7

82 7 0
                                    

Alin eve döndüğünde evde kızılca kıyamet kopmuştu. Annesi sinirden bayılmak üzereydi, ablası ise normalde çok sakin bir kızken bu durumu duyduktan sonra esip gürlemeye başlamıştı. Alin korkmaya başlamıştı ve anlatacak kimsesi yoktu.

"Anne?"

Ses yoktu.

"Anne, beni duymuyor musun?"

"Duyuyorum başarısız kızım,ne var?" 


Bunu duyunca Alin'in bütün konuşma hevesi, İngiliz Edebiyatı bölümünü kazandığını öğrendiğindeki mutluluğu, hepsi uçup gitmişti. Geriye üzüntü ve stres kalmıştı.

"Anne ben başarısız değilim,siz istediniz diye kaptan olsaydım eğer, beni gerçekten zor günler bekliyor olacaktı. Ama ben istediğim bölümü kazandım, bütün emeklerimin karşılığını aldım. Hem İngilizceyi çok sevdiğimi 2.5 yıldır gayet iyi biliyorsunuz, ben size son dakika açıklamadım ki bunu. Ayrıca kaptan olsaydım ne olacaktı söyler misin? Babam gibi yılda sadece 1 kez gelebilecektim. Gerçekten bunu mu istiyorsunuz?"
Son söylediklerinden sonra annesi daha beter sinirlendi. "Çabuk odana çık, hem suçlusun hem güçlü. Bir de gelip duygu sömürüsü yapıyorsun bana."


"Tamam,öyle olsun!" deyip bir hışım odasına çıktı Alin.
Kendi kendine söylenmeye başladı. 'Kızacağınızı tabii ki biliyordum, fakat bu kadar abartabileceğinizi hiç düşünmemiştim!'
Aradan 2 saat geçmişti. Alin yine uyuyakalmıştı. Ama işin garibi aradan 10 gün geçmişti ve evdelerdi. Kapı tıklatıldı.
"Efendim?" Alin henüz kendine gelememişti, sesi uykuluydu.
"Kızım ben annen, girebilir miyim?"
"Gir anne."
"Kızım hala kızgın mısın bana, çok özür diledim ama sesin çıkmadı. Bende konuşmaya geldim. Bu arada uyuyor muydun, kusura bakma."
"Uyuyordum. Ve evet, hala biraz kızgınım."
"Canım kızım çok haklısın. İstediğin bölümde okumak senin hakkın,sonuçta sevmediğin bir bölümde okursan hayat boyu mutsuz olacaksın. Ve ben senin mutsuz olmanı istemiyorum, hep gülmeni, istediğin insanla evlenmeni, istediğin kadar çocuk sahibi olmanı, ideal hedeflerini istediğin gibi şekillendirmeni istiyorum. Kısacası artık sen ne istersen o olacak, ben sana hiç karışmayacağım."
"Sağ ol anne, gerçekten rahatladım. İyi ki varsın."
"Bugün iyice araştır, İngiliz Edebiyatı bölümü hangi üniversitelerde var, puan durumu nasıl, eğitim durumu nasıl hepsini araştır. Yarın da düzgün kafayla git, en çok istediğinden en az istediğine kadar sırayla yaz. Her şey gönlünce olur inşallah." İşte böyle. Alin'in annesi aslında çok iyi bir kadındı fakat kocası Samet bey burada olmadığı için konu kaptanlık olduğunda aşırı asabi oluyordu.
"Teşekkürler anne, tavsiyelerin beni acayip aydınlattı." Birbirlerine gülümsediler.

Alin bir anda kalktı,yatağında doğruldu, yine,yine ve yine rüya görmüştü. Fakat bu sefer hemen olacağa benzemiyordu, sanırım biraz bekleyecekti. 10 gün kadar.

RüyaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin