NE ZAMAN DÖNÜYORUM?

3.5K 365 162
                                    

Şimdi ne zaman geri döneceksin soruları başlamadan ben cevaplamak istiyorum. Bölüm sonuna koyunca okumuyorsunuz bari buradan okuyun arkadaşlar 😃

Öncelikle son bölüm 74 sayfaydı ve totalde 2.kitap 805 sayfa.

I ve II kitap toplamda 1578 sayfa okumuş oluyorsun canım okurum.

Ve hala daha hiç oy vermediysen ve bu bölüme kadar geldiysen hayalet okurluğu bırakalım bence artık. Çünkü 1500 sayfalık hukukumuz var artık senle 😃

Ve bunun yanı sıra sürekli aktif olup her bölüm oy atıp yorumlar yapan tüm okurlarıma teşekkürü borç bilirim. Bu sitede kalma sebebim sizlersiniz 🦋

Bu aralar içime dert olan oy ve yorum mevzusu konusunda biraz iç dökmek istiyorum. Biraz sitem edeceğim umarım kimse kırılmaz ama kırgınlığımı dile de getirmezsem de olacak gibi değil.

Kitabı aktif biçimde takip eden okurlarım bilir ki tüm yaz koyduğum sınırların dolmamasına rağmen bölüm yazıp attım. Ne olursa olsun bölümüz bırakmadım sizi ama bu süreçte sınırlar dolmadığı halde çok hızlı yazdığım için çok yoruldum.

Ve belirtmek isterim ki koyduğum sınırlar ahım şahım sınırlar da değildi. Yarım milyonluk okunmaya sahip bir kitabın oy ve yorum oranı ciddi oranda düşük.

Hani altını birkaç kez çizerek söylemek istiyorum ki okunma sayısı dert değil okunmadır düşer de artar da ama 7-8 K okunan bölüme de beş yüz oyun bile zar zor gelmesi, yorum sayısının bu kadar az olması da pek normal değil sanki?

Ki bu bölümler de kitabın başı da değil ortası. Bir sürü hayalet okurum var. Ve bunun yanı sıra aktif okurlarım da hayalet okur olmaya başladı.

Zamanla kitap iyice hayalet okur kitlesine sahip oldu. Yapılan yorumlar bile çok eskiden kalma oldu. Kitabın okunması dursa anlarım ama kitabın okunması da artarken nasıl kitabın oyu ve yorumu nasıl bu kadar az değişir? Anlayan biri açıklasın lütfen çünkü ben anlamıyorum artık.

Şu an bazı okurlarımın da sesini duyuyorum sen kendin için yaz aktifliği dert etme diyecek de işte o iş öyle olmuyor. Yani burası da bir sosyal medya platformu sonuçta, insan bir emeği buraya koyduğunda biraz olsun etki almak ister değil mi? Kimse emeğinin göz göre göre hiç edilmesini istemez.

En basitinden kendi kendime yazarken kendimle yüz yüz bir aktiflik sağlayabiliyorum ama ben bölümü bu platforma yüklediğimde bu aktiflik yüzde yirmi falan oluyor ki o da en iyi ihtimalle. Bu da aktif biçimde siteye yazı yazan bir kişi aşırı demoralize edici bir durum çünkü ben istiyorum ki heyecanımı sizinle paylaşabileyim. (Aktif okurlarıma, her ne kadar gittikçe azalsanız da bu konu hakkında yine teşekkür ederim.)

Sormak istediğim tek bir şey var eğer okuyorsanız neden oy vermek ve yorum yapmak istemiyorsunuz, onu anlayamıyorum. Okunma sayısı ile aktiflik farkı olunca insanlarda bir acaba oluyormuş. Özelden yazan okurlarım kitaba başlanmadan önce çekincelerini yazınca bu kanıya vardım bende yoksa bende fark etmemiştim.

Ve ben bu kitap için artık elimden ne geliyorsa yaptığıma inanıyorum. Bölümse bölüm yazdım, reels videosudur edittir yapmaktan kendi hayatımı sekteye uğrattım resmen. Pek bir işe yaramadı, yorulduğumla kaldım.

Bakın ben yazmayı seviyorum ve şu an kitaba devam etmemin en büyük sebebi bu zaten. Yazınca rahatlıyorum. Ama işte bu siteye yüklediğimde hayalet okurlar yüzünden hevesim çok fazla kırılıyor...

Çok uzattım biliyorum, sıkıldınız. Kısacası ben hayalet okurların verdiği kırgınlığı üzerimden atana kadar bir süre yokum :')

Ben biraz bu süreçte enerji depolayıp final kitabının bölümlerinin taslağını oluşturacağım. Ve bu süreçte sizde artık boş durmayın istiyorum. Kitaba ben yokken yorum yapmadığınız, oy vermeyi unuttuğunuz bölümleri bir yoklayın istiyorum.

Ve çok çok üzülerek söylüyorum ki bir oy sınırı da koymalıyım çünkü oy vermeyip de yeni bölüm isteyen çok okurum oldu. Geçen bir okurum mesaj atmış yeni bölüm nerede günlerdir bölüm bekliyorum diye bende ona ufak bir sınırımız var hem o dolmadı hem de bölümü hala yazıyorum demiştim. Bana cevap vermeden gitti ve günlerdir "yeni bölüm" beklediği kitaba ben sınırı hatırlatınca oy verdi, al oyunu sus der gibi. Sizce hoş mu bu?

O an ne yapsam da bilemedim. Mesele oy da değil artık mesele neden merak ettiğiniz, altmış küsür bölümdür okuduğunuz kitaba neden hayaletsiniz?

Bu durumu artık pek kaldıramıyorum. Okuyunca oy vermek yerine sınır koyulunca oy veren bir sürü okur var, aslında keşke benim dememe kalmadan oy verseniz, yorum yapsanız keşke...

Ama işte insan zamanla anlıyor ki sınır zorunlu özellikle böyle hayalet okura sahip kitaplarda. Sembolik bir sınır olsun siz o sınırı doldurana kadar bende motive olayım.

Sınır: +1000 OY VE +2200 YORUM

Sınır çok gelmesin çünkü kitabın potansiyelinde bu kadar okur var biliyorum. Emin olun aktifliğiniz ne kadar artarsa geri dönüşüm o kadar hızlanır.

Keşke sınır vermeme gerek olmasa...

Sevgilerimle, final kitabında görüşürüz.

Sosyal medya hesaplarında duyurular ve alıntılar paylaşılmaktadır.

İnstagram: sonsuzmavininhayali
Twitter: Sonsuzmavinin
TikTok: sonsuzmavi500

Beni wattpad'den de takip etmeyi unutmayın🦋

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Oct 06, 2023 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Mokita AşkHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin