Sejak pertemuan tempoh hari, hidup Yara Evelynn kembali seperti biasa. Malah Ian Zafran juga tidak menghubunginya atau dengan kata lain, tidak menganggu nya.Buat masa ini lah, harap esok lusa pun begitu lah.
Bunyi deringan telefon membuatkan Yara Evelynn mengulingkan mata nya, no yang tidak dikenali itu ditilik lama. Berfikir samada dia patut jawab atau tidak. Tidak mahu mengambil tahu Yara Evelynn kembali meletakkan telefon nya, tapi tak lama apabila deringan tersebut kembali menyapa pendengaran nya.
Dengan malas panggilan yang tidak diketahui itu dijawab.
"Hello, Yara Evelynn?"
"I'm speaking" balas Yara Evelynn pendek, agak lama juga dia menunggu balasan dari panggilan tersebut. "Hello?, boleh stop calling kot kalau tak ada yang penting"
"I faiz, you still ingat i lagi kan?"
Yara Evelynn tergamam, mata nya juga dikelipkan beberapa kali. "In-ingat.. yer, you nak apa call i?"
"Sorry kalau i ganggu you tapi harini you free tak? alang alang i ada dekat kl, i ingat nak ajak you minum"
"Sure, nanti yo-you send location i datang" balas Yara Evelynn sambil memicit perlahan batang hidungnya.
Tutup saja panggilan tersebut Yara Evelynn mengeluh kecil, nak tak nak dia kena berjumpa juga dengan lelaki itu. Sampai bila dia harus melarikan diri mengelak dari tidak bertembung.
"Sorry i lambat" ujar Yara Evelynn lalu melabuhkan punggungnya berhadapan dengan lelaki itu.Faiz tersenyum lebar apabila mata nya kini dihiasi oleh susuk tubuh gadis itu. Seseorang yang sejak dulu membuatkan jantung dia berdegup laju. "It's ok, i pun baru je sampai"
Yara Evelynn tersenyum tipis, keadaan agak canggung bagi nya sejak kejadian mereka berpisah.
"Oh sorry i dah tolong orderkan spaghetti with mineral, you ok je kan?" Sengaja dia memesan makanan kegemaran gadis itu, bukan dia tak perasan keadaan gadis itu ketika ini.
"Oh ok je," balas Yara Evelynn pendek, rasa awkward sangat. Ya ampun!
"You sehat? dah 3 tahun tak jumpa, you makin cantik" puji Faiz ikhlas. Siapa je tak suka gadis dihadapan nya ini. Boleh dikatakan kesemua lelaki pada zaman mereka belajar sukakan Yara Evelynn, malah terdapat juga beberapa orang lecture yang tergolong dalam kalangan nya.
Dan tak lama heboh satu kolej mengatakan yang gadis itu telahpun mempunyai kekasih hati, yang semestinya sekufu dengan nya. Ian Zafran, siapa tak kenal lelaki nerd dan dingin dengan semua orang.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...