Malam menjelma, suasana di hotel terasa lebih meriah dengan cahaya lampu yang berkilau. Asyariq melangkah masuk ke dalam hotel setelah menunaikan solat Maghrib, bergegas menuju ke kaunter resepsionis untuk mengambil kad akses bilik. Dengan penuh harapan, dia menuju ke bilik mereka, menolak pintu setelah melihat lampu hijau menyala.
Setibanya di dalam bilik, matanya tertumpu pada Eryna yang sedang disolek oleh Izzah. Beg baju yang ditinggalkannya di rumah tersandar di sudut bilik. Asyariq meletakkan baju yang tergantung di dalam almari di bilik sebelah, bilik yang telah ditempah oleh ibunya yang mempunyai akses ke bilik Eryna melalui pintu penghubung.
Setelah selesai menukar pakaian, Asyariq kembali ke bilik Eryna. Dia merasakan ada sesuatu yang dia ingin lakukan, walaupun dia sebenarnya tahu cara untuk mengikat bow tie sendiri. Dalam hati, dia ingin merasai kehadiran Eryna di sampingnya, memanjakan diri dengan permintaan manja.
Asyariq memberi isyarat kepada Izzah untuk berhenti sejenak, lalu menghampiri Eryna yang duduk di hadapan cermin.
"Love... boleh tak tolong hubby pakaikan bow tie?" pintanya sambil menarik Eryna bangun dari kerusi dan memeluk pinggangnya.
Eryna mengerutkan dahi, sedikit terkejut dengan permintaan suaminya. "Ishhh... awak ni mengada-ngada kan? Boleh je pakai sendiri padahal," balasnya sambil mengambil bow tie dari tangan Asyariq dan mulai memakaikannya.
Ketika Eryna sedang pada bow tie, suara Tengku Amanda bergema dari luar, memanggil Asyariq dengan nada yang tinggi.
"Tengku Asyariq Xavier.... kamu buat apa dekat dalam bilik bini kamu tu lama sangat? Stylis kamu ni tunggu nak siapkan kamu," jerit Tengku Amanda, menantikan kehadiran anaknya.
"Jap mama, nak siap dah ni," jawab Asyariq, tidak melepaskan pelukan di pinggang Eryna, menikmati detik intim itu.
"Okay, dah siap," Eryna mengumumkan setelah selesai membetulkan baju Asyariq. Dia kembali duduk di kerusi, bersedia untuk menyambung solekan yang terhenti tadi.
"Thank you, love," ucap Asyariq, mencium dahi Eryna dengan penuh kasih sayang.
Eryna menjeling, tetapi senyuman kecil tidak dapat ditahan di wajahnya. Dia tahu Asyariq suka bersikap manja, dan walaupun kadang-kadang rasa terbeban, ada juga rasa suka dalam hatinya.
Asyariq mengangguk, tersenyum puas sebelum kembali ke bilik sebelah, di mana stylisnya sudah menunggu untuk menyempurnakan penampilannya. Suasana di bilik Eryna tetap terasa hangat, menyimpan momen-momen manis yang baru saja terjadi di antara mereka.
Pada malam itu, Eryna terlihat anggun dalam gaun cream yang direka khas oleh Emelia untuk majlis persandingannya. Kecantikan Eryna benar-benar bersinar, dan setiap langkahnya penuh dengan keanggunan.
Ketika mereka berdua keluar dari bilik hotel, secara tidak sengaja, pandangan mereka bertemu. Asyariq terpegun melihat Eryna, tidak dapat menahan rasa kagum terhadap kecantikan yang terpancar darinya. Eryna juga tidak kalah terkesima, wajah tampan Asyariq membuatkan jantungnya berdegup kencang. Mereka berdua terdiam sejenak, terhanyut dalam perasaan masing-masing.
Asyariq akhirnya berdehem, memecahkan suasana yang hening itu dan menarik perhatian Eryna semula.
"Sorry," ujar Eryna, wajahnya sedikit merah akibat rasa malu.
"Amboi beb, kata benci. Tapi tenung si Asyariq ni sampai nak terkeluar biji mata," usik Izzah, sambil melanggar bahu Emelia yang berdiri di sebelahnya.
"Mana ada. Mengarut jelah kau ni. Aku mana tenung Asyariq ni," balas Eryna, berusaha menafikan.
"Yeyelah tu. Cover malulah tuuu...," sindir Emelia, membuatkan Eryna semakin malu.
Muka Eryna sudah memerah, tanda tidak tahan dengan usikan kawan-kawannya.
YOU ARE READING
Kau Sempurnakan Cintaku ( C )
RomanceTengku Asyariq Xavier dan Nur Eryna Adrea bercinta selama 7 tahun kerana Yasmin menunjukkan dia lagi cantik dari Eryna. Asyariq lebih memilih Yasmin dengan memutuskan hubung bersama Eryna. 4 Tahun Eryna membawa diri ke itali. Kini, Dia kembali ke Ma...