"Kau ok ke?" soal Thiya pada Yara Evelynn, dia tahu yang Yara sekatang tengah menahan rasa. Mungkin ada sesuatu yang terjadi dekat hotel tadi."Ok lah apa yang tak ok, kau hantar aku balik dulu boleh? nanti aku pick up kereta dekat rumah kau" balas Yara yang berpura melihat iphone itu.
Thiya hanya bergumam, sejenis yang focus bila menghadap jalan raya. Sampai sahaja di depan apartment Yara Evelynn, Thiya mengejutkan gadis itu memandangkan Yara telah tertidur. Dia pun tak perasan bila Yara tertidur, nampak tak dia terlalu focus dengan pemanduan
☁️☁️☁️
Sampai sahaja ke dalam apartment Yara Evelynn merebahkan badannya pada tilam. Mata dipejam erat, dada sebaik mungkin menahan rasa,
Kenapa perlu kembali kalau sekadar ingin menyakiti diri nya saja? tak cukup lagi ke dengan kesakitan yang dulu? Sungguh dia masih terasa dengan Ian Zafran, semudah itu dirinya diganti? dengan seorang budak sekolah? memangnya apa kelebihan budak sekolah tu sampaikan Ian Zafran sanggup mengkhianatinya sebegitu.
Siapa je yang kuat bila berhadapan dengan masa lalu mereka? bukan senang untuk melupakan sesuatu pekara, lagi lagi kalau ia melibatkan dengan orang yang kita sayang.
Sumpah dia tak kuat.
Bunyi daripada iphone Yara Evelynn menyentakkan dirinya dari terus mengelamun. Dengan malas Yara Evelynn menjawab.
"Hello"
"Hello baby"
"Kester?"
"Yes baby, it's me. Just nak bagitahu dinner nanti datang rumah grandpa tau ada makan makan, nanti Alvian akan pick up you dari rumah"
"Alright" seraya menutup panggilan dari Kaster, sepupu lelaki belah papa nya. Tangan naik menilik jam, pukul 7:20 minit. Ada masa lagi 40 minit sebelum Alvian datang untuk mengambilnya.
Dengan kalut dia berlari anak masuk ke dalam bilik mandi, haishh si kester ni boleh pula bagitahu last minit. Tak tahu lagi ke yang dia ni kalay bersiap boleh tahan lama juga. Ntah apa yang ditepek pun dia sendiri tak tahu.
20 minit kemudian Yara Evelynn keluar dengan tuala yang berbalut pada badan, dengan kalut dia membuka wardrobe pakaian mencari baju yang sesuai memandang ini adalah acara makan bersama keluarga.
Jadi dia mahu kelihatan sopan walaupun semua ahli keluarganya sedia maklum akan dirinya yang tak berapa nak menutup itu.
Tapi rasa macam biasa sangat, tapi nak pergi dinner je pun nak melawa buat apa? Haishh, complicated betul seketul Yara Evelynn ni.
Baby, i dah sampai dekat bawah. Just take your time untuk bersiap takpa i tunggu.
-Alvian
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...