Matthyas het Lam - 23 jaar
Robbie van de Graaf - 22 jaar
Raoul de Graaf - 23 jaar
Koen van Heest - 22 jaar
Milo ter Reegen - 21 jaar
Nine het Lam - 18 jaar
Matt kijkt naar de mensen die door de klapdeuren lopen. Hij verwacht zijn beste vrienden die hij door het werk had ontmoet. Ze zijn er alle vier en ze hebben een brede glimlach rond hun mondhoeken.
Raoul knikt zacht naar de jongen die sinds een tijdje supervisor is geworden bij het werk dat de jongens als bijbaantje hadden. Raoul en Matthyas kenden elkaar al langer van de studie en kwamen bij het werk terecht. Ze konden hun passie voor voetbal combineren met een baantje in de horeca en nu was de blonde jongen uitgegroeid tot supervisor voor het eten.
Matthyas knikt terug, maar was niet specifiek op zoek naar zijn vrienden. Hij was op zoek naar het meisje dat vandaag haar eerste werkdag had. Die door haar ouders was afgezet en terug zou rijden met haar broer naar huis.
Het meisje was eindelijk oud genoeg om te beginnen bij de bijbaan waar haar broer ondertussen vijf jaar geleden was begonnen. Waar hij beste vrienden had gemaakt maar die niet wisten van het jongere zusje van Matthyas. De favoriete supervisor van elke jongere.
Nine het Lam.
Ze staat achter de menigte en draait nerveus met haar vingers. Ze hoopte dat ze bij haar broer in de stand zou komen. Dat haar broer haar supervisor zou zijn en dat ze bij zijn beste vrienden in de stand zou komen te staan. Dat zou haar nervositeit enigszins terug naar het nulpunt kunnen brengen.
Verschrikt kijkt Nine op als ze een hand op haar schouder voelt. "Hey, het komt goed meid," lacht Raoul zacht. Die jongen had het meisje omarmd als zusje. Alleen hij wist van het bestaan van Matt zijn zusje en wilde het aan de man, of aan het meisje, zelf overlaten om het aan hun andere vrienden te vertellen.
"Da-"
Voordat Nine verder kan praten, wordt ze al onderbroken door een man die net voor haar broer staat. Matt zit nonchalant op de werkbank. Een knie opgetrokken en zijn hoofd rustend op zijn opgetrokken knie.
"Oké, goedenmiddag mensen," lacht de man zacht, "vandaag dé derby en daarmee ook de degradatiekraker. Zonder er verder over uit te wijden, zal de stemming grimmig worden op het moment dat ze achter komen. Mochten ze verliezen, is het ook meteen gedaan voor deze club en wordt waarschijnlijk het faillissement aangevraagd. Er loopt extra beveiliging rond, maar mocht de pleuris uitbreken zal er een verandering komen in de samenstelling van de stands."Nine luistert niet meer want wat die man had verteld dat de pleuris uit kon breken. Matt had daar absoluut niks over verteld. Ze had nog een appeltje te schillen met haar broer als dat zo zou zijn. "Nien? Hey, gaat die wel? Kom, we moeten mee met je broer."
Raoul had haar weer aangeraakt om haar uit haar gedachten te halen. Hij kende Nine als een stil en verlegen meisje die totaal niet zat te wachten op sociaal contact. Toch stond Rob achter in de stand om friet te bakken. Raoul zou Nine inwerken als verkoopmedewerker want Matt had vier stands onder zijn hoede.
JE LEEST
One shots - bankzitters
FanfictionWat als je kind een nier moet en zijn tweelingbroer de enige is die hem kan geven? Wat als je vriend op zakenreis is en je schoonbroertje aan wordt gereden? Wat als het stilste kind ineens avontuurlijk wordt met alle gevolgen van dien? Wat als je ee...