"Sarı kafa?"
Pala şaşkın ve hayal kırıklığına uğramış bir şekilde Talya'ya bakıyordu.
"Beni çağırmıştın Vanaç, akşama nereye gidiyoruz?" Talya, Pala'yı duymazlıktan geldi ve yerine oturup Vanert ile bana döndü.
"Bir taşla iki kuş vurmaya."
"Peki kim bu kuşlar."
Biz konuşurken Vanert Kabil'e işaret verdi ve kapı kilitlendi.
"Mayıncı ve onun düşmanı Arif."
"Mayıncı mı?"
"Evet, iki yıldır peşindeyiz ve bence artık vadesi doldu."
Talya Vanert'e baktı, Vanert'den gizli gizli bilgi aldığımı bildiği için Vanert'e söyleyip söylemediğimi anlamaya çalışıyordu.
"Demek Talya da biliyordu, neden şaşırıyorum ki!"
"Tabii ki biliyorum, senin aksine Neva benden bazı önemli detayları saklamıyor."
"İki yıldır baya eğlenmişsinizdir o zaman."
"Hem de nasıl, bu buzdağının görünen kısmının ucu bile değil."
"Daha neler saklıyorsunuz acaba?"
"Anlatırsam ben ne kadar aptalmışım deyip kendi kafana sıkarsın, o yüzden fazla merak etme."
"Neler oluyor, biri beni aydınlatabilir mi acaba?" Pala durumu bilmediği için kafası karışmış bir şekilde bize bakıyordu, sanırım onu biraz aydınlatmam lazım.
"Mayıncı dediğimiz adam benim düşmanım ve ben iki yıldır adam hakkında bilgi almak için Vanert'i kullandım, Vanert de bunu iki yıl sonra yani bugün öğrendi ve kendisi daha ne kadar kullanıldığını merak ediyor."
"Yuh! Vanert bunu iki yıl boyunca anlamadı mı?"
"Kafasında kırk tane tilki var, hangi birinin oyununu anlayayım?"
"Merak ediyorum Vanaç, acaba beni de böyle kullanıyor musun?"
"Bilmem Pala, seni kullansam sen anlar mıydın?" Pala gözüyle Vanert'i işaret etti.
"Beni kullanmaya çalışan çok kişi var Vanaç, o yüzden emin değilim."
"Pala biz seninle çıkışta bir konuşalım." Vanert kendine sokulan lafı anladığı için Pala'nın gönlünü almaya çalışacaktır ama Talya onların tekrar birleşmesine izin vermeyecek.
"Benim çıkışta başka biri ile konuşmam lazım."
"Tamam, onunla konuştuktan sonra konuşalım."
"Tamam, bakarız."
"Sen aile babası mısın, bakarız ne demek? Adam akıllı cevap ver."
Pala tam cevap verecekken lafa Talya girdi.
"Ben sana tercüme edeyim Vanert, seninle konuşmak istemiyorum ve bu yüzden bakarız diyorum ancak ısrar edersen mecbur kalıp konuşabilirim."
"Ve Pala bu kadar sözü bakarız kelimesine mi sıkıştırdı?"
"Evet."
"Peki sen bunu nerden biliyorsun?"
"Bu sabaha kadar onunla arkadaş olduğum için olabilir mi?"
Pala ve Vanert'in yüzü düştü. Pala, Talya gibi bir arkadaşını kaybettiği için üzgündü. Vanert ise ikisinin arasını bozan kara kedi olduğu için suçluluk duyuyordu. İkisi de bir cevap veremediği için söze ben girdim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VANAÇ VE VANERT
Mystery / ThrillerDevletleri yok etmek için kurulan gizli bir örgütün başı olan Vanaç masasındaki haini bulmak için türlü oyunlar oynar ve oklar masadaki en güçlü ikinci kişi olan Vanert'i işaret eder. Vanaç haini doğru bulmak zorundadır çünkü hain kabul edilen kiş...