28. BÖLÜM: SİYAH RUJ

26 5 0
                                    


"Anlaşılan yaptığın şeyin sonuçlarını bilmiyorsun sinsi varis."

"Şu an bedel ödeyecek olan sensin Vanaç, ikisinden birinin ölümüne sen karar vereceksin."

"Ben seni göz ardı etmeye çalıştıkça sen benim gözüme daha batıyorsun Efsun, sana daha fazla şans tanımayacağım. Senin yerinde başkası olsa çoktan akıllanırdı ve benden uzak dururdu, sen ise ben ittikçe daha çok bana yapıştın."

"Nutuk atmanın sırası değil Vanaç, seçimini yap." Vanaç ekrandan uzaklaştı ve arkasında duran masadan bir ıslak mendil alıp geri geldi."

"Sana Vanaç olmanın bana yüklediği ilk sorumluluk karar vermek oldu demiştim Efsun, ben yıllardır insanların ölümüne karar veriyorum." Vanaç elindeki mendili dudaklarına götürdü ve kırmızı rujunu sildi.

"Bu gece yine birinin ölmesine karar vermemi istiyorsun." Vanaç cebinden bir ruj çıkardı ve kapağını açıp asansörünü çevirdi, bu abimin beni zamanında uyardığı siyah rujdu.

"Senin için bunu seve seve yaparım Efsun." Vanaç siyah ruju dudaklarına sürmeye başladı, hayır bu sefer kazanamayacaktı.

"Hayır elinde hiçbir şey yok, abim bile nerede olduğumu bilmiyor, blöf yapıyorsun." Vanaç gülerek siyah rujunu sürmeye devam etti.

"Demek abin sana anlatmış, o halde kaybettiğini biliyorsun sinsi varis." Vanaç mutlu mutlu rujunu sürerken planımın neresinde bir hata yaptığımı düşünmeye başladım, her şeyi kusursuz yapmıştım ama Vanaç hiç de kaybetmiş gibi durmuyordu.






2 Yıl Önce

Abimle yine örgüt ile ilgili konuşuyorduk, daha doğrusu Vanaç ile ilgili. Vanaç yine örgüttekilerin hoşuna gitmeyen bir karar vermişti ve abim sinirden kendini yiyordu.

"Abi, dediğini yapmasanız ne yapabilir ki? Bu sefer dediği şeyi yapmayın ve ona isyan edin."

"Elimizde güçlü bir koz olmadıkça isyan etmemiz anlamsız Sofya, o her şeyi bir mantık çerçevesine oturtuyor ve öyle karar veriyor."

"Her kararı mantıklı olamaz abi, elbet hata yapacak." Abim elindeki bardağı sertçe masaya bıraktı.

"Yapmıyor Sofya, garip bir şekilde en ufak bir hata yapmıyor. Her seferinde kazanıyor ve bu beni deli ediyor."

"O kadar yılda bir yanlış karar bile vermedi mi?"

"Hayır, nasıl yapıyor bilmiyorum ama her seferinde doğru kararları vermeyi başarıyor. Daha o yapacağını yapmadan kazandığı anlaşılıyor."

"Nasıl yani, daha hamlesini yapmadan kazandığı nasıl belli oluyor?" Abim başta söylemekte tereddüt etti ama biraz düşündükten sonra söyleme kararı aldı.

"Siyah ruj Sofya."

"Siyah ruj mu?"

"Evet, Vanaç eğer siyah ruj sürmüşse oyunu çoktan kazanmıştır Sofya. O saatten sonra onu yenmek için çabalamak boşa kürek çekmektir."

"Nasıl yani, bu Vanaç'ın sembolü gibi bir şey mi?"

"Sayılır, Vanaç siyah rengi çok sever. Çevresindeki herkese siyahın kusurları kapattığını ve kusur olmayınca geriye saf güç kaldığını söylüyor, bu siyah ruj olayı da büyük ihtimalle onun siyah takıntısının bir eseri."

VANAÇ VE VANERTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin