„Ehm...Galbore, co potřebuješ?" zeptala se opatrně Ashley.
„Potřebuju tvoji pomoc, pojď se mnou." hned jak to dořekl, tak ukázal, aby za ním šla a dal se na cestu.
„...dobře..."
Galbor ji zavedl do své pracovny kde byl opravdu nepořádek.
„O co teda jde?" zeptala se trochu netrpělivě.
„Potřebuju, aby jsi mi pomohla vyřešit ten případ s těmi vrahy."
„To mě Bryn jako nechá vám pomoct?" řekla s otráveným hlasem.
„Bryn o tom neví. Šel jsem za tebou, protože ty se ho nebojíš. Tryal jsem do toho nechtěl zatahovat."
„To je dobře."
Chvíli byli ticho, ale pak promluvil Galbor. „Tak pomůžeš mi?"
„Hmm...chceš po mě, abych ti pomohla dopadnout pár vrahů a při tom riskovat hněv nerudnýho dragoniuse..."
Galbor se na ní díval s nadějí v očích.
„...tohle by přijmul jen blázen, ale já blázen jsem, a tak to přijímám."
„Díky všem svatým!"
Ashley se nejistě zasmála. „Nic si od toho neslibuj."
Galbor jí ukázal mapu, kde byly čtyři tečky. Ashley hádala, že to jsou místa vražd.
Galbor jí podal papír na kterém byly čtyři jména. „Tohle je seznam těch zavražděných."
Ashley si papír vzala. A začala číst. Agaria Vux, Valden Durfel, Silve Nerwell, Harold Londr.
Všechno to byli bohatí lidé. Byli to obchodníci a jedna soudkyně.
„Možná se chtěli pomstít." řekla Ashley.
„Nebo taky zabíjeli jen ty, co si to zaslouží. Obchodníci mohli někoho okrást a ta soudkyně mohla někoho neprávem odsoudit."
Ashley musela souhlasit. Celkem jí to dávalo smysl.
„Kdyby jsme aspoň věděli, kdy zaútočí znovu." řekl Galbor.
Vedle jmen byly datumy jejich smrti. Ty datumy jí připadaly nějak důležitě.
„Mám to! Tohle jsou datumy odsouzení slavnejch lidskejch vrahů!" vykřikla Ashley.
„Jaký je další datum?" zeptal se Galbor.
„Za tři dny."
„Jestli zabíjejí jenom v těhle datumech, tak jsi nám vážně pomohla."
Ashley se usmála. „Ještě se neraduj, ale jestli jsem měla pravdu, tak mě pozveš na pivo."
Galbor se usmál. „Domluveno."
„Teď už stačí najít spojitost mezi zavražděnejma, najít další oběť a chytit vrahy."
„Bryn si myslí, že si ti vrahové oběti vybírají náhodně." řekl Galbor.
„To je podle mě blbost."
Na chvilku nastalo ticho. Oba dva byli ponoření do svých myšlenek.
„Možná by jsme mohli najít něco u jejich domovů, ale teď je moc pozdě." řekla a mávla rukou směrem k oknu.
Galbor se usmál a přešel k jednomu šuplíku, ze kterého vytáhl nějaký modrý kámen.
„Co to je?"
„To je cestovní amulet. Díky téhle šikovné věcičce se můžeš přesunout úplně kamkoliv a můžeš si zvolit, jestli tam bude den, nebo noc, nebo jaké bude počasí."
Ashley se nedůvěřivě podívala, ale pak si uvědomila, že je v magickém světě a že tady by se neměla asi divit ničemu.
Galbor sevřel amulet v ruce, zavřel oči a pak ho položil na zem.
Amulet se rozzářil a vytvořil portál. Galbor si stoupnul vedle Ashley a mírně se uklonil. „Až po vás, madam."
Ashley zakroutila očima a vkročila do portálu.
Portál je přenesl k velkému domu s velkou zahradou.
„Tohle je dům Agarie Vux. Ta byla zabita jako první." řekl Galbor.
Ashley si začala prohlížet dům. Spoléhala se na to, že by mohla najít nějakou stopu. Všimla si vykopnutých dveří. Dveře vypadaly velmi pevně, takže jeden z vrahů musel být opravdu silný.
Ashley vstoupila dovnitř a šla do druhého patra, kde byla Agaria zabita. Všude byly šmouhy od krve, takže Ashley hádala, že se Agaria pokoušela o útěk, ale marně. Bylo zde pár zakrvácených stop, které ukazovaly, že Agaria spala, když na ní někdo zaútočil, pak se rychle zvedla a utíkala. Na chodbě ale byly stopy ještě někoho třetího, který Agariu dorazil.
Ashley zde byla velmi dlouho, ale i tak nic nenašla.
Když se vracela zpátky ven, tak si všimla zvláštní značky na venkovní brance.
„Co je tohle za značku?"
Galbor k ní přiběhl a podíval se na ni. „Tohle je značka smrti. Když jí někomu nakreslíš na dům, tak to znamená, že chceš jeho smrt."
„Hmm...přenes nás k dalšímu domu, třeba tam taky bude tahle značka."
Galbor udělal, co mu řekla. Značka byla i na tomto domě.
„Měli by jsme se porozhlédnout po městě a jestli někde tuhle značku uvidíme, tak máme pravděpodobně další oběť."
Galbor přikývl a vydali se hledat.
Po delší době našli dalších pět domů. Ashley to dávalo smysl, protože bylo ještě pět datumů odsouzení.
Vrátili se zpět do pracovny.
„Děkuju ti Ashley, tohle nám opravdu pomohlo."
„Nemáš zač."
Ashley už skoro odešla, ale Galbor ji zastavil. „Na, vem si tuhle mapu s papíry a tenhle amulet."
„Nebude ti chybět?"
Galbor se zasmál. „Mám ještě dva."
„Tak děkuju." řekla a odešla.
Když byla skoro u svého pokoje, tak narazila na Bryna. Rychle schovala věci od Galbora, aby je neviděl. Dělala, že ho nevidí. To samé dělal i on.
Nakonec si ničeho nevšiml a Ashley odešla do pokoje, kde se snažila na něco přijít, ale nakonec ji přemohl spánek.
ČTEŠ
Vražedkyně
FantasyAshley a její kamarádka Tryal jsou nájemné vraždedkyně. Žijí v zemi, kde vládnou dva krutí sourozenci. Ti je za trest poslali do magické země, kde na ně čeká jistá smrt. Před několika lety ale zachránily jednu z nejdůležitějších osob této země. Někd...