47. BÖLÜM: ESARET

18 2 0
                                    


Başımdaki ağrıyla gözlerimi yavaşça araladım ve etrafıma baktım, ellerim ve ayaklarım kalın halatlar ile bağlanmıştı. Kurtulmaya çalışmayayım diye özellikle kollarımı halatlarla defalarca kez sarmışlardı ve ayağa kalkamamam için vücudumu saldalyeye zincirlemişlerdi, Efsun'un aksine Gazel dersine iyi çalışmıştı.

Nerede olduğumu anlamak için gözlerimle bir pencere aradım ama burada hiç pencere yoktu, beni getirdikleri yer kullanılmayan bir depo olmalıydı. Mekanın içine bakarak Kenan'ın kaçıncı mekanında olduğumu anlamaya çalıştım ama onda da başarısız oldum, içerisi her yeri görebileceğim kadar aydınlık değildi.

"Demek sonunda uyandın, ben de seni öldüreceğim saate kadar baygın kalmandan endişe ediyordum."

"Anlık sinirle biraz fazla sert vurmuşum sanırım." Burada bağlı olmasam gerçek sert vuruş nasıl olur gösterirdim ben sana.

"Saat kaç?" Gazel telefonunun ekranını açıp saati gösterdi.

"Öğlen üç, son gününün yarısını baygın geçirdin."

"Talya..."

"Şimdilik güvende, seni bulmak için Kenan'ın tüm mekanlarını teker teker basıyor ama boşuna uğraşıyor. Seni Kenan'ın mekanlarından birine getirmedik, akşama kadar tüm mekanları talan etse yine de seni bulamaz."

"Ayrıca senin yerini ikimizden başka kimse bilmiyor, seni buraya getirirken yanımızda olan herkes çoktan öldü." Talya'ya konuşturacak adam bırakmamışlar, işi çok zor.

"Anlayacağın Talya ne kadar uğraşırsa uğraşsın yerini bulamaz, boşuna umutlanma." Kenan'ın telefonu çalmaya başladı ve telefonu açıp birkaç saniye dinledikten sonra Gazel'e döndü.

"İlk iki kat birkaç mühimmat dışı temiz, üçüncü katta ise yapay zekanın yönettiği bir koruma sistemi var."

"Evime mi girdiniz?" Gazel sırıtarak başını olumlu anlamda salladı.

"Bugüne kadar sakladığın ne varsa hepsi elimize geçecek, seni tam anlamıyla bitiriyorum Vanaç." Kurnazca gülümsedim, belgelerin olduğu kata girmeleri imkansızdı.

"O belgelere sadece Talya ve ben ulaşabiliriz, boş yere uğraşma Gazel." Umarım adamlarınız zehirli gazla öbür tarafa geçince yüzünüzü görürüm.

"O yapay zekaya mı güveniyorsun? Unuttun sanırım, ben teknoloji bölümündeyim ve bu konularda senden daha bilgiliyim." Alayla güldüm.

"Behzat da senden daha bilgili, onu ne yapıcaz sınıf ikincisi?" İşin teknik kısımlarını yıllar önce Behzat'a yaptırmıştım ve birçok kez sistem kırılıyor mu diye denemiştim. Ayrıca yapay zeka sürekli kendini geliştiriyordu ve korumasını güçlendiriyordu, Gazel'in bu sistemi kırması imkansızdı.

"Yapay zekayı bir şekilde yok etsen bile bunu yapman uzun zamanını alır, Talya'nın seni o kadar yaşatacağını sanmıyorum." Gazel doğru söylediğimi bildiği için sinirlendi ve bana doğru birkaç adım atıp üzerime doğru eğildi.

"Anlamıyorsun değil mi, kaybettin Vanaç. Ben belki seni öldürdükten sonra çok yaşamam ama bu senin de öleceğin gerçeğini değiştirmiyor, Talya'nın örgüt dağılınca şimdi olduğu gibi olamayacağını da." Gazel doğruldu ve saçımı tutup aşağı doğru çekerek başımı kaldırdı.

"Bugüne kadar bir tek kaybetmeyi öğrenemedin, o yüzden şimdi böyle dik dik konuşuyorsun ama akşam kaybettiğini idrak edince bu halinden eser kalmayacak." Gazel saçımı bırakıp uzaklaştı ve beni Kenan ile yalnız bırakıp dışarı çıktı.

VANAÇ VE VANERTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin