[032]

146 27 3
                                    




Deanys uyandığında, sıcak güneşi hissedebiliyordu ve dışarıdaki seslere bakılırsa, neredeyse öğle yemeği zamanıydı. Bu yüzden ne Baela'nın ne de Helaena'nın onu uyandırmaya gelmemesi ona garip geldi, ancak başucu masasında otlar ve odasının içinde bir küvet ılık su keşfettiğinde, Josmyn'in onu ziyaret ettiğini anladı.

Deanys kaç saat uyuduğundan emin değildi ama bunun yeterli olmadığını biliyordu. Tüm kanı, kiri ve Aegon'un dokunuşunu ne pahasına olursa olsun temizlemeye kararlı bir şekilde sabunlarla kendini yıkadı.

Küvetten çıkıp aynanın önünde durdu ve dün gece vücudunda bırakılan izleri düşünceli bir şekilde inceledi. Sayısız morluklar, çizikler ve onlara dokunmadan hissedebildiği ağrılı noktalar. Ancak Deanys, bu yaralardan sorumlu adamların öldüğü gerçeğini kendine hatırlattı.

Odasının kapısının açılıp kapandığını duydu ve sonra tereddütlü bir kızın "Prenses Deanys?" diye sorduğunu duydu.

"Buradayım, Dyana." Deanys, uzun kollu, bütün bedenini ve boynunda ki morlukları kapatan siyah elbisesini giydi.

Saçlarını mümkün olan en kısa sürede kurumasını sağlamak için sırtında serbest bıraktı. Rivers'in hançerini eteğinin altına gizledi.

Artık silahsız dışarı çıkma fikri onun için kesinlikle kabul edilemezdi.

Diğer odaya geçtiğinde Dyana'nın yatağını toplarken buldu ama bunu yapma şekli açıkça garipti. Hareketleri hızlıydı, gözleri biraz gergindi ve sanki bir şey arıyormuş gibi yorganı ve yastıkları fırlatıyordu.

Deanys "Sana yardım edebilir miyim, Dyana?" diye sormadan önce bir an onu izledi.

Dyana sesine ürktü ve tuttuğu yastığı düşürerek keskin bir şekilde ona doğru döndü. "Prenses Deanys! Giyinmiş olduğunu bilmiyordum. Sana yardım edebilirdim."

"Buna gerek yok, kendimi mükemmel bir şekilde giydirebiliyorum, teşekkür ederim." dedi Deanys, sesindeki kuruluğun gösterilmesine izin vermemeye çalıştı. "Yatağımda bir şey mi arıyorsun?"

Dyana'nın gözleri yatağa fırladı ve başını sallarken Deanys'e geri döndü. "Hayır, Prenses. B-ben sadece çarşaflarınızı değiştirmenin gerekli olup olmadığından emin olmak istedim."

Deanys ona meraklı bir şekilde baktı, belli ki ona inanmıyordu ve Dyana soğuk bakışlarının altında maskesinin kırıldığını hissetti, ama sonra Deanys omuzlarını silkti ve çayının yerleştirildiği masaya doğru yürüdü. "Bir süredir değiştirilmemişti. İstersen değiştirebilirsin."

"Tabii ki Prenses." Dyana nefes verdi ve işine devam etmeden önce başını eğdi.

Deanys, birkaç saat önce Otto Hightower'ın oturduğu sandalyeye otururken, sıcak krep kokusu burnuna çarptı ve masasındaki gümüş yemek tepsisine baktı.

"Dyana?" Deanys seslendi ve Dyana ona dönerken mırıldandı. "Bu nedir?"

Dyana tepsiye baktı ve gözlerini kırpıştırdı. "Kahvaltın, Prensesim?"

"Görüyorum." dudaklarını birbirine bastırdı. "Ama odamda ne arıyor? Kahvaltı istediğimi hatırlamıyorum, şimdiye kadar hep Helaena ile kahvaltı yaptım ya da-"

Dyana "Prenses Rhaenys, huzur içinde yemek yiyebilmeniz için kahvaltınızı odanıza getirmemi istedi." dedi ve bakışlarından kaçındı.

"Öyle mi?" Deanys kahvaltısına bakarken sessizce sordu. "Ne kadar nazik."

Dyana sözlerine oldukça ikna edici bir şekilde gülümsedi ve temizliğe geri döndü.

"Yine de..." diye devam etti Deanys ve yerinden ayağa kalktı, "Sabahlarımı Prenses Helaena'nın eşliğinde geçirmeyi seviyorum. Sanırım bunu onun odasına götüreceğim-"

𝐃𝐑𝐀𝐆𝐎𝐍𝐁𝐎𝐑𝐍 || aegon targaryenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin