Bab 33

443 24 4
                                    




Pang!

Terteleng kepala Aisyah apabila Yara Evelynn menghadiahkan penampar sulung kepadanya. Sakit, sangat sakit. "Kau boleh diam tak betina! Kau tu just orang luar dalam hubungan aku dengan jantan tu. Kenapa? Nak cakap dia baik sebab dia kawan kau? Oh haah lah lupa, betul lah korang berkawan kalau tak takkan lah siap boleh keluar lunch sama sama kan?"

"Patut lah dah tak datang office aku seminggu ni rupanya tengah mengatal dengan betina lain rupanya. Wow, so amazing Tengku Ian Zafran." Bersama tepukkan kecil Yara Evelynn berikan.

Clap! Clap! Clap!

Ian Zafran terkedu, terkejut apabila Yara Evelynn boleh mengetahui. Selama ini dia ingat Yara Evelynn tidak akan tahu. Dia ingat dia boleh sorokkan dari gadis itu namun dia silap, dia lupa yang Yara Evelynn bukan lagi gadis yang dia kenal dulu.

Khalaf hanya melihat ketiga manusia yang sedang berperang itu. Jujurnya dia juga tidak menyukai sikap Aisyah yang baginya tidak professional, selamba keluar masuk dari bilik Ian Zafran sehingga menjadi buah mulut para pekerja yang lain. Dia yang dah berkawan hampir sedekad ni pun tak pernah buat macam tu.

"Love, i takkan buat sampai macam tu sekali. You tahu kan i cintakkan you sorang" Ujar Ian Zafran, tangan kecil gadis itu digapai namun ditepis kuat oleh Yara Evelynn.

"Sekarang memang kau tak buat, tapi lepasni? Masa yang akan datang nanti? Siapa tahu kan? Mungkin kau lupa apa yang aku pernah cakap Ian Zafran. Sekali kau buat, berkali kali aku akan balas. Mungkin kau ambil remeh sebab ingat aku hanya bercakap kosong."

"Get ready Tengku Ian Zafran" Ujar Yara Evelynn yang sudah memegang beg tangan. Matanya tajam mencerlung ke arah Aisyah yang sudah kelihatan pucat akibat tamparannya tadi. "Kau ingat dengan pakaian kau ni kau dapat tutup apa yang kau dah buat? Atau lebih tepat, dengan apa yang kau sorok sekarang ni?"

"Ap-apa maksud awak? Jangan nak tuduh saya yang bukan bukan! Awak tahu kan dosa memfit-" Mengigil Aisyah apabila Yara Evelynn berkata sedemikian. Kepala digeleng perlahan, menidakkan apa yang disangka gadis itu.

"Buat apa nak fitnah kalau aku ada bukti" senyuman sinis ditayangkan bersama renungan mata jatuh pada perut yang berlapik itu. Bahu yang terlindung pakaian menutup aurat itu ditolak kasar sehingga membuat Aisyah jatuh terduduk.

"Aisyah!" Panggil Ian Zafran dengan kuat apabila melihat Yara Evelynn menolak Aisyah sehingga jatuh.

"Sa-sakit.. Zafran, to-tolong.. Sa-sakit" Tangan memegang perutnya. Terasa ada cecair yang keluar.

"Kau! Setapak kau dekat dengan dia, aku akan pastikan kau takkan jumpa aku sampai aku mati! Sampaikan kubur aku pun kau tak akan tahu dekat mana!" Keras suara Yara Evelynn memberi amaran apabila Ian Zafran bertindak ingin membantu Aisyah.

Terhenti kaki yang ingin mendekati Aisyah apabila mendengar ucapan Yara Evelynn. "Love, please jangan cakap macam tu. Jangan tinggalkan i"

"Khalaf, panggil ambulance. Aku nak tahu jugak anak haram mana yang dia kandung" Tanpa berpaling terus Yara Evelynn melangkah keluar dari pejabat tersebut.



Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now