Videoyu beş kere başa sarıp tekrar tekrar izledim ama bir türlü emin olamadım, vurulan kişinin kadın olduğu çok açıktı ama Vanaç olup olmadığından bir türlü emin olamıyordum.
"Pala, Talya'ya sorsana Vanaç'ı maskeliyken uzaktan görse tanır mı?" Pala elini telefona koyup yanağından uzaklaştırdı ve kısık sesle konuştu.
"Sormak istediğine emin misin?" Başımı olumlu anlamda salladım ve Pala aramayı hoparlöre aldı.
"Güneşim Ender seninle konuşmak istiyor, şu an sesin hoparlörde."
"Benim ekibimle iş bitirip bana hava mı atacak? Niye konuşmak istiyormuş benimle?"
"Talya, konu baya ciddi." Alize'nin söylediği şeye Talya kahkahalar atarak güldü.
"Ender ve ciddi, o da güzelmiş." Daha fazla dayanamadım ve bağırmaya başladım.
"KONU CİDDİ DİYORUZ, NESİNİ ANLAMIYORSUN?" Pala telefonu benden uzaklaştrdı.
"Hop, o sesini bir kıs istersen." Derin bir nefes aldım ve sakinleşmeye çalıştım.
"Kaybedecek vakit yok, getir şu telefonu."
"Ha şöyle." Pala telefonu tekrardan yaklaştırdı ve konuşmaya devam ettim.
"Neva'yı yüzü kapalı şekilde uzaktan görsen tanır mısın?"
"Büyük ihtimalle evet."
"O zaman şimdi sana bir video atıcam, o videoyu sakince izle ve videodaki kişinin Neva olup olmadığını bize söyle."
"Ne videosu, at bakayım?" Alize ve Bayhun atma anlamında kaşlarını kaldırırken onları dinlemedim ve bana gelen videoyu Talya'ya ilettim.
"Attım ama doğru cevabı verebilmek için dediğim gibi sakince izle." Talya yaklaşık iki dakika boyunca ses vermedi ve iki dakikanın sonunda telefondan bir motor sesi gelmeye başladı.
"Talya, orada mısın?"
"Asıl siz hâlâ orada durmuş bekliyor musunuz, o kadının Neva olduğu çok açık. Onun yerine ekibi idare edecek kim var, siz kafayı mı yediniz?" İçimin daraldığını hissettim ve emin olmak için Talya'ya tekrar sordum.
"Talya, emin misin?"
"EMİNİM LAN EMİNİM." Motor sesi iyice yükseldi, belli ki Talya son hızla buraya geliyordu.
"Siz öyle bekleyedurun, ben gelince hepinizin defterini dürerim." Bayhun Vanaç'a yardım etmek için adamları tekrardan hazırlamaya gitti ve bu sırada Talya yine bağırdı.
"PALA." Pala korkuyla hemen telefona sarıldı ve bu sırada Alize konuşmaya başladı.
"Pala kapat şu hoparlörü, burada oturup iki saat Talya'yı dinleyecek değilim." Pala eliyle sus işareti yaparak hoparlörü kapattı ve konuşmaya devam etti.
"Söyle güneşim, dinliyorum." Pala Talya ile konuşurken Bayhun adamları hazırladı ve yola çıkmak için Pala'yı çağırdım, Pala eliyle bir dakika işareti yaptı ve birkaç dakika daha konuştuktan sonra telefonu kapattı.
"İki dakika bekliyoruz, Talya gelmek üzere." Bu durumda iki dakika içinde kaçıyoruz demen lazım değil mi Pala?
"Biz çıkalım, peşimizden bize yetişsin."
"Söyledim ama bu kadar beklediyseniz iki dakika daha bekleyin dedi."
Pala ile konuşurken yine motor sesi geldi, Talya'yı görmeyi bekleyerek arkamı döndüm ama onun yerine bir motor ve arkasından gelen bir araba gördüm. Motoru kullanan bizim ekipten biriydi ve bunu görünce belki vurulan Vanaç değildir diye koşarak arabanın yanına geldim. Bu sırada diğer yönden Talya da geldi ve arabayı görünce o da hemen arabanın yanında durup motorundan indi. İner inmez beni sertçe ittirdi ve ben dengemi toparlarken arabanın kapısına yöneldi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VANAÇ VE VANERT
Misteri / ThrillerDevletleri yok etmek için kurulan gizli bir örgütün başı olan Vanaç masasındaki haini bulmak için türlü oyunlar oynar ve oklar masadaki en güçlü ikinci kişi olan Vanert'i işaret eder. Vanaç haini doğru bulmak zorundadır çünkü hain kabul edilen kiş...