Bahagian 1

4.8K 252 10
                                    




"Yoo Arin!! Cepat turun makan! Jangan asyik baca buku je! Cari kerja tak nak! haeh.." Mama beleter lagi.

"Okey ma kejap! " Aku meletakkan komik ku di atas katil lalu turun ke bawah.

"Mama mana papa?" Aku tanya dan melihat ke arah Mama.

"Oh.. Hari ni papa kamu tu ade mesyuarat penting, tu yang pergi awal tu.. " Balas Mama ku yang sedang menyediakan sarapan.

"Ouhh" Aku duduk dan mula makan.

"Arin bila nak cari kerja ni? Duduk rumah baca komik, pastu.. "

"Asyik dengar lagu jer. Alah Mama orang tau lah. Nanti lah.. " Sambung ku.

Mama dah biasa dengar ayat aku tu jadi dia pandang aku dengan keluhan lalu mengelengkan kepalanya.

...










"Mama lepas ni Arin nak pergi keluar exercise jupp. Boleh?" Kata ku meminta izin sebelum keluar.

Mama pandang ku dan sambung aktiviti mencuci pinggan.

"Pergilah Arin. Pergi cari kerja tak nak pulak.. " Mama memerli ku.

"Heheh" Aku tersengih.

Aku pergi naik ke atas untuk mengalin baju. Aku memakai seluar tracksuit warna pink cair dan pakai baju lambang BTS lengan panjang. Rambut pulak di ikat ekor kuda.

Taman HAENGBOKKAE



"Ahh. Segarnya pagi ni.. " Aku menarik nafas dengan panjang dan hembus perlahan.

Ini lah aktiviti aku. Tak kerja. Duduk rumah goyang kaki. Hmm.. Tapi aku berusaha apa nak cari kerja! Selalu malam2 aku cari dekat internet.

Aku melihat sekeliling ku sambil memusing-musingkan badan ku.

"Hari ni macam ramai je yang datang, selalu takde ramai camni " Kata ku pelik. Mata ku terarah pada beberapa orang yang tidak pernah aku lihat dekat taman ni.





PS: Bukan Taman di Perumahan Taman besar di tengah bandar



"Ada apa2 ke hari ni? Hahah. Mungkin dorang datang nak bersenam sebab banyak sangat makan kot.. " Monolog ku. Aku memang suka merepek kekadang.

Aku exercise lari setempat, lompat bintang, macam² jenis  exercise aku yang aku lakukan.

Tiba-tiba aku terdengar keriuhan di taman itu. Aku pandang ke arah keriuhan itu selepas aku hiraukan.

Aku teruskan senaman ku dengan memusingkan badan ku lagi. Sambil ku pusing tangan ku di depa kan.

Tiba² tangan ku terkena muka seseorang. Aku terkejut dan menoleh ke arah orang itu.

Dia memakai jaket bewarna biru muda dan kepalanya tertutup dengan hoodie yang tersarung di kepalanya dan yang pelik nya baju dalam yang dia pakai ada lambang BTS.

Tetapi dia namja. Dan dia pakai cermin mata hitam dan pakai mask hitam.

 

"Aduhh!! Sakitnya.." Kata namja itu sambil memegang mukanya. Dan dia pandang ku. Alamak..

"Kau buta ke apa?! Nak bersenam tengok lah sekeliling!! " Marahnya pada ku.

"Ahh Jeseonghamnida! Saya tak sengaja! Maafkan saya.. " Aku meminta maaf padanya  dan ingin pegang mukanya. Takut kalau dia tercerdera ke.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now