"Kurang ajar!"Buk!
"Apa yang kau cuba buat ni sial!" Kuat suara Ian Zafran bergema diseluruh ruang tersebut. Wajah tenang Yara Evelynn dilihat sebelum dia menarik gadis itu untuk bangun berdiri.
"Aku buat apa?" Soal Luthfi yang tidak tahu menahu, takkan dengan anak angkat Cik Leha pun Ian Zafran nak marah?
Tak dapat menahan amarah, Luthfi yang sedang terduduk akibat tumbukkannya tadi didekati. Tangan dikepal erat. Belum sempat penumbuknya singgah buat kali kedua pada wajah Luthfi, tangannya ditahan.
"Wait!, Sumpah aku tak tahu apa yang aku dah buat sampai kau mengamuk macam ni sekali. Takkan lah kau marah sebab tengok aku dengan anak angkat Cik Leha ni?" Soal Luthfi hairan. Tiba tiba saja Ian Zafran datang menumbuknya.
"Dia perempuan aku! Bakal isteri aku! Bukan anak angkat Cik Leha"
"What? Ta-tapi dia cakap yang dia anak angkat Cik Leha" Balas Luthfi lagi, dah memang itu yang diberithau oleh Yara Evelynn. Kepala dipanggung ke arah gadis cantik yang berada dibelakang Ian Zafran. Gadis itu hanya beriak tenang.
"Hello, siapa nak kahwin dengan you?" Sampuk Yara Evelynn menidakkan kata kata Ian Zafran. Mata dilarikan ke arah Luthfi yang sedang merenungnya. "What? Cik Leha kata dia dah anggap i macam anak dia sendiri, kira macam i ni anak angkat dia lah kan? So betul lah apa yang i cakap"
"Kau berambus Luth! Aku tak nak tengok muka kau dekat rumah aku lagi" Sakit. Sangat sakit bila pulang dari kerja matanya dihidangkan dengan adegan mesra dari sahabat serta kekasih hatinya.
Berasa rimas akan sikap Ian Zafran, Yara Evelynn melangkah ingin beredar. Namun lengannya ditangan kemas oleh Ian Zafran. "Lepas lah"
"I baru pegang lengan you dah marah. Dengan Luth tadi elok je you diam.. Kenapa sebab sedap ke? I tanya ni, jawab lah!"
"Yer sedap! Puas hati you? Buat apa nak marah dengan perbuatan Luth. Lagipun dia yang nak. Benda sedap kan, i enjoy jelah" Balas Yara Evelynn berani. Dia perasan tangan Ian Zafran diangkat tinggi ke udara. Dia tahu apa yang ingin dilakukan oleh lelaki tersebut.
Mata dipejam, menerima apa yang bakal terjadi. Sumpah, sekali Ian Zafran berani menamparnya, dia tak akan teragak agak untuk balas balik.
Matanya dibuka apabila merasa seperti tiada apa apa yang berlaku. Hampir.. hampir saja tangan besar tersebut mengenai wajahnya. "Tampar lah! Kenapa berhenti? I cakap tampar, tamparlah!"
"Kalau sebelum kahwin pun perangai you macam ni, agak agak lepas kahwin nanti tak sampai sebulan i dah jadi arwah. Ingat Tengku Ian Zafran apa yang i pernah cakap pada you sebelum ni, sekali you buat. Berkali kali i akan balas"
"Kenapa? Rasa marah? Rasa sakit hati? Cemburu? Bila tengok orang yang kita sayang bermesra dengan orang lain? I sanggup buat apa saja asalkan you rasa apa yang i rasa selama ni" Keras suara Yara Evelynn. Dia maksudkan semua kata katanya. Tanpa berpaling dia melangkah meninggalkan Ian Zafran.
"Termasuk make out dengan lelaki lain? Itu ke maksud you?" Soal Ian Zafran dengan dada naik, masih belum reda dengan kejadian tadi. Malah makin bertambah apabila mendengar.
Terhenti langkah Yara Evelynn yang ingin memijak anak tangga tersebut. Sampai macam tu sekali Ian Zafran fikir? "Yes! Benda sedap kan? Siapa je tak nak" Senyuman sinis diberikan mahu memarakkan lagi api didalam diri Ian Zafran.
_________________________________________
**Bahagian dibawah terdapat unsur 18+ tapi tidak terlalu detail. Bawah umur boleh terus skip**
_________________________________________
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...