51

27 4 0
                                    

Kına gecem epey ağlamaklı geçti. Zaten klasik kına gecelerinde önce oynarsın,sonra ağlarsın,sonra tekrar oynamaya devam edersin,bu hep böyledir. 

Ablam beni epey bir ağlattı. Annemi,babamı hatırlattı,çocukluğuma döndürdü beni. Babamla gittiğimiz balıkçıları,annemle birlikte yaptığımız krepleri hatırlattı. 7-8 yaşlarındaydım. Güzel günlerdi.

Neyse,günün anlam ve önemini özetleyecek olursak çok duygusal ve özel bir geceydi. Artık kına gecelerine erkekler de dahil olduğu için,Birkan'la yaptık kına gecemi. Bindallımı giydim,makyajımı yaptım,saçımı kuaförde su dalgası yaptırdım,hazırdım. Kuaföre Beren eşlik etti. Saçlarım bittiğinde hayran hayran izliyordu beni.

''Arkadaşım,çok güzel oldun. Dünyanın en güzel gelini olacaksın.''

''Ya Beren,utandırıyorsun beni.''

''Utanma utanma,çok güzel oldun. Hadi,kendi gecene geç kalacaksın,parayı öde.''

Parayı ödedim,kuaförden çıktık. Bağdat caddesinde bir kuaföre gitmiştik,yürürken önüme bir gelinlikçi takıldı.

''Beren,dursana bi.''

''Ne oldu?''

''Baksana gelinliklere,çok güzeller. Girelim mi?''

''Tabi,düğüne bir şey kalmadı zaten,bir an önce seçmen lazım.''

Gerçekten aklımda hiç bir gelinlik modeli yoktu. Bir an önce bulmalıydım,yoksa eşofmanla evlenecektim.

Envai çeşit gelinlik vardı,hepsi o kadar güzeldi ki. Tabi bir o kadar da pahalıydı.

''Beren bunlar çok güzel.''

''Moralini bozmak gibi olmasın ama parası da güzel Alinciğim.''

Suratım düşmüştü. ''Farkındayım,ama bir kez evleniyorum,paraya kıyabilirim değil mi?''

Beren gülümsedi. ''Tabi öyle ama, nereden bulacaksın bu kadar parayı? Bak mesela şu.'' Askılı A kesim bir gelinlik aldı eline. ''3750 TL. E sadece bununla bitmiyor ki masraflar,bir de düğün istiyorsun..''

''Nikah yaparız o zaman..''

''Alinciğim.'' Beren elimden tuttu. ''Seni üzmek için söylemiyorum bunları. Ve inan bana düğün yapmanızı o kadar isterdim ki. Ama maddi durumunuz ortada,sadece gelinlik değil,düğün yeri değil bir sürü masrafınız olacak.''

Gözyaşlarım akmaya başlamıştı bile. ''Biliyorum.''

Beren dayanamadı,sarıldı. ''Tatlım ağlama lütfen,sil gözyaşlarını. Bir şekilde yardım edeceğiz size,gerekirse biz düğün yapmayı.. Bir saniye!''

''Ne oldu?''

''Çifte düğüne ne dersin?''

Çok şaşırmıştım. ''Çifte düğün mü?''

''Evet.'' Gülümsedi. ''Kına bugün olacak,kaçışı yok. Ama düğünü biraz erteleyebiliriz. Her şey konseptine uymayıversin canım,bizde böyle değiştiririz.'' Kahkaha attı.

Gözyaşlarımı sildim,gülümsedim. ''Çok iyi bir fikir Beren. Paraları ona göre ayarlayacağız o zaman. Tanrım süper olacak!''

''Evet ama Birkan ve Demirle de konuşmalıyız,tek başımıza evlenmiyoruz sonuçta,onların da fikrini almamız lazım.''

''Alırız,bugün bi bitsin,öyle konuşalım. 4ümüz bi yemeğe çıkalım konuşalım bu konuyu.''

''Güzel fikir. Hadi,geç kalacağız!''

-AKŞAM-

''Hayatım.'' Birkan gözlerimin içine bakıyordu,ağlamıştı. ''Çok güzel olmuşsun hayatımın kadını.''

Ben de ağlamaya başladım. ''Sende çok yakışıklı olmuşsun hayatımın erkeği.'' Tutkulu bir öpücük kondurdum dudağına.

Müzikler çalmaya,bizimkiler ve aileleri döktürmeye başlamıştı. Ablam bana çok imalı bakışlar atıyordu,bir şey anlatmak ister gibi. Yanına gittim.

''Ablacım,oynasana sende?''

''Doğum sonrası kesiklerim ağrıyor ablacım,ben en iyisi oturayım,seni seyretmek daha güzel.''

''Canım ablam..'' Sarıldık.

''Biliyor musun Alin? Koskocaman kadın olmuşsun sen,haberimiz yok.''

Gülümsedim. ''Büyüdük ablacım. Lisedeki,üniversitedeki genç aklımız yok artık. Baksana,evleniyorum. Sonra çocuğum olacak,sen ona teyzelik yapacaksın,benim Rüya'ya yaptığım gibi.''

''Evet canım.'' Gözyaşlarını sildi. ''Hadi,git eğlen. Bugün senin günün,pardon,sizin gününüz. Git kocan olacak o adamı çek piste,dansedin. Birbirinize sevgi sözcükleri söyleyin,hep sevdiğinizi söyleyin birbirinize. Birbirinizi hiç bırakmayın.''

Tekrar sarıldım canım ablama. Sonra Birkan'ı piste çektim,dansettik. Sonra kınalar yakıldı.

'Yüksek Yüksek Tepelere Ev Kurmasınlar,

Aşrı Aşrı Memlekete Kız Vermesinler

Annesinin Bir Tanesini Hor Görmesinler,

Uçan Da Kuşlara Malûm Olsun, Ben Annemi Özledim.

Hem Annemi Hem Babamı, Ben Köyümü Özledim.'

Anne ve baba bölümünde ağlamaya başladım. Kendimi durduramıyordum,haykırırcasına,hıçkırırcasına ağlıyordum. Canım annem,canım babam. Keşke şimdi burada olsaydınız,mürvetimi görseydiniz.

Kına gecemde böylece bitmiş oldu. 2 eksikle de olsa.. 


RüyaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin