2 Tahun Kemudian,
Eryna sudah merancang dengan teliti untuk menjadikan malam itu istimewa. Dengan menggunakan bunga-bunga segar, lilin-lilin yang berkilau, dan hidangan kegemaran Asyariq, dia ingin memastikan setiap detil mencerminkan cinta mereka yang semakin kuat. Ketika menata meja, Eryna teringat akan perjalanan mereka selama dua tahun ini, semua suka dan duka yang telah mereka lalui bersama.
Setelah semua persiapan selesai, dia mengirim pesan kepada Asyariq. "Hubby, boleh balik awal sedikit malam ini? Ada kejutan untuk kita. ❤️"Eryna tersenyum sambil membayangkan reaksi Asyariq apabila melihat semua yang telah disediakan.
Asyariq, yang tengah menyiapkan diri untuk pulang, menerima pesan itu. Hatinya berdebar. Dia tahu Eryna selalu berusaha memberikan yang terbaik, dan dia tidak sabar untuk melihat apa yang telah disiapkan. "Okey, hubby akan cuba balik secepat mungkin!" jawabnya penuh semangat.
Di perjalanan pulang, Asyariq tidak dapat menahan rasa ingin tahunya. Dalam benaknya, dia berharap untuk memberikan sesuatu yang istimewa kepada Eryna juga sebagai tanda penghargaan atas semua usaha dan kesabarannya. Ketika dia melangkah masuk ke rumah, aroma masakan Eryna menyambutnya, dan ketika dia melihat meja yang dihias cantik, dia terpesona.
Eryna menunggu dengan senyuman lebar. "Selamat ulang tahun perkahwinan kita, Hubby! love buat semua ini untuk kita."
Asyariq tersenyum dan merasakan kasih sayang yang mendalam. Dia mendekati Eryna, memeluknya erat, dan berkata, "Terima kasih, love. Ini sangat luar biasa. Hubby sangat beruntung memilikimu."
Malam itu, mereka menikmati makan malam yang indah, berbagi cerita dan tawa, mengukuhkan kembali komitmen mereka satu sama lain. Mereka tahu bahawa perjalanan hidup bersama masih panjang, tetapi dengan cinta dan pengertian, mereka berdua yakin bisa menghadapinya. Dan di situlah mereka, dua tahun yang penuh makna, siap untuk menghadapi cabaran yang akan datang.
Eryna menghulurkan kotak sederhana yang dihias cantik dengan ribbon berwarna merah jambu. Dengan penuh rasa ingin tahu, Asyariq mengambil kotak itu, merasakan getaran kegembiraan di dalam hatinya. Dia membuka kotak tersebut dengan perlahan-lahan, memastikan setiap detik itu penuh makna.
Ketika penutup kotak itu terbuka, matanya terbuka luas dan hatinya berdebar-debar. Di dalam kotak tersebut, terdapat satu pasang sepatu bayi yang comel dan sehelai kertas yang tertulis "Selamat datang, kembar!" Asyariq terkesima, tidak dapat mempercayai apa yang dilihatnya. Air mata kebahagiaan mengalir di pipinya saat dia menyedari bahawa Eryna sedang hamil dengan anak kembar.
Kegembiraan meluap-luap dalam dirinya. "Ya Allah, terima kasih! Hubby sangat bersyukur," katanya dengan suara yang penuh emosi. Tanpa berfikir panjang, dia bangkit dan memeluk Eryna dengan erat, merasakan kehangatan dan kasih sayang yang dipancarkan oleh isterinya. Dia mencium dahi Eryna lembut, penuh rasa terima kasih.
"Terima kasih, love. Terima kasih kerana sudi mengandung zuriat kita dan menjadi ibu kepada anak-anak kita. Ini adalah berita paling indah dalam hidup saya," ujar Asyariq, suaranya bergetar oleh emosi. Eryna tersenyum, merasakan cinta dan penghargaan suaminya.
"Love juga gembira, Hubby. Kita akan menjadi keluarga yang lebih besar dan penuh cinta," jawab Eryna dengan penuh rasa syukur. Mereka berdua saling memandang, merasakan ikatan yang lebih kuat dari sebelumnya.
Malam itu, mereka meraikan bukan sahaja ulang tahun perkahwinan mereka, tetapi juga kehadiran kehidupan baru yang akan datang. Dengan penuh harapan dan impian, mereka berdua bersedia menghadapi semua cabaran yang bakal mendatang, bersama-sama sebagai sebuah keluarga yang bahagia.
TBC
Jangan lupa vote dan comment sayang semua.
YOU ARE READING
Kau Sempurnakan Cintaku ( C )
RomanceTengku Asyariq Xavier dan Nur Eryna Adrea bercinta selama 7 tahun kerana Yasmin menunjukkan dia lagi cantik dari Eryna. Asyariq lebih memilih Yasmin dengan memutuskan hubung bersama Eryna. 4 Tahun Eryna membawa diri ke itali. Kini, Dia kembali ke Ma...