Ashley a ostatní šli do města, aby si užili slavnost.
Ashley si nemohla pomoct a koukala, jako malé dítě. Všude se ozývala hudba, ulice voněly po vonných svíčkách, které zde lidé zapalovali na počest bohů, na náměstí bylo pódium, na kterém herci hráli různé hry o bozích.
„To je nádhera.” usmála se Ashley.
„Že jo.” souhlasil s ní Galbor a podal jí víno, které koupil u stánku.
„U svaté Fridel! Neopíjej jí ty chytráku.” zastavila ho Reina. „Na rituálu musí být střízlivá.”
„Pár kapek jí neuškodí.” bránil se Galbor, ale Reina mu kelímek vzala.
„Víš, jak je pro lidi vílí víno silný?”
Ashley s úsměvem zastavila jejich hádku. „Neboj se, ledinej alkohol, kterej si dám, bude maximálně pivo.”
„Jen aby.” podívala se na ni Reina naoko podezřívavě.
„Je už přece dospělá.” obhájil ji Bryn, pak se podíval na Ashley. „Nechtěla by jsi se se mnou a Galborem podívat na slavbostní turnaj?” zeptal se.
„No jestli to nebude Galborovi vadit, tak klidně.”
„Blázníš? Jasně, že nebude.” řekl vesele Galbor.
„Nechceš jít taky, Tryal?” Zeptal se Galbor.
„Promiň, ale půjdu s Mirralisem do hudebního sálu.” omluvila se.
„Dobře teda...a co vy dvě?” řekl a ukázal na Reinu a Donnu.
„My se budeme dívat na divadelní hry.” řekla Donna.
„Tak to vypadá, že se musíme zabavit jen ve třech.” řekl Bryn.
Rozloučili se a všichni šli svojí vlastní cestou.„Už tam budem.” řekl Galbor.
„Myslíš, že tam letos bude i Harold?” zeptal se Bryn.
„No, doufám, že jo, bez něho to nebude ono.” odpověděl.
„Kdo to je?” zeptala se Ashley.
„To je jeden z nejlepších bojovníků. Náš dlouholetý přítel.” řekl Bryn.
„Chvíli byl v naší armádě, ale pak se přestěhoval do Barkleivu, kterej se nachází až na druhý straně magickýho světa.” dodal Galbor.
Došli k velké bráně, za kterou bylo velké cvičiště. Všude bylo tolik lidí, kteří jen tak popíjeli a bavili se se svými přáteli.
„Pojď, za chvilku začne úvodní souboj. Musíme získat místa.” postrčil ji Galbor.
Našli si místo hned u zábradlí, které obepínalo bojovou arénu.
Uběhlo pár minut a do arény vstoupil silný elf, který byl už plešatý.
„Vážení hosté. Dnes se opět bude konat slavnostní turnaj. Výherce bude pasován, na turnajového krále. Jak jistě víte, minule se králem turnale stal Harold. Uvidíme, jestli své místo obhájí. Dovolte mi, abych prohlásil, dnešní turnaj za zahájený!”
Dav začal jásat a do arény vstoupili dva mladíci, jeden byl elf a druhý stíňák. Měli v rukou cvičení meče. Uklonili se sobě navzájem a elf, který uváděl souboj praštil do gongu. Souboj začal.
„Kdo podle vás vyhraje?” zeptal se Bryn.
„Podle mně ten elf.” řekl Galbor.
Ashley se zamyšleně dívala na souboj. „Podle mě ten stíňák.”
„Ale ne, však se koukni na toho elfa. Je rychlý a mazaný.” řekl Bryn.
„Vsadíme se.” řekla Ashley.
„O co?”
„O stříbrňák.”
„Dobře, když prohraješ, tak nám dáš každému stříbrňák a když vyhraješ, tak od nás dostaneš dva.”
„Platí.” potřásla si s nima rukou a dívala se na souboj.
Chvíli to vypadalo, že stíňák prohraje, ale pak využil momentu, kdy si elf nebránil bok a naoko ho seknul.
„Mrtvý.” Zvolal plešatý elf.
„Já vám to říkala.” Usmála se Ashley a natáčela k nim ruce.
„Ach jo.” zakroutil očima Galbor a dal jí peníze. To samé udělal Bryn.
Bylo druhé kolo. Proti sobě stály dvě ženy. Dragoniuska a upírka. Ashley s Brynem si vsadili na dragonisku, ale vyhrála upírka. Stejně to probíhalo v ostatních kolech.
„Nyní tu máme finálové kolo, ve kterém se utkají Harold a Bertha!”
Bertha byla upírka a Harold byl vlkodlak. Tohle bude zajímavý.
„Tohle vyhraje Harold.” řekl Bryn.
„Taky si myslím.” Souhlasila Ashley.
Byl to skvělý souboj. Ani jeden z nich se nechtěl vzdát. Bylo to, jako kdyby spolu tančili. Bertha Haroldovi podrazila nohy, a tak spadl, vypadalo to, že prohrál, ale odkutálel se a schodil Berthu, pak jí přiložil meč k hrdlu.
„Mrtvá!” Zvolal elf a Harold pomohl Berthtě vstát.
Bertha se mu pak uklonila. „Sláva turnajovému králi!” zakřičela.
Elf přistoupil k Haroldovi a na hlavu mu nasadil korunu.
Bryn a Galbor si málem vyřvali hlasivky, jak moc se radovali a Ashley se radovala s nima.
Souboj byl u konce a Ashley, Bryn a Galbor ještě postávali u arény.
„Je to prostě borec.” řekl Bryn a Ashley přikývla.
„Hele, tamhle je stánek se zbraněma.” řekl Galbor a ukázal doleva.
„Tak se tam pojďme podívat.” navrhla Ashley.
ČTEŠ
Vražedkyně
FantasyAshley a její kamarádka Tryal jsou nájemné vraždedkyně. Žijí v zemi, kde vládnou dva krutí sourozenci. Ti je za trest poslali do magické země, kde na ně čeká jistá smrt. Před několika lety ale zachránily jednu z nejdůležitějších osob této země. Někd...