[034]

178 25 6
                                    


Kral Viserys'in odası, Rhaenyra'nın hatırladığından farklıydı. Perdeler çekili, pencereler kapalı ve odanın sonunda yataktan yayılan kokuyu örtmeye çalışan çeşitli güçlü çiçek ve bitki kokuları vardı.

Ölüm kokusu.

Rhaenyra, hala bitmemiş ve kalın bir toz tabakasıyla kaplı Eski Valyria maketinin yanından geçti. Çok uzun zamandır kimsenin bununla uğraşmadığı belliydi.

Arkasından odaya giren Daemon'a belirsiz bir şekilde baktı ve kapı arkalarından kapandı. Acılı nefes alış verişleri duyduğu yatağa yavaş adımlarına ilerledi ve yatakta ölü görünen bir adam gördü. Yüzünün yarısı bir bandaja sarılıydı. Derisi neredeyse kafasında kalan birkaç beyaz saç teli kadar solgun.

"Orada kim var?" Viserys sordu, gözleri kapalıydı.

"Baba." dedi Rhaenyra usulca ve adamın gözleri açıldı. "Benim, Kralım. Rhaenyra."

Viserys, dudakları arasından boğuk bir 'oh' çıktı ve Daemon yaklaşmak için ince tül perdeyi geri çekti ama kardeşine bakmaktan kaçındı.

Rhaenyra yatağının kenarına oturdu ve elini onunkinin üstüne koyarken daha yakına eğildi. "Daemon da geldi."

"Daemon?" Viserys hafif bir şaşkınlıkla nefes aldı. "Daemon? Ah, Daemon."

Kral, Daemon'un yanında gördüğünde yüzü neredeyse anında aydınlandı. "Bana yardım et." diye yalvardı Viserys, babasına yardım etmeden önce kocasına bakan ve arkasındaki yastıkları düzelten kızına yalvardı. "Çok uzun zaman oldu."

Eli Rhaenyra'nın elini hissetti ve onu tuttu, bakışlarının yumuşamasına neden oldu ve elinin arkasını okşarken bir an sessiz kaldı.

"Deniz Yılanı, Basamak Taşları savaşında ciddi bir yara aldı." Daemon sessizliği kesti ve karısı ona görmezden gelmeye karar verdiği gergin bir bakış attı.

"Ne zaman?" Kral yüzünü acı içinde buruşturarak sordu. "O savaşı yıllar önce kazandık."

"Hayır. Triarşi yeniden canlanıyor. Savaş yeniden çıktı." diye karşılık verdi Asi Prens ve tereddütle ellerine baktı. "Driftwood Tahtının varisine karar vermelisi için bir dilekçe yollandı."

"Dilekçe?"

Daemon bir nefes verdi "Ayrıca Vadi ve Dağ krallıklarının Lordu Montry'nin yeğeni Gerold Royce, Deanys'e karşı varislik iddiasında bulundu. Onun varisliğini düşürmek istiyorlar."

Viserys nefes verdi ve elini bandajına koydu. "Alicent ve Otto... bu işlerle şu an onlar ilgileniyor."

Daemon sert bir şekilde nefes verdi ve öne doğru eğildi "Hayır, beni dinle, kardeşim. Deanys'in, Gerold'a karşı halefi konumunu korumamız lazım. Bunu onaylaman gerekiyor, Viserys. Luke ve Deanys'i koruman gerekiyor."

Rhaenyra'nın onu sakinleştirmek için omzuna elini koyduğunu hissetti ve ona kısa bir bakış attı.

Her iki Targaryen de omuzlarına bir ağırlık düşmüş gibi hissettiler. Viserys'in iyi durumda olmadığını biliyorlardı, Deanys'in kendisi mektuplarında bunu doğrulamıştı ama bu kadar kötü olduğunu bilmiyorlardı. Driftmark'ı ve Vadi'yi başarılı bir şekilde elde etme olasılıkları giderek daha sönük hale geliyordu, çünkü buna karar verecek olan Alicent ve Otto olacaktı.

Rhaenyra küçük bir gülümsemeyle babasına yaklaştı. "Baba... seninle tanıştırmak istediğimiz birileri var."

Daha sonra uzaklaştı, Viserys kardeşine bakmadan önce yorgun bir şekilde eliyle gözlerini ovuşturdu. "Daemon."

𝐃𝐑𝐀𝐆𝐎𝐍𝐁𝐎𝐑𝐍 || aegon targaryenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin