"Yow what's up man" Tegur seorang lelaki bermata biru cair,"Great Lucas" Tangan yang dikepal itu berlaga dengan tangan kawannya.
"Bertiga je? Kan aku dah pesan bawak member ramai sikit, aku dah lah tak berapa nak ada kawan dengan malaysia ni. Lagipun kawan perempuan adik aku boleh tahan ramai jugak malam ni, boleh lah korang bercucuk tanam nanti" Ujar Lucas dengan keningnya dinaikan beberapa kali.
"Kau jangan samakan kitorang dengan kau eah. Kitorang tak gila lagi nak buat perempuan sampai macam tu sekali. Lagipun aku dah bertunang Lucas, setia pada yang satu" Balas Ian Zafran, cincin perak diangkat tinggi pada Lucas.
Kedua tangan diangkat ke atas tanda menyerah "Sorry dude, aku lupa. Btw jom aku bawak jumpa adik aku"
Ketiga mereka mengikut jejak langkah Lucas mencari keberadaan si adik. Tak lama terlihat empat orang gadis sedang berbual diselang dengan gelak ketawa.
"Esther"
"Yes Lucas" Balas Esther apabila abangnya menegur, pasti hendak mengenalkan dia dengan kawannya apabila terlihat tiga orang lelaki asing dibelakang Lucas.
"My friends, Zafran, Noah and last Kyle"
Esther hanya mengangguk sambil mempamirkan senyuman kecil, dia hormat akan budaya malaysia yang tidak bersentuhan lelaki dan perempuan walaupun dia tahu ada segelintir yang mengendahkan hal tersebut.
Mikayla menyiku perut Ayla dengan perlahan, si tenuk ni kalau dah jumpa makanan mana nak hirau keadaan sekeliling. Yara Evelynn hanya beriak tenang,
"Taknak kenalkan ke siapa kawan kau tu?" Soal Lucas, matanya memandang penuh minat pada Yara Evelynn.
"Oh yeah, This is Evelynn, Mikayla and Ayla"
"Nice to know you beautiful" Sapa Lucas, tangan dihulur pada Yara Evelynn. Gadis itu menyambut dengan senang hati. "Nice to know you too hensem"
Melopong mata Mikayla dan Ayla melihat, cari penyakit ke apa si Yara Evelynn ni. Dia tak tahu ke Ian Zafran pandang macam nak telan dahtu.
Tempat bersebelah Yara Evelynn diambil. Paha gadis itu bersentuhan dengan paha Lucas.
"Eah, korang boleh jemput makan dulu"
"Its ok lagipun sebelum kesini aku dah makan dekat rumah ayah mertua aku" Balas Ian Zafran dengan mata yang tidak lepas dari memandang Yara Evelynn. Gadis itu langsung tidak melihatnya malah seakan menganggapnya tidak wujud.
Lucas hanya mengangguk, lalu kembali focus pada Yara Evelynn "You dah makan?"
Yara Evelynn tersenyum manis ke arah Lucas, "I dah makan tapi bila tengok you ni rasa macam lapar balik"
"Kalau macam tu i pergi ambilkan untuk you kejab, ok?" Punggung diangkat ingin mengambil makanan buat si gadis namun dia kembali duduk apabila Yara Evelynn manarik tangan nya.
"Wait"
Kepalanya didekatkan pada Lucas, membisik sesuatu pada lelaki tersebut. "Jangan banyak sangat sebab i tengah diet"
Tergelak kecil Lucas apabila mendengar, kepala diangguk perlahan lalu beredar.
"Evelynn, Jangan layankan sangat abang i. Dia tu playboy" Tegur Esther, risau juga dia kalau Yara Evelynn tersangkut dengan abangnya yang suka mainkan perasaan perempuan.
"Don't worry Esther, Aku just nak enjoy je. Kau jugak yang suruh kami enjoy tadikan?" Balas Yara Evelynn sambil meneguk sedikit yang bergas itu.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...