☀️ Merdüm-i Zenfira ☀️
"Siz namaza çağırdığınız vakit onu alaya alıp eğlence yerine koyuyorlar. Bu, şüphesiz onların akılları ermeyen bir toplum olmalarındandır." (Mâide Sûresi 58)
21.Bölüm
Anne ve Baba
Ama nasıl olur? Annemlerin burada ne işi var? Allah'ım ne bitmez bir günmüş, her şey üst üste ve daha da üste geliyor. Ben ne yapacağım ne diyeceğim? Beynim durmuş halde kapının önünde duran masada oturan annem ve babama baktım. Bence beni geri götürün zira babam beni öldürür.
"Annem ve babam!"
Dediğim anda Alparslan dahil herkes "Ne?"diye bağırdı. Neden arıyorlar diyordum, sebebi belli oldu. Ya Azelya telefon etmezsen, ettikleri telefonu açmazsan olacağı buydu.
Sağ böbreğimden şişlenmişim gibi acılar içerisinde bakakaldığımda Melike de öne doğru eğildi ve "Tamam şimdi herkes yerini alsın. Dilruba artık yalanımıza ortaksın. Aha bu ikisi sözlü, nişanlı ya da sevgili değiller. Mecbur kaldılar ve yalan söylediler!"diye laaps diye aylardır süren şeyi tek cersede açıkladı. Kızım sen ne diyorsun ne saçmalıyorsun?
Şoka girmiş halde ona döndüğüm de Dilruba yavrucak şoka girmiş rengi bile atmıştı. Bana bakan gözleri şaşkın şaşkın konuşmamı beklerken Melike fırsat bile vermeyip tekrar öne çıktı ve "Tamam sonra şoka girersin ama ricam gözü güzel annenin haberi olmasın. Çünkü Azelya'nın peşinde bir ağa var, Alparslan komutanda bu köyde o adamların adamlarını aramak için burada kalıyor. En son Azelya'yı öldürmeye gelen bir kaç kişi vardı ama abin yakaladı merak etme"dedi.
Melike sen ne yapıyorsun Melike?
Asıl şoku biz yaşamış halde Melike'ye bakıyorduk. Koca operasyonu özetledi. Sinirden ağlayacak hale gelmiş kaşım gözüm seyirmeye başlamıştı. Yutkunup "Melike!"dedim ama durmadı. Durur mu canım arkadaşım durmadı ve "Bakmayın öyle şuan baban senin kapıda bir adamın yattığını görürse ve Dilrubada bunu söylese inan bana elinden kimse alamazdı. Her neyse şimdi Alparslan'ın ailesi burada ve muhtarda var. Her türlü nişan, söz olayı ortaya çıkacak. Sen aileni al Alparslan komutan ile tanıştır ve görüşüyoruz hatta kendi aramızda ufak bir yüzük takmayı istedik sizinle konuşmak için memlekete birlikte gelecektik ama tatil olmadı..... ama lütfen gereksiz detay verip ağlar peşimde demeyin...ııı..."diye zihnini yokluyordu.
Dayanamadım ve ellerimi kaldırıp ayakta alkışladım. Bravo, gerçekten bravo sana yani ben böyle bir şey görmedim. Şoklar içerisinde bakıp "Gerçekten Melike,beni şaşırtmıyorsun. Ya senin nişanlılar demen yüzünden her şey ne hale geldi şimdi bir de ailemi mi bu işin içine sokayım? Bir de peşimde adamlar varken mi?"dedim.
Melike eğilip omuzuma vurdu ve "Oldu! Git babana peşimde ağalar var, aha bu da hem ağa hem asker ve evin kapısından ayrılmıyor de ve gör bakayım ne oluyor"dediğin de yavaşça eğilip Alparslan'a baktı ve "Üstüne alınma komutan senlik bir şey yok ama Azelya az daha zorlarsa babası camdan atlayacak"dedi.
Gözlerimi karşıya çevirdiğimde babam ayaklanmış arabanın karşısında duruyordu. Melike senin şu saçma fikirlerinin mantıklı gelmesi kadar saçma bir durum yok. Sıkıntılı nefes verip başımı salladım. Hadi bakalım Azelya hadi bakalım. Pisi pisine adamla evleniyorsun.
Arabanın kapısını açıp şaşkınca aileme baktım. Özlemiştim. Babamın sinirli bakışlarına rağmen çok özlemiştim. Yüzüme gelen gülümseme ve içimin sıcacık oluşu ile "Anne, baba siz nasıl geldiniz?"dediğim de babam ellerini arkasında birleştirip dakika gol atıp "Telefonu açsaydın bilirdin!"dedi. Neden açmadığım daha büyük bir konuydu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
☀️Merdüm-i Zenfira
SpiritualGarip bir dünya döngüsündeyim. Ey hayal bana neler sunduğunu bilmem ama sunduğun her neyse enfes bir lezzeti var