onbereikbaar ver, maar zo dichtbij (deel 5)

237 21 3
                                    

_________________________________________________

Koen - 32 jaar, buurman Milo, partner Robbie

Robbie - 31 jaar, buurman Milo, partner Koen

Matthyas - 30 jaar, beste vriend Robbie / Koen, partner Raoul, vader Rutger

Raoul - 30 jaar, beste vriend Robbie / Koen, partner Matthyas, vader Rutger

Rutger - 14 jaar, zoon Matthyas en Raoul

Milo - 13 jaar, nieuwe buurjongen

_________________________________________________

Koen zucht als er midden in de week om half vier op de deur wordt geklopt, maar het is een halfslachtige zucht. Hij zet zijn laptop opzij en wist de glimlach van zijn gezicht terwijl hij de deur opent. Zijn wenkbrauw gaat omhoog bij het zien van het verwachte gezicht voor hem.

Milo kijkt hem met een brede grijns aan. "Hey Koen. Ben je druk?" vraagt hij. Koen stapt simpelweg opzij, waardoor de jongen naar binnen kan stappen.

"Heb je honger?" vraagt hij in plaats daarvan, terwijl hij de voordeur achter de jongen sluit en richting de keuken loopt. Hij negeert Milo's antwoord en gooit in plaats daarvan een granola-reep naar hem.

Milo vangt hem lachend op. "Heb je de zaak af waar je mee bezig was?" vraagt hij. Koen knikt.

"Ja, ongeveer een halve minuut voordat je binnenkwam," zegt hij.

"Cool. Kun je me dan helpen met mijn huiswerk?" vraagt Milo.

Koen trekt een wenkbrauw op. "Wat denk je, ben ik een gratis bijlesleraar?" bromt hij. "Wat is het? Maatschappijleer?"

Milo trekt een vies gezicht. "Wiskunde."

"Jongen, ik ben letterlijk een advocaat. Als je wilt dat ik je help met schoolwerk, zorg er dan tenminste voor dat het maatschappijleer is."

"Dus... je bent niet goed in wiskunde?"

Koen kijkt hem scherp aan en gaat rechtop staan. "Ik ben goed in wiskunde," zegt hij met een luchtje van trots. "Ja, ik help je. Ga zitten."

Milo grijnst, trekt een kruk bij het aanrecht en haalt zijn rugzak van zijn schouders. Hij pakt een schoolboek tevoorschijn. "We moeten oefeningen 32a en 32b maken. Mijn leraar zegt dat het basis trigonometrie is, maar ik denk niet dat die woorden samen horen," zegt hij, terwijl hij het boek naar Koen schuift die naast hem gaat zitten.

Koen grinnikt en bladert door het boek naar de juiste oefeningen. Milo haalt ondertussen een schrift en een pen uit zijn blazer en kijkt verwachtingsvol naar Koen.

Koen leest de vragen een paar keer door, denkend aan de tijd op de middelbare school toen hij voor het laatst aan trigonometrie dacht.

"Snap je het?" vraagt Milo, terwijl hij naar Koen opkijkt.

Koen opent zijn mond, sluit hem weer en zucht. "Geef me een minuut, jongen. Ik moet even alle vergelijkingen en zo terughalen," mompelt hij.

Milo gniffelt en leunt tegen Koen aan om zelf naar de vragen te kijken. "Ik denk dat ik de eerste paar wel weet," mompelt hij, voordat hij een paar sommen opschrijft en weer naar Koen kijkt. "Zie je?"

Koen onderdrukt een geamuseerde glimlach en kijkt de jongen aan. "Het lijkt erop dat je je huiswerk beter begrijpt dan ik," zegt hij.

De jongen schudt zijn hoofd. "Ik bedoel - ik doe het waarschijnlijk allemaal fout."

One shots - bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu