi pantai pulak nak? ajak sekali along dengan angah and your cousin yang hensem tu" cadang Aria kepada mereka.
"whattttt!"
"Kau kenapa senah, sakit lah telinga aku nihhhhhh" dengus Thiya. Mana tidaknya si Ayla tu kemain menjerit betul betul di tepi telinganya.
"Sepupu Thailand kau yang hensem tu ke Yara? dia dah balik? Oh no.." soal Ayla yang mengendahkan rungutan dari Thiya
"Arghh" ayla kembali menjerit takkala mendapat anggukan dari Yara.
"Aku kan dia nih, haihh ada jugak yang makan flying kick ni kangg haa" ujarnya sambil mengurut dadanya
"Heh, kau tak payah nak jealous hokey" cebik Ayla
"Pehal aku nak jealous dengan kau pulak, si Alvian tu bukan suka kau pun dia suka Yara lah"
Mereka sedia maklum dan kenal akan lelaki Thailand itu yang sangat rapat dengan Yara sejak dari kecil lagi, malah Yara juga selalu menceritakan tentang lelaki itu kepada mereka.
"Ohh Alvian suka Yara ke patut dia panggil baby" sampuk Aria. Mereka serentak tergelak
"Tak lah baby tu panggilan manjahhh family diorang untuk Yara sebab Yara one and only perempuan yang ada dalam kalangan sepupu diorg" terang Thea kepada Aria,
"Oh faham, patut lah nampak rapat sangat, macam pasangan kekasih pun ada sebab panggil baby tu" balas Aria
"Dia tak ubah macam abang yang menjaga adik, yang selalu ada untuk i tak kira masa, nak nak sekali bila sepupu yang lain tak habis mengusik and Alvian lah orang yang selalu pujuk i" tersenyum Yara bila mengingati zaman kanak kanaknya.
tbc
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...