4.

67 3 0
                                    

Nechal ju, nech ide. Stál v tme s rukou založenou v bok. Už nepočul jej tlmené kroky, myslel si, že sa jej zbavil. Ale napokon ju predsa nenechal odísť.

,,Natalie, nebud' hlúpa!" zakričal. Tým ju znova urazil a ona sa ponáhľala po štrkovej ceste.

,,Si najmenej päť kilometrov od nášho domu a ktovie koľko od vášho. Vráť sa!" 

„K tebe, Roger Harris?"

Zahrešil, zamieril k autu a otočil kľúčom tak prudko, že sa skoro v zapaľovaní zlomil. Reflektory sa rozsvietili, opísali oblúk okolo auta. Rútil sa dolu svahom.

Zbadal Natalie, ako rýchlo kráča po ceste. Prehrmel vedľa nej a rozvíril prach. Brzdové svetlá sa rozsvietili asi dvadsať metrov pred Natalie na úpätí svahu. Po nich sa zažalo aj svetlo v aute.

Roger znova vystúpil, oprel sa lakťom o otvorené dvere a čakal. Keď prechádzala tesne popri ňom, rýchlo vystrel ruku a zadržal ju.

„Nastúp, ty malý jedoš," prikázal.
„Nenechám ťa, aj keby som chcel, je neskorá noc, nejde to!"

Reflektor osvietlil jej nahnevanú tvár.

„Musela som byť šialená, keď som vkročila do vášho domu. Mala som vedieť, že z toho nevzide nič dobré."

„Tak prečo si prišla?" nástojil a schytil ju jemne za predlaktie, ale držal sa od nej dosť ďaleko.

„Pretože som si myslela, že si tvoji rodičia nezaslúžia správanie môjho otca. Dúfala som, že ak pôjdem s ním, možno zabránim, aby im znepríjemnil život."

„A toto ti mám uveriť?"

,,Nestarám sa o to, či mi uveríš, Roger Harris! Pusť mi ruku, dočerta! Stačilo vidieť, ako sa správa môj otec. Nebude dlho trvať a zistíš, ako vie vyvádzať. Je podlý, pomstychtivý, lenivý a odporný alkoholik. Nezastaví sa pred ničím, keď vie, že môže od teba alebo od tvojich rodičov niečo vytĺcť. Vrútil sa do vášho domu, otravoval tam tvoju rodinu, je to šialenec."

,,A čo tým mieni získať?"

Natalie uvažovala a potom sa rozhodla, že nemá čo stratiť, ak bude úprimná.

„Výhody na cudzí účet."

Videla, že je prekvapený.

„Pripúšťaš to?"

„Samozrejme, že to pripúšťam. Človek by musel byť blázon, aby nevidel, čo zamýšľa. Zavoňal peniaze, ktorých mal vždy málo, a to zburcovalo všetky jeho chamtivé pudy. Som presvedčená, že mu pritom vôbec nejde o moju povesť. Môže tárať, čo chce o strate nevinnosti svojej dcéry a o jej zničenej budúcnosti. V skutočnosti mu ide o jeho vlastnú budúcnosť. Neverím, že ťa dokáže prinútiť, aby si sa mnou oženil. Dokonca si nemyslím, že chce, aby si to urobil. Radšej by mal vaše peniaze ako odškodné a urobí všetko, čo je v jeho silách, aby ich získal. Varujem ťa, je to nebezpečný človek."

„Naozaj to nepochádza z tvojej hlavy?"

,,Do júla som nemala tušenie, že existuješ. Ako som mohla vedieť, či máš peniaze? Predstavila nás Amanda, tvoja sesternica. Je to Joeovo dievča a Joe je môj dávny priatel'. Nenamýšľaj si, Harris! Možno si prekvapený, že sa každé dievča, ktoré je v druhom stave, nechce vydať. Urobila som chybu v júli, ale to neznamená, že urobím ďalšiu a budem ťa nútiť, aby si si ma vzal."

„Ak si nevinná, povedz mi, ako sa tvoj otec dozvedel, za kým má ísť.  Prečo sa rozhodol navštíviť práve mňa?"

Zrazu prudko vykríkla, obrátila sa k nemu chrbtom, obišla auto a povedala: „Myslím, že sa predsa len odveziem domov."A nastúpila.

Oddelené postele (Dokončené)Where stories live. Discover now