BAB 41

968 16 0
                                    

Airport Paris

"Love, bangun. Kita dah sampai," Asyariq mengejut Eryna yang masih lena tidur, suaranya lembut tetapi tegas.

"Hurmmm... penatlah. Bagi 5 minit," rengek Eryna, matanya masih berat untuk dibuka dan otaknya masih berusaha untuk menyedari keadaan sekeliling.

"Mana boleh macam tu. Nanti lambat kita nak check in hotel," Asyariq terus berusaha membangunkan Eryna, tidak mahu mereka terlewat dalam perjalanan yang telah dirancang.

"Hurmmm yelah, love bangun sekarang," jawab Eryna dalam keadaan mamai, akhirnya bangun dan turun dari katil dengan malas.

Asyariq terkejut melihat isterinya bangun dan melangkah turun dari katil begitu sahaja. "Love... apa ni, bangun macam tu?" tegur Asyariq, sempat menyambut Eryna yang hampir jatuh kerana tergelincir memijak selimut yang terjatuh di atas lantai.

Eryna terkejut apabila dia hampir tergelincir jatuh. "Sorry hubby... love lupa," pintanya, wajahnya mempamerkan rasa kesal sambil menunjukkan muka kesian kepada Asyariq.

"Dah, jangan nak buat muka kesian sangat. Kang ada kena dengan hubby," usik Asyariq dengan nada penuh kasih sayang. "Lain kali, nak turun katil tu tengok dekat bawah ada apa. Karang tak pasal-pasal jatuh macam nangka busuk," dia menambah, sambil tersenyum melihat reaksi Eryna.

"Pergi masuk, bersihkan diri tu, cuci muka. Lepas tu, siap-siap. Driver hubby dah tunggu dekat luar," arah Asyariq, memberinya motivasi untuk segera bersiap.

"Okay, hubby," Eryna menjawab, lalu melangkah ke bilik mandi, bertekad untuk menyegarkan diri sebelum memulakan hari mereka di Paris.

Di dalam bilik mandi, Eryna mengambil masa untuk menghilangkan keletihan dari perjalanan panjang mereka. Dia menyemburkan air sejuk ke wajahnya, merasakan kehangatan pagi Paris yang mula menyinari suasana. Dengan senyuman di bibir, Eryna berfikir tentang semua pengembaraan yang menantinya, merasakan kegembiraan untuk menjelajah kota yang terkenal dengan keindahan dan romantiknya itu.

Setelah selesai bersiap, Eryna mengenakan gaun yang anggun dan memberi tumpuan pada penampilannya. Dia melangkah keluar dari bilik mandi dengan perasaan segar dan bersemangat. Melihat Asyariq yang sudah bersedia menunggu, Eryna tahu bahawa hari ini akan menjadi permulaan pengalaman yang tidak dapat dilupakan.

Tiba di bandar Paris, Eryna tidak dapat menahan rasa terujanya. Dia tidak dapat mempercayai bahawa hajatnya untuk datang ke negara ini bersama Asyariq akhirnya menjadi kenyataan. Mimpi yang selama ini diimpikannya kini berada di depan mata, dan dia bersyukur dapat berada di sini dengan orang yang dia cintai.

"Love... kenapa tersenyum seorang ni?" tegur Asyariq, melihat Eryna yang tersenyum lebar sejak mereka tiba.

"Hurmm, saja je senyum. Salah ke, hubby?" Eryna menjawab, cuba menyembunyikan rasa gembiranya.

"Tak salah. Cuma hubby pelik. Tak lekang senyum love dari tadi sejak kita sampai France," ujar Asyariq, ingin kepastian tentang perasaan isterinya.

"Sebenarnya, love happy sebab dapat datang France ni dengan orang yang love cinta dan sayang," jelas Eryna, matanya bersinar-sinar. "Dulu, love selalu berangan kalau love dah kahwin nanti, love nak sangat datang sini dengan suami love. Sebab France kan kota cinta. Akhirnya tercapai juga love punya angan-angan nak ke sini dengan orang yang love cinta, iaitu hubby," tambahnya sambil memeluk lengan Asyariq dan melentokkan kepalanya di bahu suaminya.

Asyariq tersenyum melihat Eryna yang begitu bahagia. Dia merasakan cintanya terhadap Eryna semakin mendalam. Momen ini adalah apa yang mereka impikan bersama, dan dia ingin memastikan bahawa setiap detik di Paris akan menjadi kenangan yang indah bagi mereka berdua.

Kau Sempurnakan Cintaku ( C )Where stories live. Discover now