Bab 2

777 26 0
                                    



Yara Evelynn melabuhkan punggungnya pada kerusi yang kosong di sebelah Thiya lalu mengambil minuman sejuk itu dan menghirup sedikit bagi melegakan kepenatan akibat kekalutan tadi.


Tak semena dia tersengih sendirian, hai laa hesmes jugak kan lelaki tadi. Yang penting dia pakai spek, sumpah comel gile! "arghh'" jerit gediknya sambil kaki dihentakkan beberapa kali.


Bam!


Terkejut Yara Evelynn sambil tersengih ke arah kawan kawannya.


"Kau dah kenape lancau tersengih macam tu sumpah scary do " Ujar Ayla sambil menjeling sekilas Yara Evelynn.


Dia ingat lawo ke apa sengih macam tu even hakikat nya memang lawo tapi sekarang sebab lambat so dah tak lawo!

"Ntah kimak ni dah la datang lambat rembat air aku pulak lepastu dan dan je kau berkhayal eak cetan" sampuk Thiya sambil menepuk kecil dahi bersih Yara Evelynn.


"Auchhh, kau jangan eak dady aku bayar zakat tau kepala cantik aku nih" cebik Yara Evelynn. "Hahh kau ada apa apa cakap or nak marah aku? cepat sebelum aku tutup kaunter" sambung nya lagi.


"Nope, tutup jela kaunter kau tu tak laku pun" ujar Mikayla sambil tersenyem kecil. Minah ayu ni mana pandai marah senyum jela kerja dia.


"Hah kau apasal lambat, bermisai tau kitorang tunggu"


"Biase lerr jalan jem gais, plus ada excident tadi nasib tak arwah" Ujarnya Yara Evelynn tanpa berselindung.


"Siapa? kau ke babe? habis kau ok tak nih?" tanya Mikayla sambil membelek muka serta badan Yara Evelynn.


Thiya yang mendengar hanya diam tahu sangat perangai tak semegah seketul Yara Evelynn ni. Perangai clumsy dari zaman highschool lagi.


"Aku ok lagipun bukan excident dengan motokar tapi dengan makhluk Allah yang hesmes" Ujar gatal Yara Evelynn sambil keningnya diangkat berkali kali memancing minat kawanya.


"Macam macam laa kau ni, harini apa plan? short vacay jom gais lama dah tak healing sampai pagi tak balik,i is rindu pantai laa" Ujar Ayla dengan manja.


"Sorry gais i kennots join ualls malam ni mumy aku mintak teman pergi event kawan dia. Boleh lah aku cuci mata sekali dah naik berhabuk mata aku ni asyik hadap muka korang aje" Ujar panjang Yara Evelynn,


Dia pun nak healing jugak, tapi tak kan nk biar mumy pegi sorang kan, dady outstation kot. hmm


Thiya hanya mencebik "Propa laa kau pompuan, berhabuk konon. Yang berhabuk ni laa yang setia dengan kau tau bukan macam si jantan sakai tu"


Ayla menyiku lengan Thiya, minah ni dah kenapa pegi sebut pasal lelaki tu depan Yara Evelynn. Tak kan tak ingat macam mane murung nya kawan tu bila ditinggalkan tanpa sebab yang kukuh.

Tapi berkat keluarga dan tiga ketul malaun ni dia dapat bangkit membuka buku baru. Buku tanpa ada lagi nama lelaki tersebut. Nyahh kau dari muka bumi.


Thiya yang menyedari kesalahan dia terus mengaru kepala yang tidak gatal itu.


"Don't worry aku ok" katanya sambil tersenyum nipis. Dia dah lama move on, lagipun buat apa sedih lama lama pada orang yang tak reti menghargai kita kan. Lantak kau lah tambi.


"Ok drop the topic now jom tengok wayang nak? cerita horror, amacam?" Ujar Ayla sambil menaikan alas kening nya beberapa kali.

"ayuhlahh"

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now