"Sorry ?"Lelaki tersebut tergelak kecik, haih tak pernah tak comel laa aok nih. Manakala Aria Natalia dan seorang lagi lelaki itu tersentak kecil tak pernah abang sulungnya itu berkelakuan sedemikian rupa. Gelak hanya kerana seorang gadis? ajaib!
"You tak kan dah lupa harini you dah jadi girlfriends express?" ujarnya sambil tersenyum manis ke arah gadis cantik itu.
Yara Evelynn terus membulatkan matanya, maiigad! memang harini luck lelaki hensem ni ke apa asyik terrrrserempak dengan dia je.
"You kenal abang i ke " tanya Aria Natalia.
Dan sekali lagi Yara Evelynn mengerutkan keningnya. Abang? jab jab. Ariq Naufal and Aria Natalia. Sah memang sah, kenapa lah dia tak perasan dari tadi eak.
"Baru je kenal, abang you si nopal ni langgar i siang tadi and then petang tu tiberrr pulak mengaku yang i ni gilprend dia" Ujar Yara Evelynn panjang lebar sambil menghirup sedikit air yang terdapat di atas meja tersebut.
"What nopal? nama i naufal ok, not nopal yang berkhemah berkhemah, berkhemah sama si nopall" ujarnya, sampai hati aok panggil kite gitu..
"bahenol bahenol bahenol" sambung seorang lagi lelaki yang rupanya agak seiras dengan Ariq Naufal
Yara Evelynn tergelak kuat mendengar sambungan dari lelaki tanpa nama itu, kelakar bethol.
"Seriously abang? why suddenly, macam pelik je" tanya Aria Natalia, tak pernah perangai gitu.
Ariq Naufal hanya mengaru kepalanya "alaaa nanti dekat rumah abang bagitahu eahh, sekarang kita enjoy dulu"
"By the wau, my name is Afiq Nabil. Lelaki paling hensem dekat muka bumi" Ujarnya sambil menyuakan tangan kepada gadis cantik itu.
Yara Evelynn tersenyum manis lalu menyambut huluran tangan tersebut "Yara Evelynn" jawab ringkasnya
Ariq Naufal tercengang, amboii siap salam sentuh tangan dengan aku kemain tak nak eak. mane aci pilih kasih aku lagi hensem kot dari anak kutip nih.
"So macam mane you boleh ada dekat sini? you anak salah satu client papa i ke?" tanya Ariq Naufal,
"Nope bukan la Elynn anak kawan mama, auntie.. err apa nama mumy you? i lupa lah" ujar Aria Natalia. "Elvina" jawabnya sepatah sambil tersenyum.
"you meant auntie vina ke?" tanya dia lagi. "yes that's my mumy" balas Yara Evelynn
"Lahaii kecil betul kan bumi ni, nampak sangat kita ni ada jodoh kan" gurau nya kepada gadis itu. "tak ade lah sebenarnya i kenal sangat dengan mumy you tu, selalu juga terserempak dengan dia time dia datang rumah mama i dulu," Jelas panjangnya.
Yara Evelynn hanya meng'o'kan saja bibirnya tanda faham akan penjelasan tersebut. Lalu dia bangun dari duduknya, nak tambah makanan lapor!
"Nak pergi mane?" tanya dia sambil menahan lengan gadis itu. Yara Evelynn hanya menjuihkan bibirnya kea arah bahgian makanan. Ariq Naufal yang melihat hanya ketawa kecil, haihh makan je kerja dia.
"kalau macam tu i tolong you ambikkan, you ok ke semua tu? tak ada alahan kan?." Yara Evelynn mendekatkan kepalanya ke arah Ariq Naufal. Lelaki tersebut hanya diam jangan macam macam saia masih suci dari debu tau. Lalu dia mendengar suara sayup pada telinganya, dan dengan itu dia hanya senyum lalu mengangguk kepalanya.
Yara Evelynn hanya mengatakan bahawa dia alahan terhadap makanan yang berasaskan kacang. Dan tak ada sesiapa pun tahu kecuali keluarga dengan malaun tiga ketul tu dan yang terbaru si nopal.
YOU ARE READING
𝑴𝑹𝑺 𝑰𝑨𝑵 𝒁𝑨𝑭𝑹𝑨𝑵
Romance✿ 2nd story ✿ ____________ Ian Zafran. Jejaka yang dulu seorang periang bertukar menjadi dingin disebabkan kesalahan yang dia sendiri lakukan. Pertemuan semula dengan gadis itu membuatkan dia nekad untuk mendapatkan balik haknya, hak yang pernah...