Ashley šla ke Galborovi do pracovny, ale nikdo tam nebyl. Nakonec se musela zeptat nějakého vojáka.
„Promiňte, kde můžu najít Galbora."
„Teď odjel s generálem Brynem na misi."
„Kdy se vrátí?"
„Až ráno."
„Tak to je úžasný." Pomyslela si a tiše zaklela. „Dobře, děkuju."
Voják se s ní rozloučil a odešel za svojí prácí.
Bude si muset poradit sama. Najednou k ní někdo přišel.
„Zdravíčko." pozdravila jí Donna.
Ashley ji rozpačitě pozdravila.
„Co se děje?" Donna měla ve tváři starosti.
„Přišla jsem na něco, co by mohlo pomoct s případem, ale Galbor tu není."
Donna se zamyslela. „Můžeš mu poslat dopis pomocí kouzla."
Ashley vypadala zmateně.
„Potřebuješ k tomu speciální inkoust...pojď, dám ti ho.
Donna jí zavedla do velké místnosti, ve které byly obrazy. Všude byly cákance od barev a uprostřed místnosti byl stojan, který byl zpoloviny rozdělaný.
„Tohle je můj ateliér. Omluv ten nepořádek. Když jsi umělec, tak nemáš čas uklízet."
Donna přišla ke skříňce, kde byl velký nepořádek a začala se v ní prohrabovat. „Ale notak, někde tu musí být."
Po chvíli konečně našla malou lahvičku s černou tekutinou, která se třpitila.
Přešla ke stolu, kde byly různé náčrty, které vzala a odhodila na zem. Ke stolu přinesla židli.
„Napiš zde, co mu chceš říct." podala jí čistý papír a pero. Ashley začala psát.Galbore
zjistila jsem, že znamení, které jsme našli u obětí je i znak vyznavačů temné stránky svaté Fridel. Myslím, že ti lidé k nim patří a učenci svaté Fridel je chtějí zneškodnit. Pokusím se to ještě ověřit, ale myslím, že by to dávalo smysl. Budu se snažit na něco přijít. Kdyby se něco stalo, tak ti dám hned vědět.
Ashley.„Co mám dělat teď?"
„Řekni nahlas, komu to chceš poslat"
Ashley udělala, co jí Donna řekla a dopis zmizel.
„Teď už zbývá čekat na odpověď."
Ashley nemohla čekat. Poděkovala Donně a odešla. Musela se dostat do města. Došla do stáje a vzala si koně, který se jmenoval Uris.
Uvázala ho ke stromu. „Neboj, vrátím se pro tebe."
Zašla ke chrámu, na který vylezla a čekala, na lidi, kteří sem přijdou. Při cestě do stáje ještě zjistila, že v tuhle dobu se budou scházet.
Za nějakou dobu přišli první lidé. U brány čekala nějaká žena, která měla v rukou misku s červenou tekutinou, která vypadala, jako krev. Žena každému, kdo přišel namalovala na čelo znamení smrti a člověk pak řekl své jméno a pak přísahal věrnost svaté Fridel.
Ashley je pozorovala, ale najednou se u ní objevil dopis.Ashley
Tohle je opravdu skvělé zjištění. Jen se nevystavuj zbytečnému nebezpečí. Je mi jasné, že se o něco pokusíš, ale prosím tě, aby jsi nic nedělala. Zkus na něco přijít, ale opatrně.Galbor
PS: Až se ten případ vyřeší, tak tě pozvu na pivo.
Ashley nikdy nebyla dobrá v poslouchání. Zmuchlala dopis a dala si ho do kapsy.
Do asi dvou minut přišel nějaký muž, který byl zahalený v kápi. Žena mu na čelo nakreslila znak a muž začal mluvit.
„Já, Murlock Gwarl slibuju věrnost svaté Fridel."
Murlock Gwarl. To byl vlastník jednoho z domu na kterém byl znak.
Pomalu slezla dolů a přikradla se k zadnímu vchodu. Z místnosti byl slyšet zpěv a pak nějaké kázání.
Po asi půl hodině vše utichlo a lidé odcházeli pryč. V místnosti ale zůstal Murlock a dalších pět lidí, kteří byli také zahaleni.
Murlock začal mluvit. „Je to potvrzené, je to zrádkyně."
Jedna z postav, žena zavrčela. „Já to říkala celou dobu! Musíme jí zabít!"
„Uklidni se, Vexiris, moc dobře víš, že zabíjet máme až zítra." uklidnil jí druhý muž.
„Zítra jí zabijeme. Bude litovat toho, že se snaží naší víře uškodit." řekl Murlock a ostatní souhlasili.
„Již zítra naše fešanda zemře." Verixis se krvavě zasmála.
„U těch dalších zatím nevíme?" zeptal se muž.
„Zatím ne, ale myslím, že to jsou taky krysy."
„Zajímalo by mě, proč ten týpek chtěl, aby jsme zabíjeli přímo v tyhle určité dny." řekla Verixis.
„Za ty vraždy nám královsky zaplatil, nemusíme se o to starat."
Skupina lidí se rozloučila a někteří mířili k zadnímu vchodu. Ashley se musela schovat. Potichu odběhla do lesa a nasedla na Urise.Hned, jak se vrátila do paláce, tak se na ni vrhla Reina.
„Pro všechny svaté, kde jsi byla? Myslela jsem, že se ti něco stalo!"
Za Reinou se objevila Tryal.
„Já ti říkala, že je v pořádku."
„Mohla nám aspoň dát vědět...když nepřišla ani na oběd."
„Omlouvám se."
Tryal zatřásla hlavou. „Kdybys jí znala tak dlouho, jako já, tak by jsi se o ní nebála."
Reina se lehce usmála. „Pro všechny svaté, koho jsem si to sem nastěhovala." Reina lehce roztáhla křídla a Tryal s Ashley se začaly smát a šly dovnitř.
ČTEŠ
Vražedkyně
FantasyAshley a její kamarádka Tryal jsou nájemné vraždedkyně. Žijí v zemi, kde vládnou dva krutí sourozenci. Ti je za trest poslali do magické země, kde na ně čeká jistá smrt. Před několika lety ale zachránily jednu z nejdůležitějších osob této země. Někd...