Bab 48

522 43 8
                                    




"Tuan, budak kita ada bagitahu yang ada someone tengah plan nak ganggu cik puan. Tapi kita masih tak pasti apa yang 'someone' tu tengah rancang" Terang Simon pada Ian Zafran yang sedang duduk pada kerusi diruang pejabatnya.

Mendengarkan itu mengeras seluruh tubuh Ian Zafran. "Siasat apa yang bangsat tu nak, perhatikan dia 24jam. And one more thing ketatkan security dekat mansion, kalau boleh tukar yang lagi canggih, yang lagi latest"

Siapa yang berani menganggu permaisurinya? Sudahlah baru tiga bulan lebih mereka mendirikan rumahtangga.



•••



"Love, where are you going?"


"Err.. kerja..?" Dah kenapa pelik pelik aje soalan laki dia ni?. Terang terang dia pakai baju office sekarang.

"Yes, i know. And because of that i hired bodyguard" Ujar Ian Zafran setelah itu susuk tubuh seseorang datang menyapa kornea mata mereka suami isteri.

"Wait a minute.. Dia ni bukan ke?.."

"Yes, Roslan.." Jawab Ian Zafran dengan tenang. Melihat wajah terkejut Yara Evelynn itu, seperti dapat mengagak apa yang bakal terjadi nanti

"Apa kena mengena dia dengan you?" Soal Yara Evelynn lagi. Perasaan ingin tahu semakin membuak buak.

"I anak buah suami you.." Perlahan saja jawapan Roslan namun masih didengari oleh Yara Evelynn.

"You what?!.. sejak bila?" Berharap jawapan yang bakal dia dengar nanti bercanggah dengan apa yang dia sangka kan.

"Hampir 3 tahun..." Balas Roslan lagi. Ian Zafran memberikan isyarat agar dia berlalu pergi. Roslan hanya mengangguk kecik kepada majikan nya seraya pergi seperti mana yang diarahkan oleh Ian Zafran.

Diam.

Lama Yara Evelynn berdiam diri. Cuba memproses kenyataan yang dia dengar. "So you memang berniat untuk rogol i lah time tu?" Dengan suara yang tertahan Yara Evelynn bertanya. Kenapa dia bodoh tak terfikir dari awal.


"No love, i tak maksud-.."


"Lying! Kalau you tak maksudkan, you takkan bagi i makan ubat bodoh tu!" Cantas Yara Evelynn dengan geram.

"Bila i fikir balik, lepas makan ubat tu i terus rasa lain. Rasa panas.. Sedar sedar je tengok you ada dekat sebelah"

"Patut lah senang senang je you boleh ada di sebelah i, rupanya you memang dah rancang dari awal untuk kenakan i" Beserta gelakkan sinis Yara Evelynn berikan. "I rasa macam bodoh sangat sebab langsung tak sedar yang ni semua permainan you."

Ntah lah bila fikir balik, keadaan dia ketika di terengganu dulu sangat mudah. Dengan Roslan yang datang menegur dengan tiba tiba lalu menghulurkan bantuan serta kemudahkan. Patutnya dari situ dia sedar.

Kalau tak semua ni takkan berlaku. Dia takkan di rogol, dan Ian Zafran takkan dapat mengugutnya.

Malang semuanya sudah terlambat. Sekarang dia harus menerima takdir bahawa dia sudahpun menjadi isteri kepada Ian Zafran.

"No love, i buat semua tu sebab i cintakan you.. I taknak dan i tak sanggup nak tengok you dengan lelaki selain i. You tahukan i boleh jadi gila tanpa you love" Ujar Ian Zafran sambil cuba merapati Yara Evelynn yang masih lagi berdiri.

Melihat Ian Zafran yang ingin mendekat, dia berundur dua langkah kebelakang. Sungguh hati dia kecewa ketika ini. Semurah itu kah cinta Ian Zafran padanya? Hingga sanggup mengambil maruah dirinya sebagai seorang perempuan?.

𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵Where stories live. Discover now