"Okey, kau boleh balik dah" Kata Taehyung yang baru turun dari van.
"Ouh. Okay thanks Taehyung" Kata aku tersenyum. "Eh. Jangan lupa esok bangun awal tau. Esok Taehyung dengan lain ada fan meeting" Kata aku yang baru teringat."Ouhh.. Ya. Thanks ingatkan" Kata Taehyung memandang Arin dengan tersenyum. "Korang pun ingat tau esok ada fan meeting!" Jerit aku dari luar. Sebab semua dah masuk dorm.
"Okay! Thanks Arin!" Jawab my hobi.
"You're welcome"Jerit aku lagi. Aku pandang Hyung yang dah naik van. "Hyung! Bawak van elok². Selamat malam! " Kata aku."Nae. Selamat malam jugak. Hyung pergi dulu ya! Annyeong" Kata Hyung dan van pun berlalu pergi. Aku pandang Taehyung balik. "Okay. Saya balik dulu. Annyeong" Kata aku.
"Ingat tau esok bangun awal" Kata aku lagi untuk mengingatkan dia. "Ya. Aku tahu lah. Kalau aku tak bangun, kau kejut kan lah aku tau?" Kata Taehyung tersengih.
"Banyak lah cantik. Bangun lah sendiri. Okay bye" Kata aku dan mula melangkah pergi. "Hahahh. Selamat malam" Kata Taehyung. "Arasso. Selamat malam jugak" Kata aku.
.......................................
"Arghh. Penatnya..." Keluh aku di sofa yang baru balik. Aku memejam kan mata aku sebentar sebab penat.
"Arin baru balik?"
Aku membuka mata dan memandang ke arah suara itu. Minjae rupanya.
"Naee.. Baru je balik" Kata aku sambil membetulkan duduk aku."Ouhh.. " Balas Minjae dan duduk di sebelah aku. "Hahahh.. Dah lama kita borak sama² kan?" Tanya Minjae.
"Haah.. Yalah Minjae pun sekarang dah sibuk dengan kerja. Arin pun kadang² balik lambat. Tu tak sempat nak berbual walaupun serumah" Jelas aku dengan panjang.
"BTW. Minjae macam mana kerja seminggu ni? Okay tak?" Tanya aku.
"Okay je. Kerja tu memang sesuai dengan jurusan yang Minjae ambil tu" Kata Minjae."Hmm.. Untunglah pandai. Baru kerja terus dah dapat pangkat macam tu" Puji aku. Minjae ni memang pandai. Belajar pun sampai ke Australia. Ambil jurusan tinggi pulak tu.
"Mana ada. Biasa² je.." Jawab Minjae tersenyum. "Elehh lehh. Malu lah tu" Kata aku dan tergelak kecil. Minjae kalau kena puji sikit memang dia malu.
"Ishh. Arin dah² lah. Hahhahh" Balas Minjae. "Okay².." Balas aku dan stop gelak.
"So.. Arin nak tidur dulu"
"Ouh. Okay"
"Good night Minjae" Kata aku.
"Good night too" Balas Minjae tersenyum sehingga menampakkan lesung pipitnya.
Keesokannya..
"Wehh.. Cepatlah bangun" Kata Jin menepuk punggung Taehyung dengan mata tertutup. "Ermm... " Taehyung menyelimut dirinya dalam selimut.
"Eihh.. Lantak kau lah.. Hmm.. Arin dah ada dekat bawah tunggu kau tu"
"Oh mommy mario!!" Latah Jin
"Arin dah datang?" Tanya Taehyung yang tadi nya tiba² terbangun. "Iee.. Kau ni! Buat terkejut aku je..." Kata Jin sambil memegang dadanya.
"Ah.. Hehehheh.. Mian Jin hyung" Kata Taehyung sambil menggaru kepalanya.
"Baik kau mandi cepat. Kalau tak, kitaorang semua tinggal kau" Kata Jin dan keluar dari bilik itu.
...
Aku menutup pintu van. "Kau punya pasal lah kitaorang lambat" Kata Taehyung. Aku terus pandang macam nak telan dia.
"Hello orang depan sana. Bukan kitaorang tapi kau tu. Jangan nak salah kan Arin pulak" Kata my hobi. "Yalah.. Kau sepatut nya kejut aku. Datang dorm awal² pagi kan?.."
YOU ARE READING
I'm Kim Taehyung Manager(ON-GOING)
FanfictionHighest-ranking 🎖 #64 of Kim Taehyung Highest-ranking 🎖 #1 of 태형 Highest-ranking 🎖 #53 of bts Highest-ranking 🎖 #1 of Kim Minjae Highest-ranking 🎖 #1 of Manager Highest-ranking 🎖 #14 of 방탄소년단 (Malay ver) Arin seorang perempuan yang berumur...