"Macam mana?" Tanya Taehyung pada Jungkook dengan serius. "Hmmm.. Dia sempat lari hyung. Kita tak dapat tangkap siapa yang baling batu tu.. ""Bagus.. So kita langsung tak tahu siapa dia dan apa motif dia buat macam tu.. "
Kata Taehyung dan menjeling tajam ke arah lain."Macam mana dia boleh masuk tanpa siapa perasan? And tak ada siapa curiga ke dekat orang tu?"
"Entah.. Sekarang polis tengah soal siasat semua yg ade dekat dalam studio tadi" Jawab Jimin lalu memandang Taehyung yang sedang serabut tentang hal yang berlaku.
Jimin memegang bahu Taehyung dan berkata.
"Tae kau tak payah risau sangat pasal kes ni. Biar pihak berkuasa yang uruskan. Kau pergilah jenguk Arin tu. Mana tau dia dah bangun.. " Kata Jimin dengan nada memujuk.
"Ermm.. Yalah.. Aku pergi tengok Arin dulu.. " Kata Taehyung dan memandang BTS. Dan mereka membalas dengan anggukkan.
.
Sebaik sahaja Taehyung masuk ke dalam wad tersebut, hatinya terguris melihat keadaan kepala Arin yang berbalut.
Dia melangkah ke sebelah katil Arin lalu duduk di kerusi yg sudah tersedia di situ. Baru sahaja Taehyung duduk. Arin membuka kelopak matanya dan memandang wajah Taehyung.
"A-Arin?! Kau dah sedar?" Tanya Taehyung terkejut. "Nae. Saya dah lama sedar" Kata Arin dan cuba duduk.
"Kenapa tak panggil doktor suruh check kau?" Tanya Taehyung lagi. "Saje. Saya tunggu awak datang.. Hemm" Kata Arin lalu tersenyum nipis.
"Kau boleh lagi senyum sakit² macam ni? Eih" Kata Taehyung. "Sakit sikit je pun. Bukannya patah tulang ke, kanser ke" Kata Arin mencebik.
"Kepala hotak kau sikit. 6 jahitan kau kena dekat kepala" Kata Taehyung mengerling.
"Mwo??! 6 jahitan? Apa yang 6 jahitan??!" Tanya Arin terkejut.
"Tu lah, dekat kepala kau yang berbalut tu ha.. " Kata Taehyung lalu menonjol bahagian balutan di kepala Arin.
"Yahhh!"
Arin membuat muka sedih.
"Nanti mesti ada parut.. "
"Tak apalah. Nanti semua orang takut dengan kau. Minah gangster in the house yo" Kata Taehyung lalu membuat gaya swag.
"Iee hihi.. Dia ni.. " Arin memukul lengan Taehyung.
"Auchh.. Hahahh.. Alaa.. Zaman sekarang ni kan macam² jenis ubat ade. Ubat ketum lah, ubat orang nak beranak, ubat H1N1 lah, ubatt" Taehyung menghentikan katanya setelah mendapat pandangan maut dari Arin.
"Okay².. Nanti aku belikan ubat untuk hilangkan parut kau tu nanti.. Stop look at me like that.. " Kata Taehyung menjeling manja. Arin hanya tersenyum.
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanfictionHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...