Bahagian 48-Date?

1.1K 80 8
                                    







Haihh.. Penat jugak jadi manager nih. Sekarang ni, keadaan semua kembali normal. Tak ada siapa yang ganggu BTS dah.


Kes yang Jimin tu pun tutup macam tu je. Aku pun tak tahu. Diorang macam tak nak benda ni dibesarkan.

Sekarang aku dekat Amerika. Ikut BTS pergi sana. Diorang di jemput untuk perform Kcon dekat sana. So aku pun ikut.

Taehyung kata lepas habis Kcon ni, dia nak ajak aku jalan² dekat new york. Huhu.. Tak sabarnya.







"Sorry Arin. Aku rasa tak jadi lah date kita tu. Aku penat, nak rehat.. " Kata Taehyung membuatkan aku tersentak.

"Ghenchana. Awak memang patut rehat pun. Awak mesti penat kan? Hem.. Awak nak apa²?" Soal ku dengan nada sedikit kecewa.

Taehyung mengherotkan mulutnya. "Emm.. Aku nak kau"

"Okay.. " Aku mengangguk faham.

Kejap. Dia cakap apa tadi? "Eh! Tak²! Apa awak cakap ni?" Kata ku malu.

"Hahahhah.. Tak sangka kau ni lurus sangat.. Dah lah aku nak pergi tidur.. Jom.. " Taehyung menghulurkan tanganya pada ku.

"Apa?" Soal ku musykil. Taehyung tersengih. "Jom. Tidur. Dah pukul berapa dah ni jagi"Kata Taehyung.

Pipi ku memerah. Jagi dia panggil aku?

"A-awak ni biar betul nak ajak saya tidur dengan awak?" Tanyaku yang hampir gugup. Entah kenapa aku tiba² jadi gugup ni.

"Haduhh kau ni. Aku nak hantarkan kau dekat bilik kau . Tak kan nak pergi sorang²? Macam² jenis orang ada dekat sini. Bahaya tau" Taehyung menarik hidung ku.

"Hem.. Okay.. " Kata ku dan bangun dari sofa.

Asalnya semua tadi ada dekat lobi. Pastu yang lain semua nak balik bilik sebab nak rehat. Tinggal aku dengan Taehyung dekat sini. Diorang sengaja ke apa?

Taehyung memeluk leherku dan pandang ku.

Aku pula hanya memasamkan muka. Teringat yang dia kata tak jadi nak keluar jalan² dekat sini.

Aku dan Taehyung masih berjalan sehingga ke pintu lif. Aku hanya mendiamkan diri.

"Yahh.. Kenapa diam je? Pastu muka kau masam ni? Wae?" Soal Taehyung.

"Tak ada apa. Penat" Jawabku ringkas.

"Sepatutnya aku yang penat bukannya kau. Melebih je kau ni" Kata Taehyung memandang ku menyampah.

"Suka hati lah saya pun boleh penat jugak! Welk" Aku menolaknya sehingga lengannya di leher ku jatuh.

Pintu lif terbuka lalu aku masuk dengan pantas. Dan cepat² tekan butang tutup. Tak nak bagi Taehyung masuk. Tapi dia sempat tahan pintu lif. Dia tersengih pada ku. Dan dia melangkah masuk dan bersandar di lif.

"Nak kena kan aku konon. Hahahh.. " Perli Taehyung. Aku mencebik geram. Asik dia kenakan aku je. Bila aku nak kenakan dia pulak?!

"Diamlah!" Kataku dan membuatkan Taehyung berhenti ketawa.

Dia berjalan ke arah ku. "Pandai kau menjawab eh sekarang ni?" Taehyung mengangkat sebelah keningnya. Dan dia meletakkan tangannya di kiri dan kanan aku seperti mengunci aku dekat situ. Jarak aku dengan dia tersangat lah dekat sehingga aku boleh rasa hembusan nafasnya.

"Nak aku bagi kau hukuman supaya tak melawan cakap aku lagi? Aku ni bos kau tau? Jangan lupa tu" Kata Taehyung.

"Um.. T-tak..Taehyung ketepi lah. Saya boleh sesak nafas awak buat macam ni" Aku menolak dadanya. Langsung tak bergerak walaupun selangkah. Yalah dia tu namja aku yeoja manalah kuat.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now