17. Ashley

29 2 0
                                    

Ashley zašla do knihovny, aby si promluvila s Berul. Byla v ní malá naděje, že by jí mohla pomoct. Procházela knižním bludištěm a pak procházela okolo paní Quisové a nějaké ženy v kápi.
   „Ráda bych si půjčila tuhle knihu." Řekla žena a paní Quisová si na papír začala psát název knihy.
   „Smím se zeptat, jak se jmenujete?"
   „Venoris Galpaxová."
   To jméno uhodilo Ashley do hlavy. To je vlastnice jednoho z podezřelých domů. Musí si s ní promluvit. Počkala, až paní Quisová odejde a pak za ní přišla.
   „Mohla bych s vámi mluvit?"
   „Ehm...ano."
   Ashley ji zavedla na místo, kde nikdo nebyl.
   „Mohu se vás zeptat na to, proč máte na svém domě zančku temné Fridel?"
   V ženině obličeji byl smutek.
   „Ten znak bohužel znamená to, že si někdo přeje mou smrt."
   „A víte kdo?"
   „Má sestra, už se dokonce pokusila o to mě zabít, ale nepodařilo se jí to a tak ji zatlkli."
   „Nemohlo by to mít nějakou spojitost z řádem temné Fridel?"
   Žena byla najednou překvapená. „Má sestra nebyla spolčená s tímto řádem. Byla to obyčejná žena."
   „Takže si jste jistá, že by vám řád temné Fridel nic nechtěl udělat?"
   „Ano, nikomu z nich jsem neuškodila...proč se ptáte na takové otázky?"
   „Ráda bych vám to řekla, ale nemůžu."
   Rozloučila se ženou, nakonec ani nebude potřebovat mluvit s Berul. Ze třech obětí jí zbyly jen dvě.

Ashley poprosila Clythe, aby jí přinesla večeři do pokoje. Clythe jí přinesla misku dušeného masa a trochu ovocné šťávy.
   „Děkuju ti."
   „Nemáte zač." Clythe se podívala na stůl na kterém byla mapa a poznámky. „Teď si s tím už nelamte hlavu, generál Bryn, jeho pobočník a pár vojáků už odjeli do města na hlídky."
   Ashley si povzdechla. „Snad vše dobře dopadne."

Když se najedla, tak opět studovala své poznámky, kde byly už jen dvě jména. Sanuris Domnerová a Xisveri Silverová. Porád si ta jména pročítala dokola. Xisveri Xisveri Xisveri. Pak jí něco došlo. Když to jméno opakovala pořád dokola, tak jí z toho vzniklo Verixis. Rychle se vrhla ke knihovničce, kterou měla v pokoji a vytáhla z ní velkou knihu, kde byl seznam všech jmen. Jméno Xisveri tam nenašla. Musí to být jen krycí jméno. Pak jí to dávalo smysl. Ta oběť bude Sanuris. Sanuris byla pravděpodobně špion, který se snažil škodit řádu temné Fridel, ale oni na to přišli.
   Rychle popadla svůj meč a zamířila do stáje, kde rychle osedlala Urise a vyrazila do města.

Už byla tma a pršelo, každý, kdo měl rozum se schoval pod střechu. Když byla u Sanurisina domu, tak uvázala Urise a schovala se do stínu. Okolo procházeli vojáci. Sanuris okolo nich prošla a ani si jich nevšimla. Není divu. Vojáci vypadali jako skupinka přátel, kteří si jen povídají.
   Uděhla už hodina a pořád se nic nedělo. Ashley se začínala bát, že se spletla, ale najednou uslyšela nějaký hluk.
   „Pomoc!" Zakřičel někdo a vojáci se za tím hlasem vydali.
   Najednou se z ulice vynořily dvě postavy. Žena s krátkými hnědými vlasy a jizvou na oku a muž, který byl plešatý a měl křídla. Odvedení pozornosti, jak mazané.
   Sáhla do pouzdra, které měla na noze pro nůž a namířila na muže. Nepočítala s tím, že sem přijdou dva, měla si vzít více nožů, s tou ženou bude muset bojovat. Zklidnila dech a hodila ho, nůž se mužovi zabodl do srdce a skácel se k zemi. Žena vedle něj se začala otáčet, ale neměla sebemenší šanci ji vidět.
   „Ukaž se!" Zavrčela žena. Podle hlasu Ashley poznala, že je to Verixis.
   „Kdo jsi?!"
   „Jsem někdo, kdo tě chce zastavit, Verixis, nebo mám říct Xisveri?"
   Verixis na chvilku ztuhla. „Ukaž se ty zbabělče, ráda bych se na tebe podívala."
   „Je zajímavý, že zrovna ty mluvíš o zbabělci. Nevím jak tobě, ale když útočíš na nevinné lidi a ještě v noci mi přijde hodně zbabělý."
   Verixis byla hodně naštvaná, chtěla něco říct, ale Ashley se na ní vrhla. V poslední vteřině Verixis uhla.
   „Ale ale...ty jsi člověk?"
   Ashley měla strach. Proti magické bytosti nemohla bojovat. Svůj strach ale nedala najevo. Opět zaútočila, ale Verixis s lehkostí uhla a řízhla Ashley do ruky a Ashley ucouvla. Kde jsou sakra ti vojáci?! Bojovat proti Verixis bylo nemožné, Ashley schytávala spoustu ran. Povedlo se jí ale seknout Verixis do nohy a trochu ji zpomalit. Verixis měla v očích úplné šílenství.
   „Tak to by stačilo!" Zařvala a sekla Ashley do břicha a Ashley upadla.
   Verixis k ní pomalu došla. „Kdybych neměla něco na práci, tak tě dorazím, teď máš šanci na útěk." Pomalu dokulhala ke dveřím a začala je páčit. Po chvilce se jí to povedlo a vkročila dovnitř.
   To ne! Ashley se i přez obrovskou bolest vyškrábala na nohy a následovala Verixis. Verixis po sobě nechala krvavé stopy, které vedly do schodů. To zvládnu. Vyškrábala se nahoru a pak slyšela hlasy.
   „Prosím, nech mě být!" Verixis se krvavě zasmála.
   „Budeš litovat, že jsi proti temné Fridel!"
   Když Ashley vešla do ložnice, viděla tam Sanuris v noční košili, jak je přitisklá ke zdi.
   „Nech ji být!"
   Verixis se lekla. „Zase ty?! Měla jsem tě už zabít!"
   Sanuris se pokusila utéct, ale Verixis jí řízla do boku.
   „Ne!" Musí to přežít! Přežije to! Verixis se na Ashley vrhla, ale Ashley vytasila meč a probodla jí.
   Verixis se zhrozeně podívala na svůj meč. „T-ty..." Ani to nestihla doříct a skácela se k zemi. V očích měla prázdno.
   Ashley ztrácela spoustu krve, ale i tak se radši šla postarat o Sanuris. Utrhla kus látky z Verixisina oblečení a ovázala jí ránu. Potřebuje pomoc. Opřela se o zeď. Musím ven pro pomoc. Dokážu to.
   Ani nestihla opustit místnost, když do domu vtrhli nějací lidé. Ihned poznala Bryna a Galbora. Když ji tam uviděli měli v očích úžas, ale pak si všimli její rány a z úžasu se stala panika.
   „...postarejte...se o S-sanuris...potřebuje pomoc..." Pak už viděla jen tmu.

  

VražedkyněKde žijí příběhy. Začni objevovat