Bahagian 33

2.1K 149 20
                                    


Arin POV

Aku dengan Taehyung sedang menikmati makanan yang baru di hidangkan tadi. Dan dari tadi dia tak bercakap langsung. Mata dia tumpukan pada makanan je. "Taehyung?" Tanya aku memandang dia.

"Wae?" Tanya dia selamba. "Taehyung okey tak?" Tanya aku lagi. "Nae. Gwaenchana..." Kata Taehyung lalu sambung balik makan. "Tadi... Macam mana? Dengan mama Taehyung?" Tanya aku dengan perlahan. Dia pandang aku dengan tajam.

"Asal kau nak sebuk hal aku? Kau tu manager aku je" Katanya sambil menjeling. Jeling je lah tahu. Korek bijik mata tu baru tahu! Tanya sikit pun tak boleh.. Aku bukan apa. Aku risaukan dia je.

"Hmm.. Ye lah.. Saya tahu saya ni cuma 'manager' Taehyung je, tapi saya risaukan awak OKEY" Balas aku dengan geram. Dia pandang aku dengan lama. "Kau risau kan aku?". "Ya" Jawab aku dengan ringkas. "Kau suka kan aku ke?" Taehyung tersenyum senget.

"Iee.. Mana ada! Orang risau sebab Taehyung tu maji kan saya!" Jawab aku.
"Hmm.. Kau tak suka aku ke? Sebab aku ni jahat sebab buli kau.. Ke..?" Tanya dia sambil pandang tepat ke wajah aku.

"Taehyung ni kenapa? Pelik lah.." Kata aku lalu memasuk kan makanan dalam mulut. "Hishh. Tak da apa LAH. Susah nak cakap dengan orang yang otak SLOW ni" Taehyung memasuk kan makanan dalam mulutnya dengan laju.
Aku mengetapkan bibirku rapat. (T_T)

..........................................



Dorm BTS...

"Kau pergi mana tadi?" Tanya Hoseok
"Saya pergi makan je.." Jawab Taehyung ringkas sambil tangannya menscroll phone nya. "Kojitmal. Kau.. Pergi jumpa Mama kau kan?" Tanya Hoseok.

"Iee.. Semua nak sebuk hal orang" Kata Taehyung. "Aku ni risau kan kau je. Sorry lah kalau aku ni menganggu hal peribadi kau. Selamat malam" Kata Hoseok lalu menyelimut kan badannya dan berpaling dari Taehyung.

Taehyung mengerling ke arah Hoseok dengan perlahan. 'Mianhae Hobi hyung'

..........................................


Rumah Arin. 


"Arin tahu? Minjae dah dapat kerja dah" Kata Mama aku sambil mencuci pinggan di singki. "Tahuu.." Jawab aku.

"Ehh. Arin dah tahu? Ni mesti Minjae dah bagi tahu awal² dekat Arin eh?" Kata Mama aku sambil tersenyum.

"Mana ada lah. Arin terserempak dengan Minjae tadi. Tu yang Arin dah tahu dulu" Kata aku.

"Terserempak dekat mana?" Tanya Mama aku. "Dekat banggunan apa ntah. Arin tak ingat nama dia" Jawab aku.

"Ohhh. Okey.." Mama aku tersenyum lagi. "Mama ni kenapa senyum² je..?" Pandang aku dengan pelik.

"Senyum pun tak boleh.." Balas Mama aku dan letak kan pinggan di rak pinggan.


..............................................


Keesokannya...

"Annyeong aunty" Sapa Ye Rin tersenyum. "Annyeong Ye Rin. Hmm.. Duduklah.." Pn. Kim tersenyum kelat. Peristiwa semalam masih berlegar di fikiran nya.

"Naee" Balas Ye Rin lalu duduk di sofa.
"Kenapa aunty macam tak sehat je ni?" Tanya Ye Rin setelah melihat wajah pn. Kim yang nampak sedikit pucat .

"Mana ada, aunty okey je.. Cuma.. Hmm.." Pn. Kim mengeluh.

"Waee-yo aunty?"

"Aunty rasa.. Rancangan untuk satu kan Ye Rin dengan Taehyung tu dibatalkan" Kata Pn. Kim. "Ndaee?! Wae aunty tiba² je?" Tanya Ye Rin dengan riak wajah terkejut.

I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)Where stories live. Discover now