20. BÖLÜM: FARKINDALIK

16 1 0
                                    


Lunaparkın içlerine doğru girdik ve bir süre sonra Koral bizi durdurdu.

"Evet Neva, şimdi sana iki seçenek vereceğim ve sen de bunlardan birini seçeceksin." İlk önce sağ taraftaki bir oyuncağı işaret etti.

"İstersen Kamikaze'ye binebilirsin." Aletin ne kadar yükseğe çıktığını görünce gözlerim karardı, Koral bu sefer de arkamı işaret etti.

"Ya da istersen Crazy Dance'e binebilirsin, karar tamamen sana ait." Arkama baktığımda ise müzik ile beraber deli gibi sağa sola savrulan ve bunu çok hızlı yapan bir alet gördüm. Kamikaze'nin aksine çok yüksek değildi ama hızı baş döndürücüydü.

"Üçüncü bir seçenek var mı?"

"Tabii ki var." Heyecanla ne diyeceğini bekledim.

"İstersen Tumble 360 var, ona da binebilirsin."

"Yani üçüncü seçenek yok."

Bakışlarım Koral'ın arabasına takıldı, acaba kaçmayı denesem mi? Belki o zaman kurtulurdum çünkü iki alet de korkunçtu.

Koral nereye baktığımı görünce aklımdan geçenleri okudu ve baktığım yere geçti.

"Sakın aklından bile geçirme Neva, bu gece kaçış yok."

"Ama ikisi de çok korkunç, baksana."

"Ben de senin yanında olucam, merak etme."

"Sana kolay tabii, sen seviyorsun böyle korkunç şeyleri."

"Hadi ama Neva, yapacağın tek şey bir aleti seçmek."

"İkisini de seçmek istemiyorum."

"Peki, o zaman seninle bir anlaşma yapalım."

"Ne anlaşması?"

"Bana kendinle ilgili sorular soracaksın ve ben yanlış yapana kadar bu devam edecek, her üç doğru cevabım için de bir alet seçeceksin, ne dersin?"

"Olmaz, sen polis olduğun için insanları çok iyi analiz ediyorsun."

"Peki, o zaman şöyle yapalım: Her seçim yaptığında diğer şıkkı tamamen eleyeceksin, bu nasıl?"

"Yani mesela Crazy Dance'ı seçersem Kamikaze tekrar şıklara konmayacak, doğru mu anladım?"

"Evet, bir daha karşına çıkmayacak."

"Tamam, kabul ediyorum."

"O zaman seçimini yap."

İki alete de dikkatlice baktım, Kamikaze ters döndüğü için bana fazlaydı ve eğer ilk ona binersem dayanamayabilirdim. Crazy Dance ise daha çok hızı ile korkutuyordu ve benim hızla ilgili bir problemim yoktu. Eğer aleti hızlı giden bir araba gibi düşünebilirsem rahatça binebilirdim, hem zaten müzik de dikkatimi dağıtmama yardımcı olabilirdi.

"Crazy Dance, onu seçiyorum."

"Güzel, o halde siz sıraya girin. Ben hepimize birkaç bilet alıp geliyorum, Sare sen de Neva'nın vazgeçmesine izin verme sakın."

"Merak etme, o iş bende." Koral bilet almak için uzaklaştığında Doru bana döndü.

"Neva gel Kamikaze'yi seç, yoksa anlaşmanız gereği ona binemem."

"Sen bin Doru, tutan mı var?"

"Ama sizsiz eğlencesi olmaz." Sare Doru'nun koluna dirseği ile vurdu.

VANAÇ VE VANERTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin