Bab 15

433 23 0
                                    



Yara Evelynn menarik lengan Alvian menuju ke pejabatnya, tak sabar nak dengar story mory!. Tidak dihiraukan mata mata staff yang memandang ke arah mereka.


Alvian hanya menurut sahaja sempat dia memberikan senyuman dan menundukkan kepalanya sedikit tanda menyapa. Yang perempuan kemain siap mengangkat tangan hye hye lagi sambil bermain rambut dengan mengoda.

Lalu dia berhenti di meja kaksue "akak, harini saya ada appointment tak? kalau ada batalkan semua eh"

"Baik cik Evelynn, nak saya buatkan coffee or tea?" balas kaksue sambil menilik sedikit jejaka tampan disebalah bosnya itu, haihh hensem! eahh ingat laki dekat rumah seri oii!

"Al you nak apa apa ke?" soalnya sambil melihat jejaka itu,

"No thanks i dah kenyang" balas Alvian sambil memeluk sisi pinggang gadis itu. Yara Evelynn mengangguk lalu membawanya pergi dari ruangan staffnya itu.

pstt! psst!

Kak seri berpaling ke arah lelaki itu sambil menyambung kembali kerjanya, "tu boyfriend ladybos kita ke wehhh, herloksssss! melepas aku!"

Lelaki disebalahnya dijeling "kau kalau nak bermimpi jangan disiang hari kang kena sampuk dek setan, muka macam toyol tiber ada hati dekat ladybos"

Lelaki itu hanya berdecit perlahan apabila mendengar kata kata PA bosnya itu, tak pernah tak savage! memang patut jadi PA bos! "hmm menci bethol lah mak cakap dengan kau ni nyah!"

kak seri hanya mengelengkan kepalanya apabila melihat lelaki itu sudah berlalu pergi.

"So bila you balik sini al, tak bagitahu i pun! sampai hati kan!" ujar Yara Evelynn dengan cebik,

Alvian tergelak perlahan dengan perangai manja seketul Yara lalu mengambil tempat di sebelah gadis itu. "sorry baby, i ingatkan nak surprisekan you esok. eahh tak sangka pulak boleh jumpa you dekat mall tadi"

"Buat apa dekat sana? sorang sorang pulak tu, ke baru lepas dating?" usik Yara sambil mencocok pipi sepupunya itu beberapa kali.

"I tak ada girlfriend lah, nanti siapa nak layan manja baby i sorang ni" ujarnya sambil mengelus rambut gadis itu.

Yara Evelynn terus tersenyum "good! tahu pun so no girlfriend! tapi i boleh je carikan kalau you nak"

"No i tak nak, malas nak in relay." bohongnya padahal hatinya sudah lama telah dimiliki oleh seseorang. Yara Evelynn hanya meng'o'kan sahaja bibirnya tanda faham.

Alvian memerhati sahaja bibir merah delima itu, terasa seperti dipukau pula apabila dia dengan sendirinya mendekatkan wajahnya pada wajah gadis itu.

Semakin dekat wajahnya pada wajah Yara, semakin dia menahan debar seperti hilang kewarasan pada ketika ini.

Yara Evelynn hanya terkaku dengan situasi sekarang, line wifi slow sebab itulah loading sedikit.

Hanya beberapa cm sahaja jarak bibir mereka ketika ini. dan sesaat

Bam!

Muncul seorang lelaki diukuti oleh kak seri dari belakang. Yara Evelynn yang terkejut terus menolak kuat dada Alvian  lalu berdehem sedikit untuk nenghilangkan rasa gementarnya tadi.

"Maaf cik Evelynn, saya dah cuba halang tapi dia.."

"It's ok kak seri" balas Yara yang memintas kata kata kak seri. kak seri yang mendengar terus mengangguk dan berlalu pergi

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now